Észak-budapestiek, tudok mondani egyetlen szempontot, ami
alapján rosszabb tömegközlekedési szoláltatást kaptok,
mint a dél-budapestiek?
1/45 A kérdező kommentje:
Ma is hülye kérdések napja van?
2021. jún. 3. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
Értem én , hogy az embereknek identitáséhsége van egy elszemélytelenedő világban, de mondjuk én még soha nem láttam dél-budapesti embert, ahogyan északit sem. Innentől kezdve nehéz válaszolni.
2021. jún. 3. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
4/45 A kérdező kommentje:
Attól, hogy nincsen az embereknek dél-budapesti identitása, még tényszerűen rosszabb szolgáltatást kapnak ugyanazért a pénzért.
Mire gondolsz pontosan? Dél-Pesten valóban eléggé tragikus járművek vannak, de ezen kívül…?
2021. jún. 3. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
A több évszázados versengés Buda és Pest, kelet és nyugat között ismeretes. Nade ezt a kifejezést, hogy Észak Budapest, meg Dél Budapest, életemben nem hallottam :D Főleg a tömegközlekedést illetően, hogy bármi különbség is lenne.
2021. jún. 3. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
7/45 A kérdező kommentje:
#5
Fogsz egy körzőt és húzol egy 10 km sugarú kört, aminek az Astoria a középpontja. Majd megnézed, hogy mennyi idő a körvonal különböző pontjairól beérni az Astoriára tömegközlekedéssel. Azt fogod tapasztalni, hogy a körvonal déli pontjairól kb. +15 perc elérni az Astroiát az északi pontokhoz képest.
Ez továbbra is a nap retardált kérdése.
2021. jún. 3. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
Azért rá is lehet cáfolni. Vegyük Északi példának Újpalotát (Nyírpalota út), míg déli példának Budafokot (Városház tér). Mindkettőt ugyanaz a járat, a 133E érinti, ráadásul mindkét helyről ugyanannyi idő alatt jut el az Astoriáig (~25 perc). Amelyik Déli kerületből nincs közvetlen járat az Astoriához (igazából Budafok kivételével semminek sincs), onnan nyilvánvalóan több idő (főleg olyan helyekről, mint a Boráros tér), de ez véletlen. Vigadó tér esetében már más lenne a felállás.
2021. jún. 4. 06:28
Hasznos számodra ez a válasz?
Ja, hogy eljutási idő. Észak-Pest kiterjedése kisebb, mint Dél-Pesté, így nyilván nem volt nehéz úgy a súlyvonalában (Váci út) kialakítani egy gyorsvasúti tengelyt. Dél-Pesten ugye jobban elterül a városszerkezet.
Budán ugyanúgy, megvan északon a Szentendrei úti tengely, délen meg ott egy jókora kertvárosias, szétterjedő rész. Oké, itt évtizedekig alulhasznosított volt városon belül a vasút, de sokat javult ez az utóbbi időben.
Még Dél-Pesten sokat javíthat az M5 metró, nyilvánvaló prioritás ennek a megépítése.
2021. jún. 4. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
További kérdések: