Az utasok mit tehetnek ha egy buszsofőr direkt nem áll meg a megállókba?
Mivel a busz mozgásban van és ezen ott , akkor csak a buszvezető tud változtatni, nyilván neki kell kulturáltan jelezni, hogy elfelejtett megállni.
Van, aki ilyenkor korrigál és megáll valahol félúton, van, aki csak a következő megállóban teszi ezt meg a forgalmi utasítás betűje szerint.
Megjegyzem, nem világos , mit jelent, hogy kihagyta a megállót: terelt útvonalat használt, nem működött a leszállásjelző, vagy csak későn használták?
Utólag pedig nyilván lehet jelezni a BKK felé, hiszen nincs szükség a szolgáltatás szabályait megszegő alkalmazottakra. Ha tényleg az ő hibája.
2-es nagyon jó kérdéseket tett föl!
A konkrét helyzetet nyilván nem láttam, nem voltam ott.
De sokéves tömegközlekedési tapasztalatom, hogy a legtöbb kihagyott megálló esetén kb. akkor jelzett az utas, amikor a jármű robogva elszáguldott a megállót jelző táblánál. A sofőr akkor már nem a kigyulladó leszállásjelző lámpákat nézi, hanem a továbbhaladás miatt a forgalmat figyeli.
Az is elképzelhető, hogy elromlott a lámpa, és a sofőrnél nem jelez. Ezért sem az utas, sem a sofőr nem felelős. Ilyenkor lenne szükség mindkét oldalról kulturált hangnemre és jóhiszeműségre. Sajnos Budapesten ez nem sokszor sikerül az embereknek. :-)))
De olyat is láttam, hogy egy hirtelen erős zápor után egy utat le kellett zárni. A rendőr a lezárás kezdeténél állt, szólt a buszsofőrnek, hogy arra nem tud továbbmenni. A sofőr elment másik úton. Ezzel szükségképpen kihagyott két megállót. Volt, aki pampogni kezdett vele a buszon emiatt. Pedig ezen kívül csak annyit tehetett volna a sofőr, hogy megáll, és vár ott órákig. Normális ember ezt aligha tartja jobb megoldásnak, de pampogók lám, mindig akadnak.
Nem volt semmi féle forgalomváltozás vagy eltérés. Ha lett volna, nem írtam volna ki a kérdést.
Mikor elindultunk a Könyves Kálmán körúti megállónál, időben jeleztek a középső és hátsó ajtónál több utas is, mikor nem állt meg azt hittem hogy nem figyelt. De aztán erre a következő megállónál sem ált meg mikor már legalább 5-6 utas akart leszállni. Ekkor az egyik utas udvariasan megkérdezi a sofőrtől hogy miért nem állt meg, és olyan paraszt választ adott a sofőr hogy “majd ő eldönti hogy megáll vagy sem” aztán szóváltásba kezdett az utassal. Ezután a Mázsa téri megállóba állt meg, így 20 percet sétálhattunk visszafele.
Pont a sofőr alpári viselkedése miatt kérdezem hogy én mint utas, mit tudnék ilyenkor tenni. Mert biztos vagyok benne hogy máskor is megteszi ha a BKK nem tesz semmit ellene.
Hát akkor utólag panaszt lehet tenni. Legjobb a rendszámmal, de ha percre pontos időt, járatszámot és menetirányt is írsz, valószínűleg az is egyértelmű.
Gondolom első bejelentésnél elbeszélgetnek vele és felhívják a figyelmét a helyes viselkedésre.
Ha máskor is tesz ilyet, remélhetőleg más is tesz panaszt. Ahogy gyűlnek a panaszok, és látják, hogy egy nagyon problémás eset, akkor előbb-utóbb lesz valami retorzió. Ha munkaerőhiány van, mondjuk fizetéscsökkentés. Ez elég hatásos fegyver. :-))) Ha javul a munkaerő-ellátottság, akkor meg kirakják az ilyet.
Egyébként Győrben volt erről jó tapasztalatom. Kisebb város, ott arcról ismertem sok sofőrt. Az egyiket nagyon megjegyeztem, mert kiemelkedően bunkó volt. Minden alkalommal. Én sose szóltam vissza, panaszt se tettem, gondoltam megteszi más. És valóban, egyszer csak újból találkoztam vele, és már másképp viselkedett az utasokkal. Nyilván a főnökei megmagyarázták neki, hogy hogyan kéne viselkednie, ő meg rájött, hogy vagy keres másik munkahelyet, vagy változtat a stílusán. Sikerült változtatnia. :-)
8-as vagyok. Ilyen rovat is van:
Panasz
busz
Forgalmi dolgozók, járművezetők munkavégzésével kapcsolatos bejelentés
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!