Nem lenne hasznosabb bevezetni a déli héveket az Astoriáig, mint megépíteni a Galvani hidat?
A Galvani hídtól nemhogy nem lesz kevesebb autó, de valószínűleg még több is lesz. A hévek meghosszabbításának köszönhetően sokan letennék az autót, hisz rögtön át lehetne szállni a 2-es, 3-as, 4-es metró mindegyikére. A belvárosi forgalmon lehet, hogy jobban csökkent a híd, azonban az összforgalmon nem.
(Természetesen nem a Galvani híd alternatívájaként kéne meghosszabbítani a héveket, mielőtt valaki szándékosan így értelmezi félre a kérdésemet.)
"Elindult a HÉV-fejlesztés tervezési szakasza"
...
"A ráckevei HÉV külső szakaszán a kiviteli tervek 2022 második felére lesznek készen, a Kálvin térig tartó alagúti szakasz tervezése pedig 2023 első félévében zárul."
A semminél mindig minden jobb, de azért én attól frászt kapnék, ha a HÉV-et első körben nem vinnék el legalább az Astoriáig. Mert a legagyonterheltebb 3-as metróra - amire konkrétan felférni nem lehet 7:40 körül - doppingszerűen ráborítani egy-egy telitömött HÉV-szerelvényt, hát az szép lesz... meg közveszélyes. És továbbra is 3-4 átszállás egy dél-pestinek Észak-Buda felé. A Szentendrei HÉV is eléri a kettes metrót.
A csepeliek örömén túl pont a hármas metró tehermentesítését szolgálná a HÉV, ha elérne legalább a Nyugati magasságáig, így meg a poklot fogja ott megcsinálni, ha nem osztják el a leszállókat minél jobban szét.
Sajnálom, hogy szerintetek attól lesz valami nem hülyeség, hogy szakemberek mondják.
Kíváncsi lennék, hogy ha bezárnának két szakértő csoportot két elszigetelt szobába, és azt a feladatot kapnák, hogy döntsék el mi a legfontosabb megcsinálandó nagyberuházás Budapesten, akkor mennyire oldanák meg azonosan a feladatot.
Ha jól értem, szerintetek a két csoport ugyanúgy a Galvani hidat mondaná, és vitathatatlanul ez a legfontosabb megcsinálandó nagyberuházás Budapesten.
Meg kell hosszabbítani a HÉV-eket, ez nem kérdés. A Közvágóhídnál például jóformán semmi sincs (oké, OBI+Budapest Park, de egyik sem olyan dolog, ami a reggeli csúcsidőben embertömeget vonzana), mégis egy baromi forgalmas (kényszer)átszállási pont.
A Galvani híd és e között azért nem látok semmi összefüggést, mert míg a HÉV-ek meghosszabbítása az agglomeráció belvárossal való kapcsolatát javítja, addig a híd a külvárosi kerületek egymással való összeköttetését biztosítja. Mintha a déli körvasút fejlesztését vetnénk össze az M10-es autóút megépítésével.
"A Galvani híd és e között azért nem látok semmi összefüggést"
Éppen ezt írtam a kérdésben is, hogy semmilyen összefüggés nincs a kettő között, de fontosságilag össze lehet hasonlítani őket, és célszerű a fontosabbra költeni a pénzt.
"Mintha a déli körvasút fejlesztését vetnénk össze az M10-es autóút megépítésével."
Így van, ez nagyon jó példa. A körvasút és az M10-es is csak olyanformán hasonlítható össze, hogy melyik a fontosabb. (Véleményem szerint az M10 fontosabb, a körvasút harmadik vágánya meg pusztán pénzkidobás, mert a közlekedésszervezők nem képesek két vágányon megoldani jól a menetrendet.)
#18 vagyok.
Az utóbbi állításoddal nem teljesen értek egyet: a déli körvasúton a tervek szerint annyi vonat fog közlekedni (óránként 8-10 személyvonat + gyors- és tehervonatok), hogy arra már nem lesz elég két vágány.
Egyébként szerintem is fontosabb a HÉV meghosszabbítása, mint a híd. Ráckevétől Pesterzsébetig mindenkinek az életét jelentősen megkönnyítené.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!