Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem lenne hasznosabb bevezetni...

Nem lenne hasznosabb bevezetni a déli héveket az Astoriáig, mint megépíteni a Galvani hidat?

Figyelt kérdés

A Galvani hídtól nemhogy nem lesz kevesebb autó, de valószínűleg még több is lesz. A hévek meghosszabbításának köszönhetően sokan letennék az autót, hisz rögtön át lehetne szállni a 2-es, 3-as, 4-es metró mindegyikére. A belvárosi forgalmon lehet, hogy jobban csökkent a híd, azonban az összforgalmon nem.


(Természetesen nem a Galvani híd alternatívájaként kéne meghosszabbítani a héveket, mielőtt valaki szándékosan így értelmezi félre a kérdésemet.)


2021. febr. 17. 19:40
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:

"Elindult a HÉV-fejlesztés tervezési szakasza"

...

"A ráckevei HÉV külső szakaszán a kiviteli tervek 2022 második felére lesznek készen, a Kálvin térig tartó alagúti szakasz tervezése pedig 2023 első félévében zárul."

2021. febr. 17. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
100%

A semminél mindig minden jobb, de azért én attól frászt kapnék, ha a HÉV-et első körben nem vinnék el legalább az Astoriáig. Mert a legagyonterheltebb 3-as metróra - amire konkrétan felférni nem lehet 7:40 körül - doppingszerűen ráborítani egy-egy telitömött HÉV-szerelvényt, hát az szép lesz... meg közveszélyes. És továbbra is 3-4 átszállás egy dél-pestinek Észak-Buda felé. A Szentendrei HÉV is eléri a kettes metrót.


A csepeliek örömén túl pont a hármas metró tehermentesítését szolgálná a HÉV, ha elérne legalább a Nyugati magasságáig, így meg a poklot fogja ott megcsinálni, ha nem osztják el a leszállókat minél jobban szét.

2021. febr. 17. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 A kérdező kommentje:
Tudomásom szerint megint arról van szó, hogy az Astoriáig viszik. Ez is jól mutatja, hogy mennyire nem tartanak még sehol.
2021. febr. 18. 07:37
 14/24 anonim ***** válasza:
Te vagy az aki a vasutas fórumokat is széttrolkodja a hülyeségeivel?...
2021. febr. 18. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
14: gyanítom.... :-D
2021. febr. 18. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 A kérdező kommentje:

Sajnálom, hogy szerintetek attól lesz valami nem hülyeség, hogy szakemberek mondják.


Kíváncsi lennék, hogy ha bezárnának két szakértő csoportot két elszigetelt szobába, és azt a feladatot kapnák, hogy döntsék el mi a legfontosabb megcsinálandó nagyberuházás Budapesten, akkor mennyire oldanák meg azonosan a feladatot.


Ha jól értem, szerintetek a két csoport ugyanúgy a Galvani hidat mondaná, és vitathatatlanul ez a legfontosabb megcsinálandó nagyberuházás Budapesten.

2021. febr. 18. 18:59
 17/24 anonim ***** válasza:
100%
Az, hogy a Kálvin tértől az Astoria csak 500 méter az tény, nyilván nem a távolság a probléma, hanem az, hogy ez egy plusz állomást jelentene egy meglévő metróállomás közvetlen közelében, ami valószínűleg jelentősen megnövelné a tervezési és kivitelezési költségeket, illetve a több évig tartó építkezés negatív hatásait a belvárosban. Nyilván mérlegelni kell, hogy megéri-e ezt bevállalni az első szakaszban, amikor az egyetlen előny a közvetlen kapcsolat a 2-es metróval.
2021. febr. 18. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:

Meg kell hosszabbítani a HÉV-eket, ez nem kérdés. A Közvágóhídnál például jóformán semmi sincs (oké, OBI+Budapest Park, de egyik sem olyan dolog, ami a reggeli csúcsidőben embertömeget vonzana), mégis egy baromi forgalmas (kényszer)átszállási pont.

A Galvani híd és e között azért nem látok semmi összefüggést, mert míg a HÉV-ek meghosszabbítása az agglomeráció belvárossal való kapcsolatát javítja, addig a híd a külvárosi kerületek egymással való összeköttetését biztosítja. Mintha a déli körvasút fejlesztését vetnénk össze az M10-es autóút megépítésével.

2021. febr. 19. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 A kérdező kommentje:

"A Galvani híd és e között azért nem látok semmi összefüggést"


Éppen ezt írtam a kérdésben is, hogy semmilyen összefüggés nincs a kettő között, de fontosságilag össze lehet hasonlítani őket, és célszerű a fontosabbra költeni a pénzt.


"Mintha a déli körvasút fejlesztését vetnénk össze az M10-es autóút megépítésével."


Így van, ez nagyon jó példa. A körvasút és az M10-es is csak olyanformán hasonlítható össze, hogy melyik a fontosabb. (Véleményem szerint az M10 fontosabb, a körvasút harmadik vágánya meg pusztán pénzkidobás, mert a közlekedésszervezők nem képesek két vágányon megoldani jól a menetrendet.)

2021. febr. 20. 00:20
 20/24 anonim ***** válasza:

#18 vagyok.

Az utóbbi állításoddal nem teljesen értek egyet: a déli körvasúton a tervek szerint annyi vonat fog közlekedni (óránként 8-10 személyvonat + gyors- és tehervonatok), hogy arra már nem lesz elég két vágány.

Egyébként szerintem is fontosabb a HÉV meghosszabbítása, mint a híd. Ráckevétől Pesterzsébetig mindenkinek az életét jelentősen megkönnyítené.

2021. febr. 20. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!