Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Itt miért van fénysorompó, ha...

Itt miért van fénysorompó, ha egyszer nem is jár arra vonat?

Figyelt kérdés

[link]


A MÁV az ilyet nem szünteti meg?


2021. jan. 20. 20:41
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:
75%

[link]


"Hát, mondom, ilyen nincs. Az is elég fantasztikus, hogy senkinek sem jut eszébe leaszfaltozni azt a kétszer hat méternyi sávot, ahol egy számjegyű főút forgalmát lassítja egy nem létező vasúti forgalmat biztosítóátjáró.

No de hogy a nem éppen fényes anyagi helyzetben lévő MÁV arrais tud energiát fordítani, hogy ez a berendezés hibátlanul működjön - mert első a biztonság! -, nem gondoltam volna.


A melósok megengedték, hogy lefotózzam a szorgos munkát, bár ők csakhátukat adták a képekhez. Azt is elmondták, hogy jól gondolom, tényleg a MÁV gondoskodik az állagmegóvásról. Meghogy a sínt évekkel ezelőtt ellopták, de ők rendszeresen járnakkarbantartani.


Nekiálltam telefonálni, felhívtam a sok-sok illetékest, mit lehetnetenni a szellemvasút felszámolására. Ahogy előre gondoltam, akísértetvonatot előjelző berendezés is a több bába közt elvesző tipikus magyar gyermek.


A vasút tud a jelenségről. Válaszukat idemásoltam az alanti kiskeretesbe, a lényege az, hogy fel lehetne számolni a kereszteződést, de nem számolják fel. Úgy tűnik, egyszerűbb karbantartani és működtetni az örökkévalóságig, mint kiemelni a fénysorompókat, kiszedni a síneket és leaszfaltozni a helyüket. Ej, ráérünk arra még. Az autósok meg kibírják azt a fékezést és döccenőt, mit számít egy értelmetlen lassítás egy egy számjegyű állami főúton."

2021. jan. 20. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 anonim ***** válasza:
69%
Ezeket a használaton kívüli kísértetvágányokat (Butapesten jó pár egykori villamos pályának is vannak maradványai) még az unokáink is fogják látni, van egy olyan sanda gyanúm. Kedvencem a még a múlt században járt 67-es Mexikói úti maradványszakasza. Azt egy urbán legenda szerint fontolgatta az önkormányzat, hogy felszedeti az egészet és végig parkoló lesz a helyén, hogy az ott lakók normálisan le tudják tenni az autóikat és ne a járdára kelljen felállniuk. Csak hát...ebből se lett semmi.
2021. jan. 21. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:
69%

Fel kellene szedni a síneket, vagy leaszfaltozni úgy, hogy nyoma se látszódjon.

Ahol sínpárok vannak keresztbe az úton, ott a KRESZ vasúti átjáróra érvényes szabályait kell alkalmazni.

Lényegtelen, hogy ott nem jár vonat, autóval is mehet arra olyan, aki még soha nem járt arra, és neki minimum megtévesztő lehet.

A KRESZ szerint pedig, ahol működik a jelző rendszer, megfelelő körültekintés után, akár lassítás nélkül is át lehet hajtani a vasúti átjárón, ellenben, ha a jelzőrendszer hibás, nem működik, kötelező megállni az átjáró előtt.

Azt a MÁV-tól kellene megkérdezni, hogy olyan helyeken, ahol már a sínpárokat is elkezdték felszedni, tehát kizárt, hogy arra vonat járjon, miért nem szüntetik meg az átjárót.

Van sok olyan hely az országban, ahol már megszűnt a vonat közlekedés, de a sínek megvannak, és működtetik a lámpákat az átjárókban - mert ha nem működne a lámpa minden közúton arra haladónak kötelező lenne megállni az átjáró előtt.

2021. jan. 21. 04:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:
47%
Ha költséges a felszedés, akkor ezekre kellene olyan KRESZ táblát bevezetni, hogy "Vasúti forgalom szünetel" és a fénysorompó akár kikapcsolva is maradhatna és nem kellene karbantartani, ennek a táblának hatására fénysorompó működése nélkül is át lehetne hajtani körülnézés nélkül is, lassítani meg csak annyira kelljen, hogy át tudj rajta menni és szükség esetén megállhatsz is 😊
2021. jan. 21. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 anonim ***** válasza:
30%

Én is linkelek! Szellemvasút ez is!!


Gyár u.

[link]

2021. jan. 21. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 anonim ***** válasza:
58%
#25: ezt nem jelölik vasúti átjáróként... :D
2021. jan. 21. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 anonim ***** válasza:
100%

Ez nem a MÁV hibája. A Közlekedésfelügyelet az Atyaúristen az ilyen ügyekben.

A szakmában dolgozom már évtizedek óta. Felénk is vannak ilyesmi fénysorompók meg egyéb berendezések, amik gyakorlatilag feleslegesek. Pl. van egy olyan működő fénysorompó, amit állandóan javítgatni meg fenntartani kell, ahol a vasúttal párhuzamosan van egy 20 éve bezárt üzem területe, az ide vezető úton van a fénysorompó, de az utat lezárja a beláncolt és bozóttal benőtt vaskapu, a síntől 2 méterre. Mikor először láttam, nem tudtam megállni röhögés nélkül.

Bármi ilyen ügyben szóba kerül, hogy meg kellene szüntetni, "fentről" mindig az a válasz jön, hogy próbálták, de a Közlekedésfelügyelet nem járult hozzá.

2021. jan. 23. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 anonim ***** válasza:
100%
A válasz a kérdésre szerintem nagyon egyszerű: Egy vasúti pálya megszüntetése/felszámolása esetén bizonyos előírásokat be kell tartani, amelyek esetenként horribilis költségekkel járnak. Sokkal egyszerűbb és olcsóbb a MÁV-nak fenntartani ezeket a "fantom" fénysorompókat, mint a használaton kívüli szakaszokat ténylegesen megszüntetni.
2021. jan. 23. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 anonim ***** válasza:
100%
Dorog határában a 10-es utat keresztezte egy rég nem használt iparvágány. (Bár pár éve még egy nosztalgia vonat végigment rajta.) Az átjáró nagyon rossz állapotban volt, 30-as táblával, jelzőőrös biztosítással kitáblázva. Kb. 2 éve a kereszteződésből kibontották a síneket, leaszfaltozták a helyét, így végre az átjáró megszűnt. A vicces, hogy az átjárótól pár méterre a vasúti jelző működik, illetve, hogy a megszüntetés előtt kb. fél évvel az iparvágány kiágazásának új, nagysebességű váltót építettek be a 2-es vonal részleges kétvágányúsításakor.
2021. jan. 24. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 anonim ***** válasza:
100%

Egyszerűen olcsóbb otthagyni, mint hozzányúlni.

Törvény írja elő, hogy milyen forgalmú közútnál minimum milyen biztosítású útátjárót kell kiépíteni. Azaz nem alakíthatják át sima andráskeresztesre, ahhoz túl forgalmas az út. Magát az útátjárót sem szűntethetik meg csak úgy egy nyílt vonal közepén, csak akkor, ha maga a vonal hivatalosan is megszűnik. Ezzel viszont az a gebasz, hogy akkor kötelesek az egészet felszedni, talpastól, mindenestől, talán még a töltésből is el kell szedni valamennyit rekultiváció okán, bár ebben nem vagyok biztos. A lényeg, hogy ez nem kis meló, nem kis pénz, inkább villogtatják feleslegesen, mert az még mindig olcsóbb. Ezért van az országban egy rakat "személyszállítás szünetel" kategóriájú vonal, amelyekről mindenki tudja, hogy valószínűleg sosem fog már arra vonat közlekedni, mégis ott rohasztják, mert felszedni nincs pénz.

2023. ápr. 20. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!