A villamos közlekedésben miért nem használnak fénysorompót a villamosok elsőbbség segítve ezzel a közlekedésben mint pl a HÉV-nél? Az üllői útra én pl sorompókart is szerelnék a körútnál.
Szép kis dugó lenne. A 4-6 villamos gyakran jár, egyfolytában pirosat mutatna a fénysorompó.
Szerintem már a HÉV miatt is rohadt erőltetett a fénysorompó. Az a nyomorék kis canabis fos simán megtudna állni, nem tudom mit játszák az anyukat, hogy habiszti vonat, haggyuk mááá.
Sztem a combino nehezebb mint a hév mikor 3 kocsiból áll. Főleg h a combinon sokkal többen utaznak, rengeteg ember, rengeteg súly!!!!!
Az mástészta, hogy egy régi szar és emiatt elavult mindene, így nem tud megállni, de emiatt nem az autósoknak kéne szívnia szerintem. Rákosfalvánál sokszor megyek át és tele van a .... (szóval tudjátok) a hévvel, hogy mi az isten fa... nem tud ez megállni. Marhajó mikor ott a mekinél tök hosszan kell állni a rohadt hév miatt, mert meg kell állni míg az a konzerv megáll a megállóban, aztán utána indul csak el. Vállról indítható rakétával lőném ki legszívesebben mikor elmegy előttem!!!!!!!!!!!!!
Használnak fénysorompót, csak nem úgy nevezik. Viszonylag sok rizikósabb kereszteződésben van kétlencsés fedezőjelző, ami sárga villogó-folyamatos sárga-vörös jelzésekkel szabályozza a keresztező forgalmat.
Ennél komolyabb technika ilyen, relatíve alacsony sebességek mellett nem is igazán indokolt. Inkább több figyelemfelhívó jelzésre lenne szükség az Üllői úton, mert tipikusan a kanyarodó forgalom az, ami nem veszi észre a vele pàrhuzamosan érkező villamost.
Az a három kocsis fostaliga, na az 94 tonna, ami pont 25 tonnával több, mint a Combino.
És ő is azt hitte, hogy csikorgó fékekkel pikk-pakk meg tud állni: [link]
Fogas??
Fénysorompó fedezi, mert "nagy"vasút, ellenben kűrt sohasem volt rajta.
5-re lelassít az átjáróknál, nem is igazán tisztelik, átlógnak előtte.
Pedig mivel a féke sem adhéziós 2 méteren megáll......
A Vasúti Törvény írja elő, hova milyen fedezőberendezést kell alkalmazni.
Nincs rá szükség alapvetően.
Az, hogy Magyarországon olyan szinten sz*rnak a tömegközlekedés előnyben részesítésére, a magyar vezetők "érdeme", de nem sorompóval kell megoldani. Mostanában talán elindult valami fejlődés (és nem vagyok Fideszes, ez mindössze egy tény), de gondoljuk végig, mi volt itt 20-25 évig. Konkrétan semmi.
Persze ott van a nagykörút is, amin pár éve nagy hírverés közepette több millió forintért zöldhullámot csináltak a villamosnak. Hát meg lehet nézni, mit is ér ez. Lehet, hogy jobb, mint előtte volt, de azért erre büszkének lenni... (A 7-es buszt meg ugyanez az intézkedés úgy elverte a Blahán annak idején, mert az már nem fért bele a költségvetésbe, hogy arra is gondoljanak.)
Amit mostanában fedeztem fel, az a 24-es villamos Orczy tér és Golgota tér közötti szakasza, ahol a villamos oldalról az út középre megy. Egyszerűen elképesztő számomra, hogy a villamosnak van elsőbbségadási kötelezettsége a kis mazsolákkal szemben, és emiatt az esetek 99%-ában bukja a következő zöldet is. Az autósok is lehetnének udvariasabbak, de ez nem elvárható a budapesti közlekedési kultúra mellett. Az meg, hogy változtassanak az elsőbbségi viszonyokon, senkinek eszébe nem jut.
Amúgy a 24-es villamos menetrend szerint 19 perc alatt teszi meg a két végállomás közti távot. Ez az idő 16 és 22 perc között változik, miközben egy kötött pályás közlekedési eszközről beszélünk. Normális ez?
Vagy ott van a Szent Gellért tér - Döbrentei tér között hatalmas önfényezés közepette felújított szakasz. Felújították, hipp-hipp hurrá, aztán még pár hónapig az új szakaszon megspórolt időt a villamosok a Szabadság híd előtti lámpánál "dolgozták le", miután rájöttek, hogy ja, hangolni kéne a lámpákat.
Most újítják az 1-es villamost. Az is nagy szenzációnak számít, hogy az északi szakaszon 60 km/h-val mehet majd. Arról senki nem beszél, hogy a délin miért nem, illetve hogy ez a szám is miért csak 60, amikor az autósok nyugodtan mehetnek ugyanott 70-nel. Persze, tudom, hogy a jogszabályok már a 60-at sem engedik, de talán nem 100 éves jogszabályok között kellene élni, mikor a világ meg fejlődik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!