Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A villamos közlekedésben...

A villamos közlekedésben miért nem használnak fénysorompót a villamosok elsőbbség segítve ezzel a közlekedésben mint pl a HÉV-nél? Az üllői útra én pl sorompókart is szerelnék a körútnál.

Figyelt kérdés

2014. ápr. 23. 08:41
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
A fénysorompó zárt pályás vasút átjárójában helyezhető el. Az üllői úti villamos ugyan zárt pályán közlekedik, de a fénysorompó semmi többletet nem adna. A rendszer kiépítése sok pénz lenne, nulla nyereséggel. Az elsőbbséget nem a fényjelző készülék biztosítja, hanem a programozás. A villamosközlekedés járatsűrűsége miatt nem lehet biztosítani a folyamatos haladását.
2014. ápr. 23. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
9%

Szép kis dugó lenne. A 4-6 villamos gyakran jár, egyfolytában pirosat mutatna a fénysorompó.


Szerintem már a HÉV miatt is rohadt erőltetett a fénysorompó. Az a nyomorék kis canabis fos simán megtudna állni, nem tudom mit játszák az anyukat, hogy habiszti vonat, haggyuk mááá.

2014. ápr. 23. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 kovpet ***** válasza:
95%
A HÉV vonatnak számít és a vonatnak mindig feltétlen elsőbbsége van, mert nem tud megállni, csak igen hosszú úton. A villamos simán kaphat pirosat, akkor szépen megáll.
2014. ápr. 23. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
1%

Sztem a combino nehezebb mint a hév mikor 3 kocsiból áll. Főleg h a combinon sokkal többen utaznak, rengeteg ember, rengeteg súly!!!!!


Az mástészta, hogy egy régi szar és emiatt elavult mindene, így nem tud megállni, de emiatt nem az autósoknak kéne szívnia szerintem. Rákosfalvánál sokszor megyek át és tele van a .... (szóval tudjátok) a hévvel, hogy mi az isten fa... nem tud ez megállni. Marhajó mikor ott a mekinél tök hosszan kell állni a rohadt hév miatt, mert meg kell állni míg az a konzerv megáll a megállóban, aztán utána indul csak el. Vállról indítható rakétával lőném ki legszívesebben mikor elmegy előttem!!!!!!!!!!!!!

2014. ápr. 23. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Használnak fénysorompót, csak nem úgy nevezik. Viszonylag sok rizikósabb kereszteződésben van kétlencsés fedezőjelző, ami sárga villogó-folyamatos sárga-vörös jelzésekkel szabályozza a keresztező forgalmat.


Ennél komolyabb technika ilyen, relatíve alacsony sebességek mellett nem is igazán indokolt. Inkább több figyelemfelhívó jelzésre lenne szükség az Üllői úton, mert tipikusan a kanyarodó forgalom az, ami nem veszi észre a vele pàrhuzamosan érkező villamost.

2014. ápr. 23. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 10 deka farhát ***** válasza:
100%

Az a három kocsis fostaliga, na az 94 tonna, ami pont 25 tonnával több, mint a Combino.


És ő is azt hitte, hogy csikorgó fékekkel pikk-pakk meg tud állni: [link]

2014. ápr. 24. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 10 deka farhát ***** válasza:
100%
Az egyik képen a háttérben látszik az útátjáró, ahonnan az autót tolta a szerelvény. Full féken. Szóval nem, nem tud megállni 20 méteren 60-ról.
2014. ápr. 24. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 10 deka farhát ***** válasza:
100%
Egyébként a Combino vészfékezéssel ugyan viszonylag hamar meg tud állni, de utasként már volt ilyenben részem, na azt nem kívánom senkinek.
2014. ápr. 24. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Fogas??

Fénysorompó fedezi, mert "nagy"vasút, ellenben kűrt sohasem volt rajta.

5-re lelassít az átjáróknál, nem is igazán tisztelik, átlógnak előtte.

Pedig mivel a féke sem adhéziós 2 méteren megáll......


A Vasúti Törvény írja elő, hova milyen fedezőberendezést kell alkalmazni.

2014. ápr. 25. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
79%

Nincs rá szükség alapvetően.


Az, hogy Magyarországon olyan szinten sz*rnak a tömegközlekedés előnyben részesítésére, a magyar vezetők "érdeme", de nem sorompóval kell megoldani. Mostanában talán elindult valami fejlődés (és nem vagyok Fideszes, ez mindössze egy tény), de gondoljuk végig, mi volt itt 20-25 évig. Konkrétan semmi.

Persze ott van a nagykörút is, amin pár éve nagy hírverés közepette több millió forintért zöldhullámot csináltak a villamosnak. Hát meg lehet nézni, mit is ér ez. Lehet, hogy jobb, mint előtte volt, de azért erre büszkének lenni... (A 7-es buszt meg ugyanez az intézkedés úgy elverte a Blahán annak idején, mert az már nem fért bele a költségvetésbe, hogy arra is gondoljanak.)


Amit mostanában fedeztem fel, az a 24-es villamos Orczy tér és Golgota tér közötti szakasza, ahol a villamos oldalról az út középre megy. Egyszerűen elképesztő számomra, hogy a villamosnak van elsőbbségadási kötelezettsége a kis mazsolákkal szemben, és emiatt az esetek 99%-ában bukja a következő zöldet is. Az autósok is lehetnének udvariasabbak, de ez nem elvárható a budapesti közlekedési kultúra mellett. Az meg, hogy változtassanak az elsőbbségi viszonyokon, senkinek eszébe nem jut.

Amúgy a 24-es villamos menetrend szerint 19 perc alatt teszi meg a két végállomás közti távot. Ez az idő 16 és 22 perc között változik, miközben egy kötött pályás közlekedési eszközről beszélünk. Normális ez?


Vagy ott van a Szent Gellért tér - Döbrentei tér között hatalmas önfényezés közepette felújított szakasz. Felújították, hipp-hipp hurrá, aztán még pár hónapig az új szakaszon megspórolt időt a villamosok a Szabadság híd előtti lámpánál "dolgozták le", miután rájöttek, hogy ja, hangolni kéne a lámpákat.


Most újítják az 1-es villamost. Az is nagy szenzációnak számít, hogy az északi szakaszon 60 km/h-val mehet majd. Arról senki nem beszél, hogy a délin miért nem, illetve hogy ez a szám is miért csak 60, amikor az autósok nyugodtan mehetnek ugyanott 70-nel. Persze, tudom, hogy a jogszabályok már a 60-at sem engedik, de talán nem 100 éves jogszabályok között kellene élni, mikor a világ meg fejlődik.

2014. máj. 1. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!