Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért van jelenleg is 20...

Miért van jelenleg is 20 km/h-s lassújel a Győr-Veszprém vasútvonalon Nyúl megállóhely mellett, az útátjárónál, amikor oda már félsorompóval ellátott fénysorompót helyeztek ki?

Figyelt kérdés
2016 végén történt ott egy halálos kimenetelű ütközés egy tehervonat és egy kamion között, és akkor még csak egy "Állj, elsőbbségadás kötelező!" tábla biztosította az átjárót, azóta viszont a félsorompós fénysorompót kihelyezték. Miért kell akkor a mai napig ott minden vonatnak 20-ra lelassítania?

2018. febr. 15. 21:53
 1/10 anonim ***** válasza:
74%
Gondolom ilyen esetben van egy átmeneti időszak, amikor figyelik, hogy a hozott balesetmegelőzési intézkedés valóban csökkenti-e a balesetek gyakoriságát és ha mondjuk x évig nincs ott baleset, feljebb viszik a korlátozást.
2018. febr. 15. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
60%

Nincs helyismeretem, a kérdés: hogy nincs-e épület vagy más építmény ami a rálátást akadályozza. Ha van akkor az ok nem szűnt meg azzal, hogy fénysorompó lett. Az akadályozó tényező eltakarításával fog megszűnni.

Gondolj egy olyan helyzetre amikor a közút felé jelzést nem ad a sorompó és dönteni kellene a közúti jármű vezetőjének, hogy mehet vagy nem.

2018. febr. 16. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
A pályára való rálátást gátló építmény nincs. Ugye az a helyzet, hogy a baleset időpontjáig az illetékesek egy stoptáblát és egy andráskeresztet is elegendőnek tartottak a megfelelő biztosításhoz, a baleset után pedig kitették a lassújelet, majd nem sokkal később a félsorompós fénysorompó is telepítésre került. Értem, hogy van egy átmeneti időszak, de a baleset már majdnem másfél éve történt. Ez az időszak meddig fog tartani? Ha nem kint felejtették (ha egyáltalán beszélhetünk ilyenről), akkor a felesleges túlbiztosítás tipikus esetével állunk szemben.
2018. febr. 16. 10:50
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Van felénk is egy ilyen átjáró. Évtizedekkel ez előtt egy fiatal srác aláment a vonat alá motorral, tragikus következménye lett. Akik kiötlötték, hogy oda 20 km/h lassújelet kell tenni, már talán nem is élnek. A 20km/h még mindig él...
2018. febr. 16. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
56%
Szinte biztos, hogy kint felejtették. Gondolj bele, egy ott dolgozó Bp.-ről elrendeli valamikor, hogy rakják ki a lassú jelet, aztán évekkel később már nem is dolgozik ott, mások nem tudják, hogy miért lett ki rakva meg úgy egyébként, ha nem szól róla senki, akkor a téma elő sem kerül. Fel kéne hívni a figyelmet a táblára és akkor ha odaérnek, akkor foglalkoznak majd vele.
2018. febr. 16. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
87%

#5

LOL mert szerinted ez így működik? :D :D :D

Hát elmondom, nem...

Egyáltalán miért rendelnék el Pestről a Gv-Vm vonalra a lassújelet? Jézusom...


Kérdező: Konkrétan nem tudok most utánanézni, hogy ott miért van kint, de ezer más oka lehet. Pl nemrég voltam vonalbejáráson egy vonalon, ott több útátjárón azért volt 20-as mert az elektrolitikus korrozió megzabálta a síngerinceket az átjárókban. Ki fogják bontani, alj+síncsere, helyreállítják, és mehet le a lassújel.

2018. febr. 16. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Kérlek írd le akkor hogyan működik, ha ennyire jól tudod! Én laikusként azt gondolnám, hogy aki egy ország teljes vasúthálózatát működteti annak nem lehet rálátása minden apró dologra. Ez nagyban nem működik.
2018. febr. 16. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
87%

Területi igazgatóságok vannak, és van a Vezérigazgatóság. A Ter. ig. alatt vannak végrehajtási szintek, a "végek" a pályás szakaszmérnökségek megadott pályaszakaszokkal. Ott az illetékes pályás mérnök dönt ezekről helyben.


Röviden, bikkfanyelven így megy. Mert van amit a mérővonat mért értékei alapján rendelnek el, de ebbe kár belemenni.

A lényeg, hogy a helyi szakaszmérnökségen van minden szakasznak felelőse aki ezt kezeli, nyilvántartja stb. Ráadásul a kitűzött lassújelek nyilvántartása már online megy, és naponta megadott időben frissül. (24 óránként) Ez állomásokon pl vágányszintű lebontásban van. 1-2 éve ez még havonta frissült, és az ettől való eltéréseket minden vonat megkapta írásbeli rendelkezésen. Ma már nem így van.


Sőt, hamarosan már a mozdonyvezető is online kapja meg, nem papíron.

2018. febr. 16. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
73%
#2; "Gondolj egy olyan helyzetre amikor a közút felé jelzést nem ad a sorompó" - Ilyen esetre külön szabály van, 15 km/h-val mehet ilyenkor a mozdony, a mozdonyvezető tudja előre, ha ilyen van: értesítik vagy az ő irányába is van visszanéző lámpa.
2018. febr. 17. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

A Google fotója nem mai, de ezen nagyon úgy tűnik, hogy jobb felé a rálátás esetleg csak akkor van meg, ha már a sínek mellett áll az autó.

[link]

Na persze, a félsorompó ezt a problémát áthidalja, mert a sorompó hibájáról értesítést kap a mozdonyvezető.


Természetesen, lehet a pályának olyan problémája, ami indokolja a lassújelet.

Pár hónapja voltam egy éjszakai munkán.

A pályafenntartás előzőleg a bodánokat (sínek közötti betonelemeket) cserélte a kis vonatforgalmú átjáróban, és amikor kiszedték őket, azt tapasztalták, hogy a síneket rögzítő csavaroknak csak a fele tart, helyenként egymás mellett 4-5 is elrozsdásodott a sózás miatt, és mozog a betonaljakban.

Na, ezt mondjuk 2 héten belül helyreállították, de lehet, hogy itt is valami hasonló dolog van, kisebb mértékben.

2018. febr. 18. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!