Miért van jelenleg is 20 km/h-s lassújel a Győr-Veszprém vasútvonalon Nyúl megállóhely mellett, az útátjárónál, amikor oda már félsorompóval ellátott fénysorompót helyeztek ki?
Nincs helyismeretem, a kérdés: hogy nincs-e épület vagy más építmény ami a rálátást akadályozza. Ha van akkor az ok nem szűnt meg azzal, hogy fénysorompó lett. Az akadályozó tényező eltakarításával fog megszűnni.
Gondolj egy olyan helyzetre amikor a közút felé jelzést nem ad a sorompó és dönteni kellene a közúti jármű vezetőjének, hogy mehet vagy nem.
#5
LOL mert szerinted ez így működik? :D :D :D
Hát elmondom, nem...
Egyáltalán miért rendelnék el Pestről a Gv-Vm vonalra a lassújelet? Jézusom...
Kérdező: Konkrétan nem tudok most utánanézni, hogy ott miért van kint, de ezer más oka lehet. Pl nemrég voltam vonalbejáráson egy vonalon, ott több útátjárón azért volt 20-as mert az elektrolitikus korrozió megzabálta a síngerinceket az átjárókban. Ki fogják bontani, alj+síncsere, helyreállítják, és mehet le a lassújel.
Területi igazgatóságok vannak, és van a Vezérigazgatóság. A Ter. ig. alatt vannak végrehajtási szintek, a "végek" a pályás szakaszmérnökségek megadott pályaszakaszokkal. Ott az illetékes pályás mérnök dönt ezekről helyben.
Röviden, bikkfanyelven így megy. Mert van amit a mérővonat mért értékei alapján rendelnek el, de ebbe kár belemenni.
A lényeg, hogy a helyi szakaszmérnökségen van minden szakasznak felelőse aki ezt kezeli, nyilvántartja stb. Ráadásul a kitűzött lassújelek nyilvántartása már online megy, és naponta megadott időben frissül. (24 óránként) Ez állomásokon pl vágányszintű lebontásban van. 1-2 éve ez még havonta frissült, és az ettől való eltéréseket minden vonat megkapta írásbeli rendelkezésen. Ma már nem így van.
Sőt, hamarosan már a mozdonyvezető is online kapja meg, nem papíron.
A Google fotója nem mai, de ezen nagyon úgy tűnik, hogy jobb felé a rálátás esetleg csak akkor van meg, ha már a sínek mellett áll az autó.
Na persze, a félsorompó ezt a problémát áthidalja, mert a sorompó hibájáról értesítést kap a mozdonyvezető.
Természetesen, lehet a pályának olyan problémája, ami indokolja a lassújelet.
Pár hónapja voltam egy éjszakai munkán.
A pályafenntartás előzőleg a bodánokat (sínek közötti betonelemeket) cserélte a kis vonatforgalmú átjáróban, és amikor kiszedték őket, azt tapasztalták, hogy a síneket rögzítő csavaroknak csak a fele tart, helyenként egymás mellett 4-5 is elrozsdásodott a sózás miatt, és mozog a betonaljakban.
Na, ezt mondjuk 2 héten belül helyreállították, de lehet, hogy itt is valami hasonló dolog van, kisebb mértékben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!