Mennyire vagytok megelégedve a budapesti autóbuszokkal?
Előnyök / hátrányok: Ikarus 260, Ikarus 280, Ikarus 405, Ikarus 415, Volvok, Van Hool, Mercedes Benz Citaro.
Esetleges járművezető véleménye is érdekelne. Bár eltűnőben vannak, de többen az utóbbi időben nagyon dicsérték nekem a régi Ikarusokat az újabbakkal szemben. Megalapozott lehet az állításuk?
415-ös már nincs forgalomban.
Egyébként utasként nekem a 200-as ikarusok voltak a legkényelmesebbek:
- Nagy felületen ki lehet nyitni az ablakokat
- Le tudok ülni normálisan a 195 centimmel.
- Sokkal több állóhely van.
- Az ülések közötti folyosókon elfér 2 ember egymás mellett, így nem kell kerülgetni egymást.
Ezt eddig egyik újabb busz sem tudta. (MAN-okon, Merciken, Volvokon utaztam sokat, a Van Hool-hoz még nem volt szerencsém)
Amíg nem volt egy kisebb sportbalesetem, én is a 200-as szériát szerettem a legjobban, mivel messze a legtágasabb minden típus között. Aztán rájöttem a mankózós hetek alatt, hogy az utazóközönség kisebb, ám jelentős részének mekkora orbitális szopás a lépcsőzés és mennyire fontosak a nem dobogón elhelyezett ülőhelyek!
Onnantól kezdve a MAN Lion's City sorozat lett az abszolút kedvencem, messze a legjobb kocsik Budapesten.
Az Ikarus 405 jogosan pusztult ki, hulladék volt. A 415-ösök elég jók voltak utasszemmel a maguk idejében, de megintcsak nem alacsonypadlósak. A 412-esek belső elrendezése katasztrófa. Ugyanez igaz a Van Hool csuklósokra. A szóló kocsikkal ilyen baj nincs, de esztétikai állapotuk elèg rossz. Ugyanez igaz a MB Citarók régebbi sorozataira is. A Volvókra meg főleg.
Ikarus 260, Ikarus 280: kedveltem őket, igaz a rossz utakon nagyon hangosak voltak, de legalább bírták. Szerettem azon típusokat, ahol a hűtőventillátor mágneskapcsolója hangosan "nyekkent", amikor beindult. A csuklósok fordulásai is jó dolog volt;
Ikarus 405: ritkán utaztam vele: kicsinek véltem, szűknek, bocs de nem éreztem busznak;
Ikarus 415, 435: érdekelt a kialakítása, mint tolócsuklós busznak. Hangosak voltak, én erőlködőnek éreztem a motorjaikat, nem tetszett a meleg bennük, és a 3. tengely körüli szűk hely, holott még nem alacsonypadlós megoldású volt...;
Volvok: többféle típusa van, de általánosságban elmondható, hogy a fékjeik kiválóak, a hátsó rész szűk, de okésak;
Van Hool: érdekes megoldás a középmotor, a motor jó, dinamikus, az első szériásak hátsó rugózása durva: felemelkedett az ember 1-1 nagyobb bukkanónál.
Mercedes Benz Citaro: hátul szűk, de motorisztikusan jó, a fék kiváló, hátul szűk, a kialakítása érdekelne (motortér, tank, akksi, stb).
Az a vicces, és egyben elkeserítő helyzet áll fenn, hogy az "új" buszok szarabbak, mint a régiek. A nagy előnyük az újaknak, hogy alacsonypadlósak... Bár ezt az Ikarus 400-as széria is tudja...
"Kényelem" szempontjából az Ikarus 260 a legjobb (ne röhögjetek). Igen, hangos. Igen, egy-két ülésnél nagyon szűk a lábtér. Viszont télen nem tudják agyonfűteni, nyáron meg ki lehet nyitni az ablakot... Hiszen, természetesen, a külföldről ideb*ott buszokon sokszor hibás a klíma, az ablakot meg alig lehet nyitni... Nagy hátránya a 200-asnak, hogy magaspadlós, mert sok kismama, idős van, akik szintén egyenrangú utasok, és rájuk is gondolni kell. ... Ezt leszámítva egy bizonyos szempontból jók a magaspadlós buszok: nem foglalnak annyi helyet az utastérből a kerékjárati ívek, meg a motor.
Ikarus 400-asok... Az egyik legjobb lehetne, ha nem lenne az egész egy szr. Nem túl megbízhatóak, egyszer hazafelé menet meghengerfejesedett alattam egy... 😂 De alapból is több panaszt hallottam rájuk, mint a 200-asokra.
Egyébként ideális lenne: alacsonypadlós, de még viszonylag el tudsz férni. Természetesen a motor itt is nagyon hangos, de normál hangerővel már lehet értelmesen kommunikálni, ha nem hátul ülsz. 😂 Itt is igaz az, hogy klíma nincs, de legalább ki tudod nyitni az ablakot... 😂😂😂
Van-Hool: egy fos. Minden értelemben. Mondhatni Van-Hulladék. Na jó, nem teljesen. A dízelesek egész korrektek, a csuklóson pedig bőven van hely. A CNG-s, elővárosban mászkáló szarok viszont ki tudnak készíteni. Hely rendesen nincs, mert hülyén van elhelyezve a motor. Nyáron (a CNG-s) állandóan a lefulladás szélén táncol... Itt a sofőr sem tud sokat tenni, csak óvatosan adagolja a gázt, aztán az automata váltó valahogyan megoldja.
... De mondom, a dízeles Van-Hool az korrekt. Azok a motorok vannak annyira erősek, hogy légkondival is menjenek valamennyire. Az ablakot is lehet valamennyire nyitni.
Volvóból sokféle van, annyira nem is ismerem ezeket, így konkrét véleményt nem mondok.
A Mercedes Citaro az abszolút legalja. Alapból biztos jó busz lenne, de az, hogy sem a klíma nem szokott működni, sem az ablakot nem lehet elhúzni... Meg a Citarók körüli botrányok sem hozták közel a szívemhez a típust.
Még egy észrevétel... Ez az Ikaruson kívül a legtöbb buszra igaz.
Sajnos az ablakokon nagyon hülyén helyezték el a kereteket. Ha leülök az ülésre, sokszor pont csak az ablakkeretet látom. Lehet, hogy ez csak az én hülyeségem, de szeretek kilatni... Átlagos magasságú, 175-177cm magas úriember vagyok. Aki rendesen kilát az ablakon, az vagy <160cm, vagy >185m magas. 😂
Utolsó válaszolónak (és a többinek is) köszönöm a válaszokat. Igen, az utolsó válaszoló nézeteire gondoltam nagyrészt. Lehet, hogy egyszer a hajtómű miniatűr lesz, de jelenleg még nem az, és valóban nagyon zsúfolt az utastér. Igen, 80-90 éves néninek (ha nem jut más hely), ugyanúgy fel kell másznia a magasba csomagostul mint az Ikarusnál. (Persze az elrendezésnek oka a 2x2-es ülésrendszer is, amit ugyancsak nem kedvelek.
Ikarusnál viszont ki lehet látni a magasból (érzem, hogy buszon utazok), gyakran - emelkedőn - erősebbnek is tűnik, de lehet, hogy ez félreértés. 26 éve utazok buszon, az újabb buszok számtalanszor elromlottak alattam. Ugyanakkor nem emlékszem, hogy akárcsak 1 Ikarus lerobbant volna az utazásaimnál.
(Érdekesség: fordítottja viszont volt, hogy Pécsett néhány éve. Ekkoriban már újakat használtak, de valahogyan azok le voltak romolva, és ezért egy rozsdás, füstölgő - akkoriban természetesen - már rendes szolgálatból kivont 30-40 éves trilexes Ikarus263-at osztottak be. Majd szétesett kb. a Mecseknádasdi utazás során, de azért mégis bírta...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!