Kedves Daciások! (közületek is a 0.9 es motorral járók, de az 1.5ös dizelesek tapasztalata is érdekel :-) ) hogy vagytok megelégedve a motor teljesítményével, s főleg a fogyasztásával?
Nekem praktikusan, meg egyébként is tetszik a logan mcv, de nem tudom eldönteni, hogy melyik motorral lenne érdemes megvennem.
Nem vagyok egy vad vezető, viszonlag sokat használom városban, város környékén de a mostani fabia 1,4 td vel sincs semmi bajom, majd 200.000 kilométernél. (persze lehet, hogy csak szerencsém volt :-) ) ugyanakkor még kicsit szkeptikus vagyok a kis motorral kapcsolatban.
Szívesen olvasnám a tapasztalataitokat
Mostanság nagyon divatos lett a fogyasztást, mint első számú szempontot "elemezni" az autó vásárlások előtt.
Ehhez sokszor elfelejtik a vasat is elemezni.
A Dacia sem egy könnyű, áramvonalas forma, tehát a fogyasztási adatokat is legfeljebb a hasonló tömegű, formájú autókkal illene össze vetni.
A kis méretű turbó motorok problematikája, hogy azokról érdemben ma még nehéz véleményt formálni, fiatal konstrukciók, nincs tíz, vagy több éves használat bennük.
nem elsőszámú, de fontos a fogyasztása.
ha csak az lenne a mérvadó, akkor a dízel lenne az egyértelmű befutó. de ha a 0.9 nek 1 literrel nagyobb az átlaga, akkor az belefér.
nálam a kis kiforratlan motor, kontra többször nem nagy távok dizellel, és esetleges nagyobb szervizköltség a dilemma, amihez szeretnék esetleg érveket kapni.
Én azt nem értem, hogy hogyan tetszhet ez az autó valakinek! :)
A hátulja olyan mint egy olcsó volvó koppintás, az eleje olyan mint egy olcsó volkswagen koppintás.
Bár még mindig jobb mint a Duster.
Régebben sokáig gondolkodtam, hogy létezik-e a BMW i3-nál rondább autó és szerintem a Duster egy picivel rondább, bár az i3 is kegyetlenül visszataszító külsővel rendelkezik.
Nem elsősorban szépségre, hanem praktikumra választok autót.
Nagy a család a gyerekkocsinak is kell a hely, mi se vagyunk aprók, szakmámból adódóan néha kell nagyobb dolgokat pakolnom (nem építőipar 😊)
Emellett szeretnék új, de mindenképp ellenőrizhető előéletű autót nem rengetek km rel, sok évesen s van rá 4millám.
Mit ajánlanál a feltételek ismeretében?
Egyébként nemrég ültem egy bmv 320asban az anyósülésben s kimondottan kényelmetlen volt. Hosszában még ok de szélesség3ben alig hely, ha behajlítottam a lábam akkor mellmagasságban volt a térdem. A loganban meg mindez kényelmes volt. Könnyű ki be szállás, ülés, nem elfekvés....
Nekem számít a külső....
Én nem vennék Dáciát az tuti, de ha neked ez kell akkor hajrá! :D
Szia!
Nekünk a családban egy Logan MCV van, a 0,9 Tce motorral.
23000km környékén járunk vele, 2016-os az autó.
Az eddigi átlagfogyi, a spritmonitor.de oldalon vezetve 6,25 L/100km. Ez klasszikus vegyes fogyasztás, város/országút/autópálya.
Maga a motor régi fejlesztésű, nem friss, típushibája nem ismert. Ez nem csak Daciákban, hanem Cliókban is felbukkan szép számmal, ha gond lenne vele, már rég kiderült volna. A többi turbós motor általános kényes pontjaitól is mentes:
- nem direktbefecskendezésű - nem hajlamos a kokszosodásra
- nincs kettőstömegű
- nincs EGR szelep
Jól húz, és gazdaságos. Plafonig pakolva, vonóhorgon négy bringa, 4 személlyel, 5,7 fogyasztás autópályán 110-120-as tempónál. Bringahordó nélkül 5,5-ös karikát futottunk horvátországi nyaraláskor.
A dízelek már mind részecskeszűrősek, nem fogja szeretni a sok várost, azt nem javasolnám neked, vagy mindig iktass be rendszeresen egy hosszabb utat amikor ki tud égni, regenerálni.
Összességében elégedett vagyok az motorral, és az autóval is. Praktikus, olcsó, nincs presztízse, de nem is arra vettem, viszont keveset eszik, jól megy - a Fábiához képest sokkal jobban - és takarékos. Ha bármi kérdés van, szívesen válaszolok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!