Kelenföld vasútállomást miért nevezték vissza Budapest-Kelenföldre?
9 évig előtag nélkül csak Kelenföld volt a neve (a 2010-es menetrendváltáskor nevezték át, a 2019-esnél meg vissza). Úgy tudom a MÁV nem támogatja a kötőjeles neveket, és ahol tudja egyszerűsíti, így lett pl. Budafok-Hárosból Háros, Budafok-Belvárosból Budafok stb. Ennek ez teljesen ellentmond.
Ráadásul most újra megtörténhet majd az, ami korábban többször előfordult, hogy a külföldi turista meglátja a Budapest-Kele... feliratot, és felugrik, rohan leszállni, hiszen ez a név alig pár karakterben különbözik a Budapest-Keletitől.
mondjuk a turista jobban is jár, ha Keleföldön száll le a Keleti helyett :))
ugyanúgy ott a metró, csak nem kell a gettón átverekedni magad.
Mert sokkal egyértelműbb.
A turista (meg bárki) örülhet, ha inkább ott száll le, és nem a Keletiben, nem értem ez miért gond.
3# Ez ütött. :)
Várj...
Megcsiklandozom magam hogy röhögjek.
A kötőjeles állomásneveket leginkább a Földrajzinév-bizottság nem támogatta, nem tudom, itt ők tettek-e kivételt vagy csak leszårta az álláspontjukat a MÁV.
Mindenesetre Budapest egyik legnagyobb állomásáról van szó, amit rengeteg nemzetközi vonat is érint, metróállomás, buszállomások csatlakoznak hozzá - igazából azt nem értettem, eddig miért nem volt ott s Budapest előtag.
2010-ben több állomás nevéből is kikerült a Budapest. Pl. Zugló, Angyalföld, Üröm, Ferencváros, a már említett Kelenföld. Budafok környékét is racionalizálták. Ez értelmes intézkedés volt, hiszen korábban elég hektikus volt, hogy hol szerepel a Budapest és hol nem - akkor csak a fejpályaudvarokra korlátozták ezt.
Lehet azon vitázni, hogy jó volt-e, hogy ilyen jelentőségű állomást simán csak Kelenföldnek hívnak országos szinten. De az biztos, hogy a visszanevezéssel elveszik a logika, mert akkor Zugló miért nem lett ismét Budapest-Zugló, vagy Kőbánya-Kispest miért nem volt soha Budapest-Kőbánya (vagy valami hasonló), és lehetne még sorolni.
Igazából a véletlenül leszálló külföldinek akkor volt gáz, amikor még nem volt ott metró, most már tényleg nem az. Akkor viszont miért nem a metró átadásával egyidejűleg nevezték vissza, miért vártak még 5 és fél évet, ha ez az indok.
#9: Logikus az érvelésed, Kőbánya-Kispest is elég nagy állomás metrókapcsolattal, mégsincs benne a nevében a Budapest előtag.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!