Vitézy Dávid fb-posztja szerint Nyugat-Európa sok városában már tilos mélygarázst építeni új bevásárlóközpontok alá. Egyetértetek ezzel?
Általában egyetértek Vitézyvel és az autóforgalom csökkentését célzó nyugati intézkedésekkel.
De ez azért jó pár kérdést felvet.
Van, aki például nem képes cipekedni. Időseknek, mozgásszervi megbetegedésben szenvedőknek már az is megerőltető, hogy vásárol egy pár cipőt és 3 új kardigánt, és azt haza kell cipelnie. Pláne, ha át is kell szállnia + gyalogolnia párszáz métert.
Tömegközlekedéssel hogyan intézel el időtakarékosan egy Karácsony előtti nagybevásárlást? Vagy úgy általában, a havi nagybevásárlást? Havi 1 nagy bevásárlás helyett mehetnél havi 5-10 alkalommal (attól függően, mekkora a család) kis tételű bevásárlásokra, ami sokkal több idődet emészti fel.
Van persze Tescos házhozszállítás. OK, ezzel meg lehet spórolni némi autóhasználatot. De ha el kell vinned 3 nagykabátot a tisztítóba aztán pár nap múlva elhozni? Milliónyi hasonló példa hozható.
Én azt gondolom, hogy ahhoz, hogy valós alternatívája legyen az autóhasználatnak, alapvető, hogy az életedet úgy szeretnéd megoldani autó helyett más közlekedési eszközzel (gyalogosan, kerékpárral, tömegközlekedéssel), hogy az életminőségedet közben nem szeretnéd lerontani. Ha eddig havi 5 órát töltöttél bevásárlással, nem szeretnéd, hogy abból havi 15 óra legyen. Ha eddig havonta elvitted a télikabátodat a tisztítóba, erről nem szeretnél lemondani.
Személy szerint olyan megoldásokat támogatnék, hogy a lehetőség meglegyen, de kellően fel legyen árazva. Hogy kétszer is meggondolja az ember. Ilyenre jó példa a dugódíj. Eltántorítana a napi szintű autóhasználattól a belsőbb kerületekben. Ha viszont a beteg nagynénit viszem orvoshoz vagy költözködni/cipekedni kell, olyankor kifizetném. Aki beteg, idős vagy más módon korlátozott az pedig kedvezményeket kaphatna ezekből az összegekből. Aki a környezetet és a várost kevésbé terhelő személygépkocsit (tisztán elektromos járművet, kétszemélyes kisautót, közösségi autót) használ, szintúgy.
Mi a véleményetek?
#20 kieg
Amúgy a többi részét elegánsan letojtad... gondolom a nagypapámat is adjam fel csomagként ha valahova mennénk, vagy mi? :D
„Van, aki például nem képes cipekedni. Időseknek, mozgásszervi megbetegedésben szenvedőknek már az is megerőltető, hogy vásárol egy pár cipőt és 3 új kardigánt, és azt haza kell cipelnie."
Persze, ilyenkor a fél országnak sérve van, meg mozgássérült, veterán és 100 éves...
Autóbuzï nemzet.
#22
Hol olvastad, hogy "a fél országnak" baja van?
Ettől függetlenül még mindig úgy gondolom, hogy a lábproblémákkal küzdő nagypapám ugyanmár hadd utazzon autóban és hadd ne kelljen több km-t sétálnia és cipekednie.
Írom ezt úgy, hogy én magam a gyaloglás-bringa-tömegközlekedés trióval oldom meg az utazásaim 99%-át, abszolút nem vagyok autóbzi.
"A lábproblémások miatt nem kell többszáz parkoló egy áruházhoz, úgyhogy nem értem az érvet. 20 mozgássérült parkoló és meg van oldva."
Az ugye megvan, hogy nem minden lábproblémás mozgássérült?
Nagypapámnak például érszűkülete van, egyelőre még csak egy lábujját kellett levágni emiatt, ezzel még nem mozgássérült, tehát ha ilyen helyeken csak 20 rokkantparkoló lenne, akkor még mindig azóta is áll a kérdésem, hogy sétálnia kéne és cipekednie a fájó lábaival, vagy adjam fel csomagként az öreget? :)
#25
Ezzel egyetértek, csak szerintem például a háztartási gépek hazaszállítása pont nem fölösleges.
Fölösleges az, mikor kisétálok a Körútra, és nézem hogy mennyi autóban ül Anyuci, akinek az egy szem retiküljét egy SUV-val kell szállítani a plázácskába, vagy Mr. Bu$ine$$man akinek a két oldalnyi papírját kell szintén valami házméretű bömössel hordani az irodácskába.
A fölösleges talán tényleg nem a megfelelő szó. De továbbra is azt mondom, hogy a belvárosban nem kéne bútorokat meg nagy háztartási cikkeket árusítani, mert vonzza az autóforgalmat egy amúgyis zsúfolt környékre, ami egyébként emberek lakhelye is. Legyen egy bemutatóterem ahol meg lehet nézni és rendelni a hűtőt vagy a kanapét és kész.
Egyébként ennél szerintem sokkal rosszabb a mozijegyek mellé járó ingyenes parkolás. Na az már abszolút fölösleges forgalomgenerálás.
"Tömegközlekedéssel hogyan intézel el időtakarékosan egy Karácsony előtti nagybevásárlást?"
Na, most így ez nagyon mást jelent. Nagy "k"-val ez Karácsony Gergelyt jelenti. :DDD
A kérdésre: Én egyetértek veled, abban, hogy a 0 parkolóhely hülyeség. Nekem legalább 1 átszállás plázába menni. Ha sok mindent akarnék venni, akkor már fel se férnék a buszra annyira tömött. Ha már elmegyek/elmegyünk, akkor szeretnék/énk mindent, ami kell megvenni, hogy ne kelljen többször menni. Ráadásul hétvégén járnak a legtöbben plázába, akkor ritkábbak a buszok, villamosok és a kocsiforgalom is jelentősen kisebb. Tehát pl jó megoldás lehetne, hogy hétfőtől péntek reggelig csúcsidőben ne lehessen beállni a parkolóba.
De ez is olyan, hogy először a tömegközlekedést kellene rendbehozni, pl metróvonalak fejlesztese európai szintre (több vonal, jelenlegiek meghosszabbítása, budai metró!). Aztán lehet beszélni, hogy mi legyen a parkolókkal. Addig max a létszámot kellene korlátozni, mint a Puskásnál. Ott is csak 500-at építettek 68 000 emberre. Tehát 136 emberre jut egy parkoló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!