Szeretitek az Ikarusokat?
Milyen emléket idéznek fel bennetek ezek a buszok? Ahol éltek ott, még van lehetőség ezekkel az autókkal utazni? Amikor tönkre ment a gyár, hogyan éltétek meg? Mennyire volt nektek szívfacsaró?
Számotokra mennyire nosztalgikusak ezek a járművek?
Miért lett volna baj, ha fennmaradt volna, ez honnan jött?
Az a baj, megint ott fogod meg a dolgot, hogy a piacnyitáskor mi volt. Mi volt előtte 20-30 évig? Miért lett tőkehiányos? Miért maradtak le K+F-ben a nyugatiakkal szemben? Ismét nem csak a Rába, lehetne sorolni a még ma is működő keleti blokkos mamutcégeket (Belarus-MTZ, Kraz, Kamaz stb stb.) Miért vannak évtizedes lemaradásban technológiailag még ma is?
Hogyan fogalmazzuk meg szerinted, hogy a szocializmusban mesterségesen fenntartott gazdaság és cégek, miért nem tudtak talpon maradni a piacgazdaságban? Ha volt 40 éve egy jó termék, akkor az miért sorvadt el 20 év alatt, pont addigra mikorra már be lehetett volna törni más piacokra? Nem volt megfelelő mérnöki szaktudás? Nem voltak megfelelő vállalati vezetők akik életben tudták volna tartani ezeket, nem voltak megfelelő mai szemmel nézve jó designerek, sales-esek akik el tudták volna adni a terméket más piacokon (lásd Ikarus kínai nyitás), vagy éppen megfelelő licens alapján megfelelő terméket időben piacra dobni (lásd Rába). Ragozhatjuk ezt sokféleképpen, a szocializmus eredendően hozza magával a hanyatlást, mert nincs hajtóerő ami előre vinné a gazdaságot. Nem azt mondom, hogy a vadkapitalizmus a megoldás, de arra szerintem bőven elég bizonyíték van, hogy a szocializmus egy zsákutca volt.
A forma az jó , elèg strapabíró is ha kihúzták eddig. "De mint olyan hogy kènyelem vagy felszereltsèg nemigen található benne. Múzeumi tárgyak.
Ėn egy rövidített ikaruszon csókolóztam először igazi nővel. Ugyhogy van nèmi respekt azonfelül hogy magyar termèk.
Én 6 évig napi szinten jártam velük suliba, 2001-2007 ig. De, 2005 után már voltak újabbak, nem Ikarus buszok.
A sulinak volt egy saját 256-os busza, bejártuk vele az országot.
Én szerettem, kicsit hangos volt országúton, de elég kényelmes, alapvetően egy strapabíró, kiforrott technika, ha modernizálták volna a típusokat szerintem ma is jó típus lenne.
Nekem jó vèleményem van róluk, főleg 20-25 éve még jónak is számított.
Hogy a szabadpiacon hogy viselkedtek, arra elég annyi, hogy a világ minden pontján használták ezeket a buszokat. Tehát megállták a helyüket a piacon...
Talán ezért nem fordítottak túl nagy gondot a fejlesztésekre; minek, ha egyszer alapból sikeres?
Aztán a rendszerváltáskor a biztos megrendelések elmaradásával ezt sürgősen pótolni kellett volna. Szóval privatizálták, mondván a tulajdonosnak majd érdekében áll befektetni a jövőbe.
A katasztrófa az volt, hogy az a Széles Gábor vette meg, akinek a célja nem a gyár -és a márka- fenntartása volt, hanem a kiárusításával minél többet akart minél rövidebb idő alatt kaszálni.
Mellesleg nekem a BUSZ (így, csupa nagybetűvel) a jó öreg faros...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!