Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szeretitek az Ikarusokat?

Szeretitek az Ikarusokat?

Figyelt kérdés

Milyen emléket idéznek fel bennetek ezek a buszok? Ahol éltek ott, még van lehetőség ezekkel az autókkal utazni? Amikor tönkre ment a gyár, hogyan éltétek meg? Mennyire volt nektek szívfacsaró?

Számotokra mennyire nosztalgikusak ezek a járművek?



#busz #történelem #emlék #vállalat #autóbusz #Ikarus #nagy múltú találmány #hazai siker #sikeres széria #kiváló konstrukció
2019. nov. 7. 21:40
1 2 3
 11/27 anonim válasza:
80%

Amúgy az ilyen idegbetegekkel mi van? Mert lehet én tévedek hiszen gyakran utazok konkrétan ezzel a busszal:

[link]

Ami elég határozottan egy régi Ikarus, és elég jól láthatóan rá van írva hogy "DAKK" De jó, legyen, már nincs DAKK, elképzelhető, ahogy eddiboy mondta (megjegyzem ő legalább kulturált hangnemben) már megszűnt csak még nem cserélték le a matricát, tévedhettem oké, de az hogy mi indokolja ezt az igazi bunkó, suttyó, taj paraszt stílust azt sosem fogom megérteni...

2019. nov. 8. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:
63%

Lehet lepontozni, ha már más nem megy, de a 400-asok már csak a hattyúdal volt.

Az Ikarus is ugyanúgy járt, mint a Rába, a Hungarocamion és a többi nagyvállalat.

2019. nov. 8. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
49%

11-es! Teljesen jogos a kérdés, mi van az olyan idegbetegekkel, akik arról halandzsáznak, hogy a DAKK (ami már szeptember 30-án megszűnt) tele lenne 200-asokkal, én se értem, tudsz segíteni megmagyarázni?

Konkrétan én ma utaztam ex-Dakk-os busszal Szegedről és ami azt illeti nem, hogy sok, hanem egyetlen 200-assal sem találkoztam sulipénteken (amikor a legtöbb busz ki van adva forgalomba), tudod miért nem? Mert nincsenek 200-asok a Dél-Alföldön említésre méltó számban, csak azok, amiket korábban már írtam. Ezek sem sokáig, mert 300 akárhány darabos Credo beszerzésből fog erre a környékre is jönni és a még túlélő néhány 263-as és 400-as ikarus ezzel búcsúzik is.

A kedvencem az, hogy ESZ-361-es forgalmi rendszámú buszt (ami valóban egy Ikarus 280-as) a DAKK 2015-ben az állományából törölte. Ennek utánanéztem a kedvedért.

Tehát vagy az van, hogy te szerződéses járattal jársz, amin egy magánvállalkozó régi dakkos kocsikkal dolgozik, vagy nem ESZ-361-ről van szó.

és ha valami csoda folytán valóban forgalomban lenne ESZ-361, akkor nyugtasson meg a tudat, (dde akkor küldj már egy viszonylatot is hozzá, hogy merre jár) hogy jó eséllyel a kb. tucatnyi vagy kevesebb 200-as egyike a dél-alföldi régióban.

Tehát tessék választani, hogy akkor melyik verziót meséled a jövőben, mert ez így nagyon nem igaz. Csak attól félek, hogy pár nem környékbeli még a végén elhiszi...

"elképzelhető", hogy utánanézz annak, hogy nincs már DAKK?

[link]


a DAKK Facebook oldalán az utolsó bejegyzés ezt taglalja, azt nézd meg magadnak.


Egyébként én azon röhögök, hogy még tíz év múlva is lesznek ilyenek, akik neten sírnak rínak, majd a "csörgözörgőmocskosszaröregIkarusok" miatt, mikor majd a Közlekedési múzeum lesz a fő üzemeltetőjük. :-)


ui. mindenki olyan választ kap, aminőt megérdemel, ha valaki össze-vissza hülyeségeket terjeszt, akkor miért legyek vele kedves?

2019. nov. 8. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:
58%

12-es! Értjük! Tehát ha nem fejlesztett volna az Ikarus, akkor azért mert tönkre, mert 40 éves technika és mesterségesen volt életben tartva, de fejlesztett, de az meg csak a hattyúdal volt, mert mesterségesen volt életben tartva...

Akkor tulajdonképpen annyi a baj, hogy Ikarus és ex-szocialista vállalat az csak rossz lehet? Mert egyelőre ezt érzem, mint végső érvet.

Egyébként bár igazad lenne! Elvégre több ex-szoci nagyvállalat pl. pont a Rába köszöni szépe ma is megvan, konkrétan a Rába a mai napig gyárt például futóműveket pont buszokhoz is. Bár az Ikarus is csak ennyire ment volna tönkre.

2019. nov. 8. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:
69%

#14: Egyáltalán nem ezt mondom, kár belelátni dolgokat a márkafanoknak.

De azért van benne valami. Nem azért mert szocik a gyökerek, hanem azért, mert azokat a gyökereket kényelmesebb volt nem kiirtani. Ahogy ez minden más területen jellemző az országra.

Tudom, hogy a Rába üzemel, de ékes példája az is, hogyan olvadtak el ezek a cégek. Egykor komplett járműveket gyártó vállalat (még ha csak licens-ből is), hogyan degradálódik le egyszerű alkatrészgyárrá.


Száz szónak is egy a vége, ezek a cégek addig bírtak versenyképesek maradni amíg nem kerültek teljesen a szabad piacra. Ott elvéreztek kivétel nélkül.

2019. nov. 9. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:
41%

15-ös! Kezd alakulni a dolog, egyáltalán nem ezt mondod, de van benne valami, tehát ezt is mondod, de mégse ezt mondod...


De akkor beszéljünk kicsit a valóságról és a tényekről mint "huszadrangú és elhanyagolható apróságokról" ha már a poén perceket letudtad.


Tehát ott állunk a rendszerváltáskor, akkor amikor az addig kialakult ipari struktúrákat mint KGST-t, tervutasításos rendszert, 90%-ban állami tulajdon a gazdaságban, barter alapú kereskedelem stb. stb. stb. pár év alatt lebontják, és ezek után te komolyan elvárnád, hogy egy olyan cégóriás, amit ilyen körülmények közé építettek föl, az hipp-hopp alkalmazkodjon valahonnan kapjon hitelt egy új versenyképes járműcsalád legyártására, amit valahogy el kellene adnia egy olyan piacon, ahol eddig jóformán nem rendelkezett kapcsolatokkal. Mindezt úgy, hogy mindent, amire eddig épült kiveszünk alóla, pl. a korábbi piacait.

Aha kb. mintha egy tolószékest indítanál egy ipari alpinistáknak rendezett versenyen úgy, hogy ő még felszerelést sem kap.


Ez nem márkafanság ember, hanem a valóság, gondolkodjál már egy kicsit, igen értem ,szerintem minden szar, minden rossz, mert büdöskommenyizmusbancsinálták. Értjük, ebben hihetsz, de száz szónak is egy a vége, rohadtul nincs igazad.


ui. a Rába ma is gyárt komplett járműveket, csak erről te szemérmesen nem veszel tudomást, mert nem illik a világképedbe.

2019. nov. 10. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:
100%

Múltkor a 34-esen volt, elég nosztalgikus volt 2014-ben érezhettem magam egy kicsit. Akkor költöztünk, és akkor még Ikarus 280-asok járták. Régi szép idők! El is tettem a mobilomat, mert lehetetlen olvasni/írni rajta.


Amúgy 109-esen is szeretem, amikor 435 vagy 280 van, csak nagyon ritkán jár.


130-on nyáron munkábamenet a 40 fokban, viszont adtam volna a légkondit. (Same applies to V127.)


Én visszatennék párat elvétve, ezzel is egy kis színt víve a őszi-téli borús napokba.

2019. nov. 10. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:
77%
A metrópótlás miatt Óbuda Conectoit elvitték a 20E-ről/30-as vonalcsaládról, szóval én mindennap Ikarus 280assal jövök/megyek. Szeretem, az utastér köröket ver minden mai buszra. Az ülések szélesek és sok van belőlük, a lábtér nagy, ha tele a busz, akkor van elég állóhely. Mivel a metrópótlás legalább 2021-ig tart, Ikarus 280-as is legalább 2 évig még maradt Pesten, (nekem) szerencsére. Mondjuk elég nehéz lenne nélkülük a közlekedés, tekintve a Volvók meg a VanHoolok megbízhatóságát.
2019. nov. 10. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:
64%

#16:


"De azért van benne valami. Nem azért mert szocik a gyökerek, hanem azért, mert azokat a gyökereket kényelmesebb volt nem kiirtani. Ahogy ez minden más területen jellemző az országra."


Szépen, hosszan kifejtetted, amit egy mondatba belepaszíroztam.


Felesleges ragozni.

A szocializmus mint eszme egyszerűen életképtelen az emberi faj tulajdonságai miatt. Pont ezt bizonygatod te is, barter, kiosztott szerepek a blokkon belül stb stb. összeomlott az egész, majd a vállalatok képtelenek voltak alkalmazkodni a piacgazdasághoz. Ez nem csak Rába, Ikarus és egyéb magyar márkákra igaz. Érdekes módon a nyugati márkák be tudtak törni a keleti blokkba, a keletiek gyakorlatilag érdemben nem jutottak sehova.


Gyárt a Rába ma széles körben használt mezőgazdasági erőgépet vagy éppen univerzális nyergesvontatót/teherautót?

2019. nov. 10. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 anonim ***** válasza:
86%

19-es! Tehát akkor újra leírtad, hogy az Ikarus, Rába és társaik egyik bűne, hogy jól működött a mocskos kommunizmusban. Köszönjük, csak azt nem értem, hogy miért nem így kezdted? (mondjuk mert, akkor senki sem vett volna komolyan)

mondjuk az érdekes, ahogy a válaszomat szándékosan félremagyarázod.

Újra megkérdem, ha van egy tőkehiányos céged, ami pont elveszti a felvevőpiacait, és hirtelen nála sokkal nagyobb, erősebb cégek ellen kell(ene) a saját piacaikon versenyezni, az mégis milyen eredményeket ér el? Hát semmilyent, úgy van! Te mégis ezt rovod föl az Ikarus és társait másik bűnének, hogy nem tudtak betörni nyugatra, majd meg is ideologizálod, hogy azért mert kommunisták voltak. Nem, azért mert ilyen helyzetben, minden vállalat tönkremenne.


De haladunk közben, tehát most már az a baj, hogy a Rába miért nem maradt meghatározó járműgyártó? Értem, tehát ha nem alkalmazkodik a piacgazdasághoz és megszűnik az a baj, ha alkalmazkodik és profiltisztítást hajt végre, akkor az a baj.


Száz szónak is egy a vége, te csak hirdetni akarod az igét arról, hogy szerinted milyen rossz a szocializmus és most éppen az Ikarus lett az, amin keresztül ezt elmondhatod. Nem így van?

2019. nov. 10. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!