Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A kerékpárosok miért hajthatna...

A kerékpárosok miért hajthatnak előre a dugóban a kocsik között?

Figyelt kérdés
Nem biciklizek, nem ismerem a KRESZ ide vonatkozó előírásait, de ez nem balesetveszélyes? Meg ugye azért bosszantó is, hogy akit már megelőzött az autós, az visszajön és bejön elé a pirosnál, majd újra és újra meg kell előznie ugyanazt a biciklist. Ami - tegyük hozzá - nagy forgalomban nem is egyszerű, ha az oldaltávolságra is figyelni kell.

2018. aug. 21. 11:20
1 2 3 4
 31/37 anonim ***** válasza:
0%
Pont hogy dolgozni, szórakozni, vásárolni ,iskolába óvodába gyereket vinni autóval szokott a többség ,meg még tömegközlekedéssel és nem bicajjal. Szinte minden lakás, ház előtt ott a kocsi,kevés családban nincs,tehát messze nem kisebbség,hanem többség az autós társadalom. A fővárosi régióban 630 ezer autó van, meg kb 85 ezer tgk. Tehát ez nem kisebbség ha egy családot 3 fővel számolunk és nyilván 17 év alatt nem is lehet jogsi ,meg 1 db családi kocsi van általában 3 főre. Országosan kb 3.1 millió személygépkocsi van,és 410ezer tgk .Itt is kijön a 3-as szorzó .Úgyhogy ez a kisebbségben lévő autósok egyszerűen csak hajmeresztő hazugság. A kerékpárok száma nincs regisztrálva,persze sok embernek porosodik valami kétkerekű a fészerben ,vagy előveszik egy szép tavaszi napon ,de aktív napi közlekedésre nagyon kevesen használják. Boltba kisbevásárláésra elugranak vele maximum. És meg lehet nézni nyári főszezonon kívül ,téli zimankóban ,vagy csak egy esős szeles időben ki az a hülye aki kerékpározik..Kb napi pár fő elborult embert lehet látni ilyenkor hónapokig,az is futár ez a melója,miközben a kocsik száma nem változik ,sőt növekszik a rosszabb idővel.Nyilván kerékagyasok szerint ,ilyenkor is kisebbségben van az a 600 ezer fővárosi autós .
2018. aug. 23. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/37 A kérdező kommentje:

24: Továbbra is tartom, hogy a kerékpárosnak - ha már mindenképp az autók mellett akar menni - csak biciklisávval ellátott úttesten biztonságos közlekednie, másodsorban a járdán, sávval ellátva. És nem, erre nem a bicajosok kiszorítás, hanem az autósok feltartásának csökkentése és a biciklisek épségének védelme miatt van szükség.

25: Köszi, látom, te érted, miről beszélek.

27: Kerékpárutakat nem muszáj építeni, a járdák egyik felét simán lehetne használni. Kereszteződések meg az autóutakon is vannak, ez nem szempont.

2018. aug. 23. 20:01
 33/37 Alex Fly ***** válasza:
38%
@31: ha a közlekedésben kb. 30%-nyi részarányú egyéni motorizált közlekedés jelenti a többséget, akkor a fennmaradó 70% micsoda?
2018. aug. 23. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/37 anonim ***** válasza:
0%
Ne haragudj ,de ez már az a szint, amit nem kívánok megmagyarázni.
2018. aug. 23. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/37 Alex Fly ***** válasza:
38%

@32: "Továbbra is tartom, hogy a kerékpárosnak - ha már mindenképp az autók mellett akar menni - csak biciklisávval ellátott úttesten biztonságos közlekednie" - ez nem igaz. Teljesen biztonságosan lehet közlekedni szinte bármelyik közúton. De amennyiben mégis igazad lenne, akkor ennek oka a kerékpárosokat veszélyeztető gépjárművezető lehet; ebben az esetben viszont megvannak az eszközök ezek szankcionálására illetve a gépjárművek által okozott veszélyek korlátozására. Világszerte jól működő, bevált forgalomcsillapító eszközök állnak rendelkezésre, melyek mind növelik a közlekedésbiztonságot.

"... másodsorban a járdán, sávval ellátva." -mintha már egyszer tisztáztuk volna, hogy a járda a gyalogosok közlekedésére szolgál. Közéjük engedni a járműforgalmat egyáltalán nem biztonságos egyik félnek sem. Sávval vagy anélkül: a legbalesetveszélyesebb közlekedési infrastruktúra (elég csak megnézni a baleseti statisztikákat)...

"És nem, erre nem a bicajosok kiszorítás, hanem az autósok feltartásának csökkentése és a biciklisek épségének védelme miatt van szükség." -de ennek ellenére az ilyen infrák tervezésekor az elsődleges szempont a kerékpárosok eltüntetése az úttestről, figyelmen kívül hagyva a balesetveszélyt. Az autósok feltartásának csökkentésére egy működő megoldás van: az autók számának csökkentése; így nem fogják egymást akadályozni a meglevő utakon. És "a biciklisek épségének védelme miatt" egyáltalán nem szükséges sem akadályozni a kerékpáros közlekedést, sem pedig balesetveszélyes infrákra kényszeríteni őket.

" Kerékpárutakat nem muszáj építeni, a járdák egyik felét simán lehetne használni." -normális esetben a járdák mindkét fele használatban van. Ott folyik a gyalogosforgalom. Azzal mit akarsz csinálni? Rátereled az úttestre?

"Kereszteződések meg az autóutakon is vannak, ez nem szempont." -tényleg nem szempont, mivel egyetlen szó nem esett autóutakról. Legalábbis eddig olyan utakról beszéltünk, amely kerékpárral is használható. De itt is vannak kereszteződések: teljesen egyértelmű szabályokkal, jól láthatóan kialakítva. És még így is odafigyelést igényel a használatuk. Ha ezt megspékeljük nem tisztázott elsőbbségi viszonyokkal rendelkező egyéb utakkal, ahol ráadásul az ott haladó járművek nincsenek a többiek látóterében, az eleve nagyságrendekkel növeli a baleseti kockázatot. És egy költői kérdés: ha szerinted az egyenes úton előtte jól látható kerékpárost veszélyeztető sofőr egy általa beláthatatlan útkereszteződésben haladó, általa nem látható kerékpárost vesz észre közvetlenül maga előtt, akkor mennyivel lehet nagyobb az esélye annak, hogy megadja neki az elsőbbséget, mint ha az jól láthatóan az úttesten tekerne?

2018. aug. 23. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/37 Alex Fly ***** válasza:
38%
@34: nem haragszom, ezt tényleg nehéz lenne kimagyaráznod...
2018. aug. 23. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/37 anonim ***** válasza:
43%
Vaknak, hogy kék az ég.
2018. aug. 23. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!