Magyarországon szoktatok elakadásjelzőt használni, ha a pályán torlódás van?
Úgy vettem észre,hogy a magyaroknál nem annyira divat, eddig ha torlódás volt mindig külföldi rendszámú autók/kamionok elakadás jelzőztek.
Szerintem pedig nagyon hasznos, többször is volt már,hogy viszonylag nagyot kellett fékeznem, mert 20-al gurultak előre a sorban állók, és nem tűnt fel úgy.
Egyszer a leállósávba is kormányoztam, hogy ne rohanjak bele a sorba, igaz az a saját hülyeségem volt, rosszul megválasztott sebességgel, és nem túl jó látási viszonyok között.
Viszont eddig akárhányszor villogtak, nagyon hasznosnak találtam, és mindannyiszor teljes kényelmemmel, és biztonsággal álltam meg.
Nyilván feltűnik az embernek akkor is ha nem villog senki, én is most két szélsőséges esetemet meséltem el a sok száz közül, de ezek miatt tartom nagyon jó dolognak, és ha nem tévedek ez külföldön bevett szokás.Magyarországon kevesebbszer találkoztam ilyennel.
Van aki idehaza is használja?Hasznosnak tartjátok?
Én úgy vettem észre, hogy sokan használják.
Én is szoktam.
Még jó hogy hasznos, mivel ez az egyetlen módja annak, hogy felkészítsd a mögötted lévőt a megállásra vagy figyelmeztesd, hogy az autópálya viszonylatában kritikusan alacsony sebességgel haladsz.
Ahogy írták előttem, itthon elég sűrűn használják, és én is használom, ugyanis el akarom kerülni a ráfutásos balesetet. A prémium kategóriás autót vezető sofőrökön pedig nem kell csodálkozni, ha az indexet nem használja a vészvillogót sem fogja, legalább a féklámpája vibrál ha esetleg hirtelen fékezne le...
Kár, hogy itthon nem kötelező ilyen esetben a használata, csak annyit ír a kresz a vészvillogóról, hogy a "jármű ideiglenesen különleges veszélyforrásként szolgál"
Ami engem illet én autópályán és autóúton 80 km/h alatt egyből bekapcsolom, sőt főúton is ha a sor végén állok.
Egyébként a helyes használatról: forgalmi torlódás észlelése (lehetőleg azáltal, hogy jelzik ezt nekünk) -> vészvillogó bekapcsolása a megállásig vagy a lassítás befejezéséig -> ha vannak mögöttünk kikapcsolhatjuk, ha nincsenek, akkor addig villogunk, amíg valaki mögénk nem ér (függetlenül attól, hogy állunk vagy lassan haladunk), aki onnantól kezdve átveszi utolsóként a mi feladatunkat.
Íme egy videó, hogy a németek tudják használni:
#5 és a mögötted lévő honnan döntse el, hogy miért lassítasz? Hogy te csak a lábadat pihenteted a pedálon vagy nullára fékezel. Fékezni kismillió dolog miatt kell és lehet... akkor fölösleges indexelni is, mivel a mögötted lévő úgyis látja, hogy lassítasz, aztán majd észreveszi, hogy merre kanyarodsz.
Lehet látni messziről, hogy áll a sor? Barátom, nem lehet látni személykocsiból ha nincs szintbeli különbség (emelkedő, lejtő stb) sőt nagyon nehéz felmérni messziről a távolban lévő kocsik sebességét. Sík úton abban az esetben lehetne látni, ha a kocsik a pálya két szélére húzódva kialakítanák a mentősávot, de mivel ez itthon nem szokás - noha kötelező lenne - az elmélet megdőlt. Felőlem mindenki úgy csinálja, ahogy akarja, viszont ezen nem árt elgondolkozni.
Elolvastad amit írtam? Akkor elmondom másképpen: nagy sebességű úton a torlódás rendkívüli eseménynek számít és ez a kreszben is benne van. Nincs olyan, hogy gondolhatja, láthatja, érezheti, hanem egyértelmű cselekedetek vannak, úgyhogy a szándékot egyértelművé kell tenni függetlenül attól, hogy rendőr vagy egyéb jelzéssel ezt világossá tették, ugyanis az tájékoztató jellegű, hogy milyen magatartást kell tanúsítani. Nem kiváltó oka annak, hogy ne kelljen használni.
Egyébként ha már az emberi szemnél tartunk, akkor azt tudni kellene, hogy szemünk fáradékony, a bevett dolgokat megszokja, vagyis ha sok piros helyzetjelzőt érzékel egymás után megszokja, néha felvillannak féklámpák megszokja, mennek olykor a ködlámpák megszokja, de azt nem fogja, hogy sárga lámpák egyszerre villognak, hiszen nem megszokott jelenség.
Rendkívüli esemény jelzésére találták ki a vészvillogót, mint a nevében is benne van és autóúton/autópályán a feltorlódott járművek komoly veszélyforrásként szolgálnak. Tudom, hogy itthon komolytalan ennek a lámpának a használata, mert mindenki tilosban parkol vele, köszönget, kocsit vontat vele, szóval ne csodálkozzunk ha senki nem veszi komolyan az egészet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!