Miért ilyen rossz a közlekedési morál Magyarországon?
Sokat közlekedek autóval és motorral egyaránt. Sokszor látok olyan dolgokat amiktől a hajam égnek áll. Például ma az egyik úton lépésben lehetett haladni, a kereszteződésben mikor a lámpa zöldre váltott mindkét sávból megindultak az autók, holott még az előzőek sem tudtak átmenni. Ekkor aztán megállt a keresztirányú forgalom is, ment a dudálás és az anyázás ezerrel. Benne van a kreszben hogy ha forgalmi okokból nem tudunk kijutni a kereszteződésből akkor be sem lehet hajtani. De ahogy láttam ezt szinte kivétel nélkül mindenki lesz@rta.
A másik dolog hogy mikor megyek lakott területen 50-55-el akkor is sokszor le akarnak tolni az útról és az első alkalommal már előznek is, nem számít a záróvonal, kanyarodósáv, forgalomtól elzárt terület stb. Ha valahol kint van pl 70-es tábla és lelassítok 70-80-ra akkor is előznek ész nélkül, nem számít az sem ha nem lehet az utat belátni.
Másik szitu hogy motorral voltam és akkor is dugó volt, állt a forgalom. Ilyenkor szép lassan előre szoktam csorogni a kocsisor között, de van aki direkt kifordul elém hogy ne tudjak tovább menni. Szerencsére enduro motorom van és nem okoz gondot felmenni az útpadkára és otthagyni az idiótát. Könyörgöm miért baj az ha én tudok haladni és nem a dugóban ácsorgok? Miért zavar ez egyeseket?
Sokszor előfordul hogy körforgalomnál vagy kereszteződésnél szinte körül sem néznek, kijönnek elém. Nem is beszélve az irányjelző használatáról vagy a telefonálásról.
Nem rég a facebookon láttam egy videót ahol a fedélzeti kamera rögzítette ahogy a piroson átszaggat egy autó a forgalomtól elzárt területet igénybe véve, és a hozzászólásoknál megdöbbentem hogy sokan bevédték az autóst hogy mivel nem jött semmi ezért nem is veszélyeztetett senkit. Komolyan ennyire lesz@rják az emberek a kreszt? Miért gondolják sokan azt hogy a saját problémáik miatt nem kell betartani a szabályokat?
Szoktam nézni a youtube-on lévő dashcam videókat. oroszokta, ameriakiakat, európából főleg lengyel, német, holland és olasz van.
Annyi a különbség, hogy az oroszoknál sok a fékhibás régi szemét teherautó, amik lámpánál letarolnak 20 autót és a fékezéskor könnyen megcsúszó ladák.
Közlekedési morálban semmi különbség nincs, ugyanazok a forgalmi helyzetek vannak az összes videóban.
Esetleg még annyi a különbség, hogy a ruszkiknál általános az olyan telezöldes kereszteződés, ahol mindenkinek egyszerre világít a sárga lámpa. Ráadásul mindez két nyolcsávos út kereszteződésében.
Ezek szerint nem jártál még külföldön. :D
Én hetente ingázok BP és München között, Osztrákoknál és Németeknél is bőven van idióta az utakon, de valószínűleg minden más országban is vannak, max a reakciók mások rájuk, No-ban lehet nem ugrik ki senki az autóból egy pisztollyal mint Oroszoknál megesik, de ettől még vannak bőven.
Hagyd már ezt a társadalmi f@.zságot! Az orbán fóbiádat a politika rovatban terjeszd, ha van rá ott igény!
Kamionosként, már szinte minden európai országban közlekedtem. El kell hogy keserítselek benneteket! MÁSHOL IS UGYANAZ A HELYZET MINT ITTHON. A román, olasz francia utakon is ugyanilyen tolakodóak az autósok. És a "bezzegország" németországban sem olyan előzékenyek az autósok mint 20 évvel ezelőtt. Az a tapasztalat, hogy ahol nagy a népsűrűség, azaz nagy a forgalom, ott az emberek elvesztik a türelmüket. mindenki az utolsó pillanatban indul el a célja felé, vagy az úton akarja behozni, a máshol elvesztegetett idejét. A kocsik is indokolatlanul erősek és gyorsak lettek. Az emberek nem érzik benne a veszélyt, mert semmi hang, vibráció, nem ingerli őket. Húsz évvel ezelőtt kevesebb volt a kocsik száma, valamint egy családi kocsi 70-90le volt. Mostanra hol is járunk??
norvégiában, svédországban... azért van "fejlettebb közlekedési kultúra" mert öt-tíz millió ember jut négy magyarországnyi területre. Svédországban autózva, sokszor negyed óráig sem jön szembe senki. Így könnyű nyugodtan autózni.
A lámpás kereszteződésre: Igazad van abban hogy minek hajt be, ha látja hogy még az ellenkező irányból érkező autók sem tudták elhagyni a kereszteződést. DE! ha ő nem hajt be, hanem várni akar egy ciklust, akkor a következő zöldnél ugyanúgy azt fogja tapasztalni, hogy nem tud a kereszteződésbe behajtani, mert újra eltorlaszolják az ellenkező irányból érkezett újabb járművek. magyarul: ítéletnapig ott állhatna. zmindenkinek be kéne tartania a kresz előírásait...de ilyen soha nem lesz. marad a tolakodás, furakodás.
Szerintem a vidéki Magyarországon kifejezetten jó a közlekedési morál az európai átlaghoz képest. Budapest meg hát ugye fekete bárány, de szerencsére nem adják olyan meghatározó hányadát az autótulajdonosoknak a budapestiek, hogy ezzel nagyon le tudják rontani az összképet. A mediterrán országok, de akár Csehország, Románia vagy a Balti államok meg egyértelműen mögöttünk vannak.
A népsűrűséges elméletben meg ugyan lehet valami, de nagy távlatokban nem tudok vele egyet érteni. Itt van, hogy miért:
Franciaország legforgalmasabb kereszteződése (Diadalív, totál káosz): https://www.youtube.com/watch?v=-2RCPpdmSVg
Japán legforgalmasabb kereszteződése (Shibuya, tökéletes rendezettség): https://www.youtube.com/watch?v=6NLe4syTWgQ
Szerintem csak a megfelelő forgalomirányítási rendszeren és szabályozáson múlik. Európában ezekkel a dolgokkal nagyon nem törődtek az elmúlt 40-50 évben.
Én is megfordultam már pár helyen Európában. A magyar közlekedéssel szerintem is vannak gondok és abban egyet értek az előzőekkel, hogy a közlekedési morál tényleg nem jó.
Ehhez a részéhez nem értek, de ha megfigyeled az átlag embert a társadalmunkban, de sok hasonlóság fedezhető fel az emberek egymáshoz való viszonyában és a közlekedésben tapasztalható : "aki nálam lassabb az fÄsz, aki nálam gyorsabb az fÄsz " hozzáállásban :D
Ha van időtök figyeljétek meg a közlekedésben résztvevőknél tapasztalható rendszer-szemléletet, szabálykövetést, előzékenységet és figyeljétek meg ezt az életben, a boltban, a benzinkúton, a járdán, a buszon stb..
Nem lepődnék meg ha ugyanazt tapasztalnátok mindkét esetben :)
Valamiért sok az idegbeteg. Engem is sokszor letolnak pedig valós 65 km/h-val megyek lakkoton belül. Vagy amikor a kétsávos hídon ahol rendszeresen mérnek, eddig 2x próbáltam ki és még 80 körül is a seggemben voltak.
Ennyire nem számít 30.000 forint az embereknek?
Ja persze a polisz se jobb. 30-as tábla útépítés miatt jó sokáig, Caddy 20 centire mögöttem pedig 45 körül mentem, amint lehetősége volt előzött aztán eltűnt a távolban.
Másik ami volt, egyenesen megyek a kereszteződésben a kékruhás bácsi szemből (neki) balra kanyarodván úgy gondolta hogy elfér. Hát nem. Satufékkel épphogy megálltam aztán hosszú másodpercekig néztük egymást, amikor ki akartam szállni hogy ugyan már mi a ferde szerszám volt ez, akkor meg csikorgó gumikkal elhúztak.
Nagyon egyszerű: ha büntetlenül figyelmen kívül lehet hagyni a közlekedési szabályokat, akkor nem is lesznek betartva.
Ha mindenki úgy megy az itcárab hogy tisztában van azzalb ha megszegi a szabáyokat, akkor rövidesen megyegy szép összegről szóló csekk, akkor a saját érdekében odafigyel a szabályos közlekedésre. Ahol tízévente egyszer ellenőrzik a szabáykövetését, ott nem fog ezzel törődni, mert minek?
A magyar hatóságok legnagyobb tévedése, hogy a magasabb büntetési tételeknek elrettentő hatása van. Az igazság ezzel szemben az, hogy a büntetés elkerülhetetlenségének tudata a mai bírságok töredéke esetén is jóval magasabb szabálykövetési hajlandóságot eredményezne...
Az, hogy megelőz, kit érdekel?
Sokkal rosszabb, mikor este jön a seggemben feltekert lámpával, úgy, hogy bevilágit a lámpája a hátsó szélvédőmön.
Nincs komoly rendőrség.
Németországban ha a rendőr azt mondja, hogy gyorsan hajtottál, akkor úgy is van. Próbálj meg velük kötekedni, bilincsben visznek el.
Trafizás, néha napján...
Autósok meg villognak egymásnak. Te is villogj, csak gondolj arra, hogy esetleg legközelebb az fog szembeelőzni ész nélkül, akit te így megmentesz a bírságtól!
Mondhatod, hogy rossz a közlekedési morál, de nézzed meg például Indiában mi van.
A sebességhatárok be nem tartása egy elég nagy probléma. Az a baj, hogy mindenki tudja; van tűréshatár a büntetéseknél, így 50-es táblánál a 60-at célozzák meg. Én be szoktam tartani, nem a büntetések miatt (bár még soha nem kaptam, csak egyszer parkolásért), hanem a biztonság kedvéért. Zsúfolt lakott területen egy másodperc alatt történhet valami, külterületen meg hasonló a helyzet a vadveszély miatt.
Amikor én motoroztam (tavaly hagytam abba), számtalan ilyen helyzetet megéltem, vagy inkább vészeltem át. Ez van, kicsi vagy, egy fényszóród van csak, így nem vesznek észre, ha meg mégis, nem tudják felmérni a távolságod. Ebből lesz a sok eset, amikor nem kapsz elsőbbséget. Ezt nem szívatásból csinálják.
Forgalmi dugóban akkor sem értettem meg és most sem teszem, hogy miért nem húzódnak le jobbra. Én mindig megteszem. Ez mindenkinek jobb. Aki meg direkt bemegy a felezőre, hát legyen boldog a maga tudatlanságában.
Mindezek ellenére, úgy tapasztaltam a motoros pályafutásom során, hogy pár év alatt nagyon sokat javult a hozzáállás. Kicsit még lehet rajta javítani, de nem állunk rosszul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!