Vasúti sorompó, ezt miért nem lehet így?
Olyan vasúti kereszteződéseknél ahol lámpa is van meg sorompó is, ugye a vonat elhaladása után még addig pirosan villog, amíg teljesen függőleges helyzetbe nem kerül a sorompó.
Namost a kérdés, hogy miért nem lehet úgy, hogy nem kéne a sorompó felnyitást megvárni, hanem a vonat elhaladás után AZONNAL átváltana fehérre és már a sorompó nyitása idején is lehetne menni?
Oké, hogy csak pár másodperc, de egyrészt a vonat elhaladt => megszűnt a fő veszélyforrás, másrészt egyre türelmetlenebbek az autósok is, múltkor is volt az a videó, ahogy a HÉV elhaladása utána az a fekete autó végigelőzte a sorompó előtt álló kocsisort...
Akár április tréfa a kérdésed, akár nem, eleve rossz feltételezésből indulsz ki. Már csak azért sem jól gondolod, mert sok helyen nincs is sorompó.
A vasút biztosítása kicsit összetettebb, mint a közúté.
A szabad út addig nem adható meg, amíg a szerelvény át nem haladt az érzékelőkön.
Az, hogy a kereszteződésben már nincs vonat, még nem jelenti azt, hogy a biztosítóberendezés számára is megérkezett az impulzus (vasutasok ne röhögjetek! a kérdező sem szakember)
A HÉV esetében az átjárók is sűrűbben vannak, mint a nagyvasútnál. Nincs más, jobb megoldás, mint ez.
Bár 83-ban Salzburgban láttam olyant, hogy előcsöngetés, majd félsorompó le. S amikor a vonat eleje már beért a kereszteződésbe, a sorompó már nyílt is fel.
Az utolsó kocsi elhaladtával azonnal lehetett menni.
Emlékeim szerint ez egyvágányú vonalszakasz volt. Fénysorompóban nem vagyok biztos, hogy volt-e.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!