Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mennyire gyakori az, hogy egy...

Mennyire gyakori az, hogy egy friss jogosítvánnyal rendelkező ember az első évben sok hibát elkövet?

Figyelt kérdés

Olyan hibákra gondolok, mint például hogy egyszer-egyszer lefullad a motor, váltásnál megugrik az autó, kanyarodáskor feltartja a forgalmat, nem ad elsőbbséget ahol kéne,tehát nem balesetet okozó hibák, de azért olyan hibák, amikből baleset is lehetne. Ilyen szinte mindenkivel előfordul az első néhány hónapban, vagy csak az ügyetlenebbekkel?


Esetleg ha kibővítjük a listát még olyannal, hogy odaüti az autót egy kicsit valaminek, illetve karcolás?



2017. nov. 16. 17:31
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
34%
Ha nem vagy stabil akkor gyakorolj először a határban
2017. nov. 16. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
85%
A fele bagázs még 20 év gyakorlás után is így vezet...
2017. nov. 16. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
26%
Hogyan lehet kanyarodás közben feltartani a forgalmat? Gondolom nem 1 km/h-val kanyarodsz.
2017. nov. 16. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Úgy, hogy elsőbbséget kellett volna adni a másik ívből jövőnek.
2017. nov. 16. 17:49
 5/13 anonim ***** válasza:
89%
Ha nem adsz valakinek elsőbbséget az nagy probléma, mert balesetveszélyes. Ugyanígy probléma ha másnak a kocsiját koccintod meg vagy húzod meg. A lefulladás előfordul, buszt vezetek, de énis néha úgy járok ha nem figyelek. De azért az elsőbbségadás az elég nagy probléma.
2017. nov. 16. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

o) Lefulladás előfordul - ettől nem kell félni, inkább gyakorolni kell, meg értelmes embertől megtanulni a kuplung használatot, mert az oktatók egy része tojik bele az oktatásba és csak pénzt keres.


o) váltásnál megugrik az autó. A fordulatszám illesztés (rev matching [link] ) az kicsit sem kezdő, vagy középhaladó, hanem profi szint.


o) kanyarodáskor feltartja a forgalmat - mégis hogyan?


Ezek gyakran előfordulnak.


o) nem ad elsőbbséget ahol kéne - ez inkább később fordul elő, de akkor szándékosan, főleg ha van hozzá egy bömbid. Új jogsisok erre jobban figyelnek, de nem szándékosan több ilyen előfordul, akkor jó lenne még néhány leckét venni egy másik oktatótól. A táblák és a helyzetek felismerését meg gyakorolni kell - ezt lehet autó nélkül is csinálni.


o) "tehát nem balesetet okozó hibák" - az elsőbbség nem megadása ilyen.

2017. nov. 16. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
0%

"Hogyan lehet kanyarodás közben feltartani a forgalmat?"


Nem értem, hogy aki vezet, hogy tud ilyet kérdezni.

Úgy lehet, hogy sokan nagy lendülettel kanyarodnak.

De a tanuló úgy tanulja, hogy 20-ra kell fékezni a kocsit, visszaváltani, és gázt még véletlenül sem nyomni kanyarodás közben.

Mivel a 20-ra történő fékezést már jóval a kanyar előtt el kell kezdeni, igencsak feltartja az ember a forgalmat ilyenkor.

Az indok, hogy sosem tudhatod, mi fogad a kanyar után.

Nekem így tanították.

Nektek nem?

És ha friss jogsija van az embernek, ne kanyarodjon már 50-nel, de még 40-nel sem, mert az első kanyarban ki fog csúszni.

Ilyenkor szokták elcsapni a zebrán szabályosan közlekedő gyalogost, mert nem tudnak már fékezni időben.


Igaz, hogy sokan még 20 év után is így vezetnek. :)

A vasárnapi sofőröknél még érthető, de olyat is ismerek, aki minden nap vezet már 30 éve, és ugrál alatta az autó, nem tud váltani, pedig nem is vmi régi f-st vezet.

2017. nov. 16. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
82%
Sosem hallottam még ilyenről. Nekünk úgy oktatták, hogy kettesben kell kanyarodni, de még így sem olyan lassú, hogy feltartaná vele a forgalmat. Az elsőbbséget meg meg kell adni, azzal nem tart fel senkit.
2017. nov. 16. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
0%

De a ketteshez ez a sebesség tartozik, nem?

Mivel lehetne haladni pl zöld lámpánál egyenesen és jobbra is, aki egyenesen megy, menne 50-nel, te meg már jóval hamarabb 20-ra fékezel, naná, hogy feltartod a forgalmat, ha kanyarodni akarsz.

A mögötted haladó sor is mind menne 50-nel, de nem tud, és 10-15 kocsi helyett csak 3 tud átmenni a zöldön.

2017. nov. 16. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
100%
És hol van itt az akadályozás? Ha ő jobbra akar bekanyarodni, akkor mindenképpen le kell lassítania, különben nem fogja tudni bevenni a kanyart. Az nem oszt nem szoroz, hogy ő most kettes vagy hármas fokozatig lassít le.
2017. nov. 16. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!