Mennyire gyakori az, hogy egy friss jogosítvánnyal rendelkező ember az első évben sok hibát elkövet?
Olyan hibákra gondolok, mint például hogy egyszer-egyszer lefullad a motor, váltásnál megugrik az autó, kanyarodáskor feltartja a forgalmat, nem ad elsőbbséget ahol kéne,tehát nem balesetet okozó hibák, de azért olyan hibák, amikből baleset is lehetne. Ilyen szinte mindenkivel előfordul az első néhány hónapban, vagy csak az ügyetlenebbekkel?
Esetleg ha kibővítjük a listát még olyannal, hogy odaüti az autót egy kicsit valaminek, illetve karcolás?
o) Lefulladás előfordul - ettől nem kell félni, inkább gyakorolni kell, meg értelmes embertől megtanulni a kuplung használatot, mert az oktatók egy része tojik bele az oktatásba és csak pénzt keres.
o) váltásnál megugrik az autó. A fordulatszám illesztés (rev matching [link] ) az kicsit sem kezdő, vagy középhaladó, hanem profi szint.
o) kanyarodáskor feltartja a forgalmat - mégis hogyan?
Ezek gyakran előfordulnak.
o) nem ad elsőbbséget ahol kéne - ez inkább később fordul elő, de akkor szándékosan, főleg ha van hozzá egy bömbid. Új jogsisok erre jobban figyelnek, de nem szándékosan több ilyen előfordul, akkor jó lenne még néhány leckét venni egy másik oktatótól. A táblák és a helyzetek felismerését meg gyakorolni kell - ezt lehet autó nélkül is csinálni.
o) "tehát nem balesetet okozó hibák" - az elsőbbség nem megadása ilyen.
"Hogyan lehet kanyarodás közben feltartani a forgalmat?"
Nem értem, hogy aki vezet, hogy tud ilyet kérdezni.
Úgy lehet, hogy sokan nagy lendülettel kanyarodnak.
De a tanuló úgy tanulja, hogy 20-ra kell fékezni a kocsit, visszaváltani, és gázt még véletlenül sem nyomni kanyarodás közben.
Mivel a 20-ra történő fékezést már jóval a kanyar előtt el kell kezdeni, igencsak feltartja az ember a forgalmat ilyenkor.
Az indok, hogy sosem tudhatod, mi fogad a kanyar után.
Nekem így tanították.
Nektek nem?
És ha friss jogsija van az embernek, ne kanyarodjon már 50-nel, de még 40-nel sem, mert az első kanyarban ki fog csúszni.
Ilyenkor szokták elcsapni a zebrán szabályosan közlekedő gyalogost, mert nem tudnak már fékezni időben.
Igaz, hogy sokan még 20 év után is így vezetnek. :)
A vasárnapi sofőröknél még érthető, de olyat is ismerek, aki minden nap vezet már 30 éve, és ugrál alatta az autó, nem tud váltani, pedig nem is vmi régi f-st vezet.
De a ketteshez ez a sebesség tartozik, nem?
Mivel lehetne haladni pl zöld lámpánál egyenesen és jobbra is, aki egyenesen megy, menne 50-nel, te meg már jóval hamarabb 20-ra fékezel, naná, hogy feltartod a forgalmat, ha kanyarodni akarsz.
A mögötted haladó sor is mind menne 50-nel, de nem tud, és 10-15 kocsi helyett csak 3 tud átmenni a zöldön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!