Ki (k) hibáztak?

Figyelt kérdés

Valós szituációról van szó egy kanyargós főúton:


* Bal sávban halad egy traktor, mögötte egy furgon és mögötte egy Ford személyautó.


* Jobb sávban egy Peugeot személyautó (innen nézve történik az esemény).


A Peugeot arra lesz figyelmes egy kanyar után, hogy szemből a Ford személyautó előzi a sort. Beletapos a fékbe, mire a Ford éppen csak befér az előzött traktor elé és folytatja az útját. Igen ám, de közben a traktor is padlóféket nyomott és a mögötte lévő furgon belecsapódott, mert ő már nem tudott megállni mögötte. A Peugeotnak egyébként szerencsére semmi baja nem esett, folytatta az útját.


A kérdés hogy ki(k) és miért volt hibás ebben a szituációban? A Fordnak nem kellett volna megállnia? A traktor mögött lévő haladónak nem kellett volna számítania a hirtelen fékezésre? A Peugeotnak meg kellett volna állnia ahelyett hogy otthagyja a karambolos párost?



2017. aug. 12. 18:12
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
41%
Nagyon nagy probléma a felelőtlen hülye előzők, gondolom versenyautós játékokon nőttek fel, vagy játszanak és úgy vezetnek, de ez nagy baj.
2017. aug. 12. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 A kérdező kommentje:
A másik dolog, hogy a traktoros is valamilyen szinten hibás, mert látnia kellett volna hogy a furgonos rajta van és padlófék helyett fékezhetett volna kisebbet is nem? Persze azt elismerem, hogy rendőrként nem lehetne felelősségre vonni, de elviekben ha kisebbet fékez, akkor talán elkerülhető lett volna az egész baleset.
2017. aug. 12. 21:38
 13/21 anonim ***** válasza:
A furgonos volt a hibás a ráfutásnál fogd már fel agyilag. Persze, meg kell közelíteni előzésnél a másikat de csak annyira, hogy a sebesség/távolság mértékben meg tudj állni.
2017. aug. 12. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:

Méterre rámászol, majd átmész a szembe sávba, és ott

gyorsítasz... szerinted 30-nál mennyire fog gyorsulni

az a kocsi?

Vagy ha mögötte vagy 10-20 méterre, kikandikálsz a trak-

tor mögül, elkezdesz gyorsítani, már a szembesávban mész,

elhagyod a traktort, majd vissza...


Szerintem az utóbbi a jobb megoldás, természetesen bele

kell kalkulálni azt az időt, amíg a traktort beéred, mert

addig megjelenhet idegenlégiós a szembesávban, de ha

normálisan be tudod mérni az utat, nem lesz gondod.


Ez nem úgy működik, hogy nyomod a W-t és 30-ról 100-ra

gyorsul 1 mp alatt... :)

2017. aug. 12. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 A kérdező kommentje:

Ok, érthető, mindenkinek ment a zöld pacsi!


És ilyenkor mit tesz a rendőr ha kijön? Feltételezem, hogy a Fordost nem tudja megbüntetni mert senki nem tudja a rendszámát... Akkor egyedül a furgonos kap büntit a követési távolság miatt? A Peugeot egyébként nem baj hogy nem állt meg segíteni nekik?


Mi a helyzet a biztosítóval? Gondolom a traktoros kárát a furgonos biztosítója fizeti, de a furgonosét ilyenkor ki fizeti ki, ha nem tudják beazonosítani a főbűnöst? Hülyeséget kérdezek ezzel?

2017. aug. 12. 22:49
 16/21 anonim ***** válasza:

KRESZ:

"Személysérülést okozó baleset és jármű kigyulladás esetében a balesettel nem érintett járművek vezetői is kötelesek a tőlük elvárható segítséget nyújtani."

Ha nyilvánvaló volt, hogy ez egy lájtosabb koccanás, akkor nem kellett megállnod.

Ha kétséges volt a dolog, akkor meg kellett volna állnod, és megnézni, történt-e valami komoly dolog, és ha szükséges, intézkedni, elsősegélyt nyújtani.


A traktoros kárát a furgonos biztosítása fizeti, a furgonosét meg a furgonos, ha nem volt CASCO-ja, mert a Fordos nemigen jelentkezik utólag.

2017. aug. 13. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:

És ha jelentkezne a Fordos, akkor is a furgonos viszi el a balhét.

Teljesen mindegy, hogy a traktoros miért fékezett, a furgonosnak kellett volna olyan távolságra menni a traktortól, hogy ilyen vészhelyzetekben biztonságban megtudjon állni.

Ilyen sebességnél nagyon kicsi a fékút, és nehezen tudnám elképzelni, hogy a traktornak jobb fékje lenne, mint egy modern, tárcsafékes, ABS-es autónak.

Mindenképp vagy a Casco-ja, vagy maga fedezi a saját kárát. A Fordosnak ilyen szempontból semmi köze hozzá.


Az autópályán, vagy főutakon amikor a ködben egymásra fut 8-10 autó, akkor is az autó elejéért maga felel, a hátuljáért a mögötte lévő. Nem a legelső autós fizeti az összes kárt, "aki miatt" a többi autós belement az előtte lévőbe.

2017. aug. 13. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
67%
#17: 8-10 autónál már érdekesebb a helyzet. Ugyanis a kresz szerint arra kell felkészülnöd, hogy az előtted haladó hirtelen fékez. Arra nem, hogy ütközik. Így simán lehet, hogy az ütköző autóba belemész, de nem leszel hibás. Az ütközés jóval kisebb féktávolságot hagy neked, mint a fékezés.
2017. aug. 13. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
100%

#17

Ebben igazad van, hogy tömeges ráfutásnál mi a helyzet.

Unokatestvérem részt is vett egy ilyen tizen-valahány autós ráfutásos meetingben, és ott mindenki kárát a mögötte haladónak a biztosítója fizette. (Kivéve az utolsóét, aki a saját kárát fizette.)


Ebben az esetben viszont a Fordos okozott egy veszélyhelyzetet, ami miatt a baleset megtörtént.

Ha mondjuk a furgonos azt állítja, hogy a kivágódó Ford megijesztette, és rosszul reagált, a kellő követési távolság ellenére nem fékezett időben, így máris árnyaltabb a helyzet.


3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles

c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.


A Fordos rendeletet sértett, tehát a baleset okozójaként felelősségre lehetne vonni. (Ha előkerülne.) Legalábbis megosztott kártérítés lenne.

2017. aug. 13. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

A biztosító nem fogja ezt mérlegelni.


Nekem egyszer volt egy ráfutásom/rácsúszásom, és akkor sem érdekelte a biztosítót a sztori.


Jeges úton mentem, előttem kb. 20 méterrel ment egy autó, és a jómadárnak a kereszteződés előtt 5 méterrel jutott eszébe, hogy ott balra leakar kanyarodni, és nyomott egy satuféket, mivel a kereszteződés sózva volt plusz homokkal le volt szórva, ő pár méteren belül megállt, megfogta a homok, én meg tehetetlenül csúsztam még 20 métert. Nem ABS-es autóm volt akkor, ezért semmit nem tudtam tenni.


Ez egy "aranyszabály", hogy mindig a hátsó a vétkes. Talán az lehet kivétel, ha bevág eléd valaki, és és rögtön befékez.

2017. aug. 13. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!