Tapasztalt kamionosok $egítségét kérném! (? )
Tachográfos kérdések: mi számít 13 vagy 15 órás munkaidőnek? Ha vezetek 13:10/20/30 percet az még 13 órának minősül vagy az már 15? 14:55 perc munkaidő 15 órának számít? Egyáltalán hány órától számít pl. a 9 óra vezetés 9 órának vagy éppen 15 órás munkaidő 15 órának? Tachográf nem jelzi ki munkaidőt, ugye? Mikor kell nyomtatni a tachográfból?
Bocs a sok kérdésért, meg tudom hogy hülyeségeket kérdezek de valahogy elveszek a tachográfba meg az időkbe, meg hogy a gyakorlatba hogy tartják ezeket be.
Én most C kategória forgalmi vezetést csinálom, de ott korongos tachográf van és ott is teljesen megvagyok keveredve. Az oktatóm pedig állandóan a szememre hányja hogy ezt már tudnom kéne, ami elég sz.r érzést vált ki belőlem. Már a youtube-on is nézek videókat de ott sem magyarázzák el ezeket. Szóval ha tudtok segítsetek légyszi! Köszi!
Nincs olyan, hogy munkaidő. Nap van és napi pihenőidő van. A normál napi pihenőidő 11 óra, a csökkentett napi pihenőidő 9 óra ( az osztott napi pihenő pedig 3+9). Ha csak normál napi pihenő áll rendelkezésedre akkor 24-11 óra lehet legfeljebb a nem pihenővel töltött tevékenység ( vezetés, munka, készenlét akármi vagy bármi ), ha van 9 órás csökkentett napi pihenőre lehetőséged akkor lehet 24-9 óra a pihenőn kívüli tevékenység. Ez a munkaidős dolog ez csak egy egyszerűsítés ami az elején nagyon félrevezető. Ha az össz tevékenységed átlépi a 13 órát akkor már aznapra csak csökkentett napi pihenőidő jut. A 13:10 és a 14:55 is egyformának tekintendő, mindkét esetben csak 9 órás pihenőre marad időd.
Ha vezetsz 13óra plusz akárhány percet akkor azért csúnya szőnyegszéle lesz ugyanis 10 óránál nem vezethetsz többet.
A tachográf nem jelzi a munkaidőt,neked kell megjegyezni mikor kezdted meg a napot. Ha nem sikerül akkor nyomtatsz egy szalagot azon is rajta van.
Mikor kell nyomtatni? Amikor akarsz, vagy ha a készülék út közben elromlik és úgy közlekedsz vele vagy ha valami hiba van és kinyomatot készítesz a megfelelő feljegyzésekkel amik feloldoznak bűneid alól.
A korongos tachográfnál nem tudsz nyomtatni és a régebbieknél még segítség sincs ( az újak már kommunikáltak az autóval és legalább a vezetési időt számolták).
Nem értem miért bziskodnak ezzel C tanfolyamon, az oktató is mondja hogy már tudni kellene. Honnan kellene tudni amikor ez a GKI tananyag része amit C kategória után csinálsz? A tachográf kezelésre is külön tanfolyam van.. :D
Ő vagy az iskolában bárki megtanította ezt? Ha nem akkor üzenem neki, hogy eldugulhat.
Az ilyenek oktatók igazán kikophatnának már a 'csába, mert a lóvét felveszik de semmit nem oktatnak aztán csodálkozunk hogy ennyi fogalmatlan fsz van az utakon.
hajmeresztő kérdések,kevered a munkaidőt a vezetési idővel ill nem tudod hogy mi a különbség köztük.
"Mikor kell nyomtatni a tachográfból?"-akkor ha túlvezetsz,ekkor ráírod a szalagra a történteket.de ha csak trollkodsz akkor jól csinálod."Ha vezetek 13:10/20/30 percet.."
jah bocs látom, nem, az a munkaidőre vonatkozott, csak előrébb járt az agyam mint a kezem :)
és ezeket így ahogy leírtátok be is lehet tartani a gyakorlatban is? meg pl. olyat lehet csinálni hogy 13 órás munkaidő + csökkentett pihenő vagy olyankor a rendes napi pihenőt kell kivenni
1-nek: az elméleti részben tényleg volt már szó a tachográfról, de valahogy gyakorlatban teljesen másnak tűnik
egyébként köszönöm mindenkinek a választ!
"olyat lehet csinálni hogy 13 órás munkaidő + csökkentett pihenő"
Lehet :)
"A tachográf nem jelzi a munkaidőt"
Dehogynem. Az új Actros 15 (13) óra után simán írja, hogy most esedékes a 9 (11) h pihenő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!