A kamionosok miért nem segítik egymást?
Senkit se érdekelne ha megfelelő sebességkülönbséggel előznék egymást, de ez a 89 vs. 91 km/h rettentően zavaró tud lenni! Sajnos a tiltás ellenére még mindig előzgetnek, de eddig egyszer láttam egy román (!) rendszámú kamiont lehúzódni a leálló sávba, hogy segítse a másikat aki előzte!
Miért nem lehet a külsőben 5mp-re levenni a lábát a gázról, hogy lassuljon kicsit a szerelvény? Miért jó 2-3 km-en át "versenyezni"?
"Miért nem lehet a külsőben 5mp-re levenni a lábát a gázról, hogy lassuljon kicsit a szerelvény?" << mert azzal egy óra alatt bukik 37 métert és akkor megszakad a téridőkontinuum és összeomlik a világegyetem.
Szerintem a jelenlegi előzni tilosra vonatkozó szabályozás és a sebességhatárok egy nagy idiótaság.
Vannak autópályaszakaszok, ahol a forgalom egyáltalán nem indokolja a nap közbeni előzni tilost illetve vannak olyan szakaszok ahol régen sem volt indokolt az egész napos 7,5 tonnás előzési korlát.
Az alsó sebességhatárokat is módosítani kellene és akkor nem fordulhatna elő, hogy a nappali előzési tilalomban az inárcsi busz megy a sor elején 65-tel az M5-ösön, mert azért valljuk be ez is vicc :D
Lehetne mixelni a mi szabályozásunkat a környező országokéval pl: autópályán a legkisebb megengedett sebesség 80km/h, aki nem tud ennyivel haladni az felrak egy sárga villogót, max 65km/h-val haladhat és őt bármikor meg lehet előzni ( mint pl Olaszországban).
Be lehetne vezetni, hogy előzni csak akkor lehet, ha megvan a megfelelő sebességkülönbség ( pl Németország ) ami lehetővé teszi a rövid idő alatt végrehajtható előzést, ha nincs meg és bemész előzni akkor csekk. Ha be mész előzni és a másik elkezdi nyomni melletted akkor annak dupla csekk.
Az a baj, hogy a főbb tranzitutak alkalmatlanok ekkora forgalomra, ezért előjött ez az előzési probléma. Kitalálták ezt az egyszerű és átfogó szabályozást, de ez igazából nem valós megoldása a problémának, csak a szőnyeg alá seprése. Nyilván a szabály az szabály és mindenkire vonatkozik, de ha a szabályozás nem a körülményeknek megfelelő akkor azt simán csak nem fogják betartani és mondhatni értelmét veszti.
A leállósávra lehúzódás az nem jó megoldás, egyrészt mert lehet ott bárki és akkor az úgy jár, mint másfél hónapja a rendőrök az M5-ön, illetve lehet ott akármilyen szemét, törmelék, csavar, bármi amiből ha első defekt lesz akkor...
Hogy miért nem segítik egymást? Az jó kérdés. A sima autósok miért nem segítik egymást? Na ugyenezért. :D
Azért nem segítik egymást, mert azt mondja az előzött, h csak azért, h te egyel elöbbre érj és 1km/h- val többel menj, én fékezzek?
Nem húlyeség az ellőzni tilos pont az ilyen gyökér kamionosok miatt, ugyanis igen elszaporodtak. Mi az anyjáért áll neki ellőzni, h csak 1- 2 km/ h a differencia? Nem tud gyorsabban menni. Minrk áll neki?
Ennék csak az az idegesítőbb, h a sok mocsok kamionos egymás valagába állva megy, nem hagy még egy személyautónyi távot sem, nem h az ellőző nem tud besorolni és még ellőzhet le kettőt- hármat 5-6 km- en át, hanem egy esetlegesen a pályát elhagyni szándékozó személyautós sem tud kisorolni tőlük, csak mert egymás piccccsájába kell menniük brutál balesetveszélyes helyzetet teremtve.
"Mi az anyjáért áll neki ellőzni, h csak 1- 2 km/ h a differencia?"
1, mert gyökér
2, mert olyanok az út adottságai, hogy sík terepen csak 1-2km/h a sebességkülönbség, de emelkedőn meg 10-20km/h-is akár és nincs kapaszkodósáv
3, akik sík terepen nyomják ezt, ott lásd az első pontot :D
Ma a négyes autóúti szakaszán pont egy 7,5 tonnás előzött így egy kamiont (neki szabad ugye.), Üllőnél kezdte és az M0 ágazó előtt tudott visszasorolni, de ekkor még a kamionos a külsőből jól rádudált!
Igaz 80 lenne a megengedett, de ők folyamatosan sebesség túllépésben vannak a 90-nel, de még hisztisek is.
Azt én is támogatnám, hogy a tilalom legyen életszerűbb, de amikor a teljes tiltást is meghágják Magyarországon, akkor ha szabadna "nagy különbséggel" előzni, elszabadulna a pokol!
Én se várom, hogy a lepukkant Ikarus mögött araszoljon valaki 65-tel, mert ott azért meglenne a sebesség különbség.
" de amikor a teljes tiltást is meghágják Magyarországon, akkor ha szabadna "nagy különbséggel" előzni, elszabadulna a pokol!"
Ennél jobban? :D
Vannak akik segítik egymást , de többség a km alapú díj miatt siet mint az állat
Ismerősöm osztrák cégnél van napi díjazásban és ő nem siet leginkább főutakon megy ami km-ben rövidebb időben lehet hosszabb , de lazán végig megy 60-70km/val nyugodtan mivel nem km a alapu a bérezése így nem is rohan
A román sofőrök meg alapbol szeretnek előzni pl te mész 85-89km/h val neki az elég arra hogy 90-91el előzzön , ha a speed limiter ki van csapva belölle akkor meg megy az 120-at is ( tempomat biztosíték ki szedve a kar le nyomva és megy is mint a meszes ( régebbi scania és daf-ban így lehetett a tiltást ki nyomni )
" a sok idióta belföldes xarházi beáll 80-ra, mert épp a szabály azt mondja, és a mögötte lévő meg 79-re, hogy ne a seggében menjen, de az az mögött menő már 78-ra... és a végén már olyan sor van hogy a legvégén lévő már 60 al megy."
Te most vagy valami nagyon görbült téridős fizikával modellezed a közlekedést vagy simán hülyeséget írsz :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!