Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A kamionosok miért nem segítik...

A kamionosok miért nem segítik egymást?

Figyelt kérdés

Senkit se érdekelne ha megfelelő sebességkülönbséggel előznék egymást, de ez a 89 vs. 91 km/h rettentően zavaró tud lenni! Sajnos a tiltás ellenére még mindig előzgetnek, de eddig egyszer láttam egy román (!) rendszámú kamiont lehúzódni a leálló sávba, hogy segítse a másikat aki előzte!


Miért nem lehet a külsőben 5mp-re levenni a lábát a gázról, hogy lassuljon kicsit a szerelvény? Miért jó 2-3 km-en át "versenyezni"?



2017. ápr. 10. 18:10
 1/10 anonim ***** válasza:
74%

"Miért nem lehet a külsőben 5mp-re levenni a lábát a gázról, hogy lassuljon kicsit a szerelvény?" << mert azzal egy óra alatt bukik 37 métert és akkor megszakad a téridőkontinuum és összeomlik a világegyetem.


Szerintem a jelenlegi előzni tilosra vonatkozó szabályozás és a sebességhatárok egy nagy idiótaság.


Vannak autópályaszakaszok, ahol a forgalom egyáltalán nem indokolja a nap közbeni előzni tilost illetve vannak olyan szakaszok ahol régen sem volt indokolt az egész napos 7,5 tonnás előzési korlát.


Az alsó sebességhatárokat is módosítani kellene és akkor nem fordulhatna elő, hogy a nappali előzési tilalomban az inárcsi busz megy a sor elején 65-tel az M5-ösön, mert azért valljuk be ez is vicc :D


Lehetne mixelni a mi szabályozásunkat a környező országokéval pl: autópályán a legkisebb megengedett sebesség 80km/h, aki nem tud ennyivel haladni az felrak egy sárga villogót, max 65km/h-val haladhat és őt bármikor meg lehet előzni ( mint pl Olaszországban).


Be lehetne vezetni, hogy előzni csak akkor lehet, ha megvan a megfelelő sebességkülönbség ( pl Németország ) ami lehetővé teszi a rövid idő alatt végrehajtható előzést, ha nincs meg és bemész előzni akkor csekk. Ha be mész előzni és a másik elkezdi nyomni melletted akkor annak dupla csekk.


Az a baj, hogy a főbb tranzitutak alkalmatlanok ekkora forgalomra, ezért előjött ez az előzési probléma. Kitalálták ezt az egyszerű és átfogó szabályozást, de ez igazából nem valós megoldása a problémának, csak a szőnyeg alá seprése. Nyilván a szabály az szabály és mindenkire vonatkozik, de ha a szabályozás nem a körülményeknek megfelelő akkor azt simán csak nem fogják betartani és mondhatni értelmét veszti.



A leállósávra lehúzódás az nem jó megoldás, egyrészt mert lehet ott bárki és akkor az úgy jár, mint másfél hónapja a rendőrök az M5-ön, illetve lehet ott akármilyen szemét, törmelék, csavar, bármi amiből ha első defekt lesz akkor...


Hogy miért nem segítik egymást? Az jó kérdés. A sima autósok miért nem segítik egymást? Na ugyenezért. :D

2017. ápr. 10. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
89%

Azért nem segítik egymást, mert azt mondja az előzött, h csak azért, h te egyel elöbbre érj és 1km/h- val többel menj, én fékezzek?

Nem húlyeség az ellőzni tilos pont az ilyen gyökér kamionosok miatt, ugyanis igen elszaporodtak. Mi az anyjáért áll neki ellőzni, h csak 1- 2 km/ h a differencia? Nem tud gyorsabban menni. Minrk áll neki?

Ennék csak az az idegesítőbb, h a sok mocsok kamionos egymás valagába állva megy, nem hagy még egy személyautónyi távot sem, nem h az ellőző nem tud besorolni és még ellőzhet le kettőt- hármat 5-6 km- en át, hanem egy esetlegesen a pályát elhagyni szándékozó személyautós sem tud kisorolni tőlük, csak mert egymás piccccsájába kell menniük brutál balesetveszélyes helyzetet teremtve.

2017. ápr. 10. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
51%
pont olyan példát hoztál fel, amit keményen büntetnek. régebben ez működött, de ma már nem.
2017. ápr. 10. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
86%

"Mi az anyjáért áll neki ellőzni, h csak 1- 2 km/ h a differencia?"


1, mert gyökér


2, mert olyanok az út adottságai, hogy sík terepen csak 1-2km/h a sebességkülönbség, de emelkedőn meg 10-20km/h-is akár és nincs kapaszkodósáv


3, akik sík terepen nyomják ezt, ott lásd az első pontot :D

2017. ápr. 10. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Ma a négyes autóúti szakaszán pont egy 7,5 tonnás előzött így egy kamiont (neki szabad ugye.), Üllőnél kezdte és az M0 ágazó előtt tudott visszasorolni, de ekkor még a kamionos a külsőből jól rádudált!

Igaz 80 lenne a megengedett, de ők folyamatosan sebesség túllépésben vannak a 90-nel, de még hisztisek is.

Azt én is támogatnám, hogy a tilalom legyen életszerűbb, de amikor a teljes tiltást is meghágják Magyarországon, akkor ha szabadna "nagy különbséggel" előzni, elszabadulna a pokol!

Én se várom, hogy a lepukkant Ikarus mögött araszoljon valaki 65-tel, mert ott azért meglenne a sebesség különbség.

2017. ápr. 10. 20:20
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

" de amikor a teljes tiltást is meghágják Magyarországon, akkor ha szabadna "nagy különbséggel" előzni, elszabadulna a pokol!"


Ennél jobban? :D

2017. ápr. 10. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
50%
Ez megint olyan hogy legyen min veszekedni, szidni egymást . Az fel se merül senkibe hogy már évtizedek óta szedik be az útadókat, különösen az utóbbi időben és nem arra költik amire az hivatott lenne. Mert abból az útadóból lehetne sok szép és biztonságos 3 sávos autópályát épiteni, és nem lenne erre az egymás gyalázásra szükség. Mert lehet szidni a kamionost is, meg a többit is, de ott is az van hogy az utolsó méter, az utolsó másodperc is kivan nekik számolva. Sajnos és a legtöbb helyen ezt megtorolják valahogy . De szerintem abból sincs akkora nagy baj ha a személyautós vár egy kicsit, tolerálja a többi részt vevőt. Csak hát ha nem tudunk segiteni a másikon , akkor legalább szidjuk. Mert ezt meg különösen tudja a magyar ember. Ott az élő példa rá hogy már kivan tiltva Bp.-ről a teherforgalom és mégis araszolnak, vagy éppen ácsorognak a személy autók. De ha lenne egy két kamion , na akkor lehetne szidni őket hogy feltartják a forgalmat és tönkre teszik az utakat. Mert még ez is divat nálunk hogy szarul van megcsinálva az út , toldozzák-foltozzák és ráfogják éppen akire tudják. Európába , de lehet másfelé is hogy ismeretlen fogalom , a tengelysúly mérés , de nálunk ezért is súlyosan büntetnek. Ez megint azért lehet hogy nem csinálják meg megfelelően az utakat.
2017. ápr. 11. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
aki már kamionozott magyarban az azért ne mondja már hogy olyan qrva jó dolog az előzni tilos, és gyökér aki előz... a sok idióta belföldes xarházi beáll 80-ra, mert épp a szabály azt mondja, és a mögötte lévő meg 79-re, hogy ne a seggében menjen, de az az mögött menő már 78-ra... és a végén már olyan sor van hogy a legvégén lévő már 60 al megy. És amikor több 100 km-t kell így menni, akkor meg ha nem érsz oda időben a te pic*ádat rúgják szét. Ennyit erről a hülye rendszerről, mert baxhatod hogy 3 sávoson lehet csak előzni, szinte csak pest környékén van 3 sávos,pl szlovéniából pestig meg 300 km-en át 2 sávos van csak
2017. ápr. 11. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Vannak akik segítik egymást , de többség a km alapú díj miatt siet mint az állat

Ismerősöm osztrák cégnél van napi díjazásban és ő nem siet leginkább főutakon megy ami km-ben rövidebb időben lehet hosszabb , de lazán végig megy 60-70km/val nyugodtan mivel nem km a alapu a bérezése így nem is rohan

A román sofőrök meg alapbol szeretnek előzni pl te mész 85-89km/h val neki az elég arra hogy 90-91el előzzön , ha a speed limiter ki van csapva belölle akkor meg megy az 120-at is ( tempomat biztosíték ki szedve a kar le nyomva és megy is mint a meszes ( régebbi scania és daf-ban így lehetett a tiltást ki nyomni )

2017. jún. 14. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

" a sok idióta belföldes xarházi beáll 80-ra, mert épp a szabály azt mondja, és a mögötte lévő meg 79-re, hogy ne a seggében menjen, de az az mögött menő már 78-ra... és a végén már olyan sor van hogy a legvégén lévő már 60 al megy."


Te most vagy valami nagyon görbült téridős fizikával modellezed a közlekedést vagy simán hülyeséget írsz :D

2017. jún. 16. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!