Miért nem végeznek sebességmérést a korlátozó tábláknál?
Kérdező egy dolgot jegyezz meg : " a szabalyok arra valók hogy megszegjék őlet,,. Persze csak észerü kerrtek között. Nehogy mar 60 al menjek varoson kivül amikor abszolút indokolatlan... Sose közlekedek veszélyesen. De sokszor megyek gyorsabban minr lehetne. Mert sokszor indojolatlan a kitett tábal. Én se száguldozok városon belül amikor akármikor kiléphetbek elém. 50-60 al járok...
De városon kivül előfordul hogy 90 felé megyek egy kicsivel (nyilvan nem 130 el megyek... ). De nem kellene hogy szigorítsak meg hogy több helyen legyen kihelyezve mérő. Milor már így is tulzásba viszik....
"Egy-egy lakott területen kívüli 60 km/h korlátozásnál még az előzgetők rosszallását kell megélnie a szabály tisztelőinek."
Én olyankor szoktam erősen rosszallni, amikor indokolatlanul mennek lassan a korlátozásnál, vagy pl. lakott területen.
Az emberek egy része úgy képzeli, hogy ha ki van téve egy 60-as tábla, akkor ott áll valahol egy mesterlövész a távcsövessel, és ha ő véletlenül 61-re gyorsul, akkor egyből a szeme közé durrantanak. Ezért a biztonság kedvéért úgy megy, hogy a kocsija órája 55-öt mutasson, ami a valóságban olyan 50 km/h-t jelent, mögötte meg cammog a sor, ha nem lehet előzni. Amikor pedig általában nyugodtan lehetne 80-nal menni, csak a gyorshajtók miatt egyszerűbb kitenni a 60-as táblát és eltűrni a 80-as hajtást, mint ugyanott megbüntetni a gyorshajtókat, akik 80-as táblánál mennének 85-tel.
Ez a mentalitás jellemző az utak kezelőinél, felénk pl. most tettek egy fekvőrendőrt, amin szó szerint már 5 km/h sebességgel se mer átszáguldani senki, aki félti a futóművét. És ennek csak az az oka, hogy hosszú egyenes útról van szó, egyik oldalon házakkal, másik oldalon kertekkel és vasúttal, ahol hetente egyszer meghúzatta valaki a kocsiját 80-nal. Most szívhat minden erre lakó és közlekedő.
Utolsó, én tényleg úgy gondolom, hogy bárhol mérhetnek a rendőrök és ha mondjuk van kint az amúgy 90/110-es 8-as úton egy útépítésnél egy 40-es tábla, akkor bocs, de nem fogok több tízezer forintot kockáztatni, hiába érzem azt, hogy az adott helyen bőven beleférne akár a 80 is. Ott bizony előtted fogok szarakodni 45-50-nel.
Más kérdés, hogy néha nem is tudod előre, miért van ott a tábla, aztán meglepve vészfékezel, amikor a tábla kihekyezését indokló napi 4-5 sóderes Kamaz egyike kitolat eléd egy másik munkagép takarásából.
Vagy a másik, gyakori dolog az a kereszteződések előtti 60-as tábla. Ezek többnyire forgalmasabb vagy rosszabb geometriájú kereszteződések előtt vannak, ahol az is múlhat a korlát betartásán vagy megszegésén, hogy van-e ideje észlelni téged a kikanyarodó falujáró csuklós busz vezetőjének. Napi kétszer jön, meg még néhány pótos IFA a téeszből, de lehet, hogy te pont akkor érsz oda a főúton... nekem megér az életem egy gázelvételt finom fékkel akkor is, ha a magam részéről nem látok kockázatot.
Megjegyzem, más helyeken nem én tartalak fel, megyek óra szerint 100-110 között, csak ezeknél az extra korlatozásoknál úgy gondolom, nem ötletszerűen vannak kint. Es ez ugye nem az útépítésnél kint maradt 30-as esete.
a 8-as hozzászóló bölcs ember. nagyjából így működik a közlekedés..
5000.-be került egy kinnthagyott harmincas tábla után 40-el bemérés. én voltam a hibás, mert nem tartottam be e korlátozást...ami amúgy aljas volt..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!