A mozdonyvezetőknek mindent szabad?
Ez is ez ütközés előtt lasított:
Nehéz eldönteni, hogy ennyire nem megy a dolog, vagy direkt teszed az értetlent.
A vonat nem egy autó, itt nem úgy megy, hogy lenyomod a fékpedált és már fékez is... A vonat fékezéséhez alapesetben sűrített levegőt használnak, bár nem olyan egyszerűen, hogy szimplán csak ráengedjük a nyomást a fékekre aztán fékeznek. Mozdonyon és minden kocsin vannak légtartályok, először azokat tölti fel a mozdony, ha ez megtörtént a fővezeték is ugyanakkora nyomásra kerül. Egyszerűen mondva amíg azonos a nyomás a tartályokban és a fővezetékben, addig a tartályokból a levegőt nem engedi a fékekre. Ha csökken a fővezeték nyomása, akkor a tartályokból meg tud indulni a levegő, és ennek a nyomása feszíti a féktuskókat a kerekeknek. Az változó, hogy egy adott kocsin vagy mozdonyon hány fékhenger van.
Na és itt a lényeg, hogy a fővezetékből távozzon a levegő annak kell egy kevés idő, lényegében a fékhatás is folyamatosan épül fel pár másodperc alatt.
Hiába van gyorsféken a mozdony, akkor még kell pár másodperc mire a teljes fékhatás kialakul...
Nem tudom milyen linkelt videóról beszélsz, de ami itt van videó egyikben sem métereken belül állnak meg.
Az elavult ismeretekről annyit, hogy mozdonyvezető vagyok, itt nincs olyan, hogy elavult ismeretek, érdekesen is nézne ki a vasút.
Az meg, hogy videoban mit látsz és mit állapítasz meg még mindig egy olyan dolog, hogy a mi számít az a valóság és a fizika, azt semmi sem veri át.
Lehetne megint végigmenni a kérdésen, de igazából már fárasztó volna ismét.
Fogadd el, hogy fékeznek a vonatok ha eléjük kerül valami, de ezek vonatok, és nem autók / buszok stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!