A mozdonyvezetőknek mindent szabad?
Ami kormánynak néz ki azt mi úgy hívjuk, hogy kontroller... Leegyszerűsítve az a gázpedál. Csak annyi a különbség, hogy nem nyomni kell hanem tekerni.
Amúgy a mindet szabadra meg annyit... "szabad" ( Kötelességünk ) például megtekinteni azt is, hogy mi történt az autó utasaival ütközés után.... nem kívánom, hogy találkozz hasonló látvánnyal, nekem már sajnos volt benn részem.
nem mellesleg meg azért van ott a sorompó, hogy lehetőleg figyelmeztessen ha jön a vonat, és a fehér fény sem azt jelenti, hogy szabad, csak, hogy a sorompó üzemel, és akkor is kutya kötelessége körülnézni az autósnak, hogy megbizonyosodjon róla tényleg nem jön semmi.
Meghibásodott sorompónál pedig 15-nél többel mi sem mehetünk, de az irreális lenne kicsit, hogy minden átjáróban ahol van működő sorompó is, ott is 15-re lassítani és ismét gyorsítani.
Nem akarok sokat fizikázni, de talán nem árulok el nagy titkot, hogy a legtöbb energia a szerelvény felgyorsításához kell, szóval enyhén szólva nem mindegy, hogy egy adott vonatnak mennyit kell lassítani és gyorsítani.
Ide egy hosszú leírást akartam írni, de eszembe jutott,
hogy már nagyon álmos vagyok, tehát helyette:
Nézz utána, google segít, hogy egy vonatnál pl fékezés-
nél milyen erők hatnak. Van NatGeon pl jó pár vonatos
sorozat (ha lekésted, akkor torrenten is fent van),
amiknél elég szépen levezetik, úgy, hogy bárki megértse.
Van olyan eset, ahol nem lesz több a fékút, de általában
megnövekszik.
"#37, ma is van ilyen vonat, Kínában a monorail."
Az összes emelt és nagysebességű vonal ilyen Európában is, 160-200km/h megengedett pályasebesség felett nem lehetnek szintbeli keresztezések.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!