Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A mozdonyvezetőknek mindent...

A mozdonyvezetőknek mindent szabad?

Figyelt kérdés
Megnéztem egy csomó crash videót és feltűnt, hogy a mozdonyvezetők meg sem próbálják elkerülni az ütközést. Nem értem, nekik csak annyi a kötelességük, hogy a kürtöt meghúzzák és ha nem megy le a sínekről az autó, akkor simán átroboghatnak rajta? Ez rendben van így?

2017. júl. 6. 23:36
1 2 3 4 5 6 7 8
 21/71 anonim ***** válasza:
100%
Gondolom a következő kérdésed az lesz, hogy miért nem rántja félre a kormányt...
2017. júl. 7. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/71 kovpet ***** válasza:
100%
Fékezhetne a lábával is, Camping bicajon bejött annak idején. De mivel neki mindent szabad, leszarja és meg sem próbálja :)
2017. júl. 7. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/71 anonim ***** válasza:
100%
Az a szegény ártatlan autós nem is tehet róla, hogy a síneken áll, bezzeg a mozdonyvezető. Na az mit keres ott azzal a hülye nagy járművel???
2017. júl. 7. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/71 anonim ***** válasza:
100%

Vizuális típusú felhasználóknak - 2. rész


"Vészfékteszt" párhuzamosan egy autó és egy 86 tonnás mozdony:


https://www.youtube.com/watch?v=Mg63-SWL9Ac

2017. júl. 7. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/71 veterán vas ***** válasza:
100%

Már én is régóta figyelem ezeket a sumák masinisztákat!

Sosem ellenérzik indulás előtt sem a kormányművet, sem a gumik állapotát. Nem állítják be sem az ülést, sem a tükröket, és nincs kiegészítő féklámpájuk sem.

Nagyon agresszívek és sosem használnak irányjelzőt.

Pl. a fent említett esetben sem próbálták meg elkerülni az ütközést. Nem állt meg -pedig még volt hátra legalább 18 méter- és nem tértek ki, holott jobbra is balra is ott volt a széles búzatábla.

Csak dudálni tudnak, és azt hiszik övék az egész vasúti pálya.

A rohadt életbe!

2017. júl. 7. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/71 Alex Fly ***** válasza:
100%
Igazad van. Tényleg nem mindet szabad a mozdonyvezetőknek. Például a fizikai törvényelet tilos megszegniük, szóval ha pár száz méteren belül a sineken tartózkodsz, akkor jobb, ha mihamarabb eltűnsz onnan.
2017. júl. 7. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/71 A kérdező kommentje:

OK köszi a válaszokat.


De amit még mindig nem értek hogy ha a mozdony vagonokat is húz akkor miért lesz tízszerese a féktáv? Én abban a hitben voltam eddig hogy a vagonoknak is saját fékrendszerük van nem pedig a mozdony fékezi őket egyedül.


Másik, hogy ha ennyire nagy a féktáv, akkor miért nem használnak valami mást a sínek helyett? Például gumis sínek vagy akármi, amitől lerövidülne a féktáv. Ez így közlekedésbiztonságilag egy kicsit aggályos nem? :\


És köszönöm mindenkinek aki letrollozott, én komoly szándékkal próbáltam feltenni a kérdést, de ezek szerint én vagyok a troll, mert nem értek hozzá.

2017. júl. 7. 19:23
 28/71 anonim ***** válasza:
100%

Tízszerese nem lesz a féktáv, de több lesz. A mozgási energia a tömeggel arányosan, a sebességgel négyzetesen nő emiatt a féktáv is nőni fog.


Nem aggályos ez, mert erre lett kitalálva a rendszer. Régen az volt az előírás, hogy hogy abban az esetben ha sebességhez tartozó 5-szörös távolságból nem volt szabad rálátás az átjáróra akkor lassújelet kellett kitűzni pl:Vmax=100km/h-s pályán ha kevesebb volt a szabad belátás 500 méternél mert az átjáró ívben takarásban volt akkor a belátásnak megfelelően rakták ki a lassújelet az átjáró elé így a vonat nem max sebességgel érkezett az átjáró elé.

Az automata átjáróknál amúgy mindig van idő ("baleseti tartalék idő ) a zárás és a vonat érkezése között, az állomásról kezelt váltók esetében meg bőven van idő.

Azt meg nem is gondolnád szerintem, hogy a vasúti fényjelzők telepítésére milyen bonyolult és sebességfüggő szabályok vannak. :)



A vasúti közlekedésnek megfelelően lettek kialakítva az átjárókra vonatkozó kresz szabályok is. Ezek komolyan vétele és betartása hagy némi kívánni valót maga után.

Nagyon hülye példa: ha pirol lámpa ellenére behajtasz a Vajda Péter útról a Könyves Kálmán keresztezésébe és szétcsap egy személyautó 70-80-90-nel akkor is reklamálsz? Ott sincs esélye megállni a keresztező forgalomnak aztán mégis elmegy ott napi 38712 autó baleset nélkül.


Ebben a kérdéskörben talán azt lehetne felróni a vasútnak, hogy legalább a fővonalakon miért nem szüntetik meg a szintbeli keresztezéseket a különböző mértékű felújítások során.

2017. júl. 7. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/71 anonim ***** válasza:
100%

Persze, szegény kérdezőt trollnak nevezitek, de akkor miért van kormány a mozdonyokon ha nem tudják kikerülni az autókat!?

M62 (Szergej"): [link]

Tessék, a Sziliben is van csak kisebb: [link]

M41 "Csörgő":

[link]


Na erre mit léptek?

:D

2017. júl. 7. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/71 anonim ***** válasza:
100%

A szergejben nem a klasszik kormány így a fotó kamu.

A sziliben ez nem kormány, hanem ezzel szabályzod a hiperhajtóművet és a fluxuskondenzátort.

A remot csörgőkből kihagyták ezt az ócska alig használt dolgot, magassági kormány került a helyére :D

2017. júl. 7. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!