A mozdonyvezetőknek mindent szabad?
Vizuális típusú felhasználóknak - 2. rész
"Vészfékteszt" párhuzamosan egy autó és egy 86 tonnás mozdony:
Már én is régóta figyelem ezeket a sumák masinisztákat!
Sosem ellenérzik indulás előtt sem a kormányművet, sem a gumik állapotát. Nem állítják be sem az ülést, sem a tükröket, és nincs kiegészítő féklámpájuk sem.
Nagyon agresszívek és sosem használnak irányjelzőt.
Pl. a fent említett esetben sem próbálták meg elkerülni az ütközést. Nem állt meg -pedig még volt hátra legalább 18 méter- és nem tértek ki, holott jobbra is balra is ott volt a széles búzatábla.
Csak dudálni tudnak, és azt hiszik övék az egész vasúti pálya.
A rohadt életbe!
OK köszi a válaszokat.
De amit még mindig nem értek hogy ha a mozdony vagonokat is húz akkor miért lesz tízszerese a féktáv? Én abban a hitben voltam eddig hogy a vagonoknak is saját fékrendszerük van nem pedig a mozdony fékezi őket egyedül.
Másik, hogy ha ennyire nagy a féktáv, akkor miért nem használnak valami mást a sínek helyett? Például gumis sínek vagy akármi, amitől lerövidülne a féktáv. Ez így közlekedésbiztonságilag egy kicsit aggályos nem? :\
És köszönöm mindenkinek aki letrollozott, én komoly szándékkal próbáltam feltenni a kérdést, de ezek szerint én vagyok a troll, mert nem értek hozzá.
Tízszerese nem lesz a féktáv, de több lesz. A mozgási energia a tömeggel arányosan, a sebességgel négyzetesen nő emiatt a féktáv is nőni fog.
Nem aggályos ez, mert erre lett kitalálva a rendszer. Régen az volt az előírás, hogy hogy abban az esetben ha sebességhez tartozó 5-szörös távolságból nem volt szabad rálátás az átjáróra akkor lassújelet kellett kitűzni pl:Vmax=100km/h-s pályán ha kevesebb volt a szabad belátás 500 méternél mert az átjáró ívben takarásban volt akkor a belátásnak megfelelően rakták ki a lassújelet az átjáró elé így a vonat nem max sebességgel érkezett az átjáró elé.
Az automata átjáróknál amúgy mindig van idő ("baleseti tartalék idő ) a zárás és a vonat érkezése között, az állomásról kezelt váltók esetében meg bőven van idő.
Azt meg nem is gondolnád szerintem, hogy a vasúti fényjelzők telepítésére milyen bonyolult és sebességfüggő szabályok vannak. :)
A vasúti közlekedésnek megfelelően lettek kialakítva az átjárókra vonatkozó kresz szabályok is. Ezek komolyan vétele és betartása hagy némi kívánni valót maga után.
Nagyon hülye példa: ha pirol lámpa ellenére behajtasz a Vajda Péter útról a Könyves Kálmán keresztezésébe és szétcsap egy személyautó 70-80-90-nel akkor is reklamálsz? Ott sincs esélye megállni a keresztező forgalomnak aztán mégis elmegy ott napi 38712 autó baleset nélkül.
Ebben a kérdéskörben talán azt lehetne felróni a vasútnak, hogy legalább a fővonalakon miért nem szüntetik meg a szintbeli keresztezéseket a különböző mértékű felújítások során.
A szergejben nem a klasszik kormány így a fotó kamu.
A sziliben ez nem kormány, hanem ezzel szabályzod a hiperhajtóművet és a fluxuskondenzátort.
A remot csörgőkből kihagyták ezt az ócska alig használt dolgot, magassági kormány került a helyére :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!