Tanulóvezető az autópályán. Az oktató miért "fogja" vissza? Nem veszélyesebb így?
Sziasztok!
A 6-os útról felhajtottam Érdnél az autópályára Székesfehérvár felé. A felhajtón kb. 4-5 kocsi torlódott fel, durván 50 km/h-ás tempóval, mert a sort egy tanulóvezető vezette.
Önmagában azzal nincs baj, ha városon belül beáll óra szerint 50-re meg finomkodik, mert teljesen érthető, de ezt a szitut nem értettem. Miért jó az, ha nem a lehető (KRESZ szerint megengedett) sebességgel érkezik meg, majd úgy sorol be a külsőbe?
Nem veszélyes ez? Mert a saját példám az, hogy van egy 1.3-as régi kisautóm, ami nem úgy gyorsul, mint egy 2 literes szívó bármi (vagy kis turbós benzines). Ezért sokkal neccesebb besorolnom nagyobb forgalomba, mert ha nem lendületből érkezem, idő mire felveszem a tempót. 60-70 körül pedig nem szívesen vágok be senki elé a pályán, érthető módon...
Engem annak idején úgy tanítottak, hogy felhajtásnál nem szívbajoskodunk, toljuk neki, ha ez sem elég, akkor a leálló sávot igénybe vesszük, DE nem állunk meg, nem vesszük vissza sokkal a tempót, mert álló helyzetből elég necces nekilódulni a pályának.
Plusz aki ismeri ezt a részt, tudja, hogy masszív emelkedő követi. Így én minimum 110-vel vágok neki az emelkedős résznek, mert a "csúcstámadás" során a végére padlógázon 100 körülire csökken a sebességem.
Tehát miért jó az oktató szemszögéből az, hogy limitálja ebben a helyzetben a tanulót? Nem életszerű. Sőt, szerintem veszélyes is.
10. Ez szó szerint így van. Régi szép német népszokás, 62 - vel felszédülni az autópályára a 90 km/h - val érkező kamion elé 2 méterrel, mikor kb. 1 km hosszú gyorsítósáv áll rendelkezésre. Nyilván a 150 - 200 (vagy több) lóerős autók nem képesek ennél vehemensebb gyorsulásra.
És valóban, olyat is láttam - nem is egyet - aki megállt a gyorsítósáv elején és ott sasolt a macisajt táblánál, jé, mennyi autó jön a pályán és egy sem akarja őt beengedni! Vagy megáll a gyorsítósáv végén, nem hajt rá a leállósávra, hogy onnan, folyamatosan gyorsulva besoroljon, ugyan, hová vezetne az, ott állnak mögötte ötvenen, és várja, hogy ritkuljon a német autobahn végeérhetetlen forgalma. Vagy megszűnik a gyorsítósáv, és ő besorol - az érkező kamion alá (megtörtént).
De a kérdéshez: Igen, ez marhaság. Az autópályára felhajtásnál lényeges, hogy felvegyük a forgalom tempóját, legalább a kamionokét azaz 80 - 90 km/h - t és ne 50 - nel szédüljünk oda. Nekem senki ne mondja, hogy az kivitelezhetetlen. Ha a vezető - jelölt meg még ennyire nem érzi az autót, akkor gyakoroljon még valahol mielőtt az autópályára merészkedik.
De jó nektek, én pl. még nem is jártam autópályán, csak digitálisan ismerem ezeket meg Euro Truck-ból :) azért úgy kicsit más. De amúgy nem értem, hogy miért nem lehet igénybevenni a vészsávot a gyorsító után....
Emlékszem amikor tanultam vezetni, 20-as táblánál 20-al kellett nyúzni az autót.. oktatótól kérdeztem ,hogy nem sajnálja ilyenkor az autót? Azt mondta, hogy nálam nem, de ha tudnám mások mit művelnek... szóval Ő csak betartatja a szabályokat. Bár nem tudom hol van ez a hely, de biztos volt oka...
" De amúgy nem értem, hogy miért nem lehet igénybevenni a vészsávot a gyorsító után.... "
Azért, mert kétszer is át kell lépned a záróvonalat, és tilos is ott haladni.
Ettől függetlenül, ha nem sikerül kisorolni, akkor erősen ajánlott tovább menni a leállósávban, fokozott figyelemmel.
Első körben köszönöm mindenkinek, hogy normálisan válaszolt, mikor kiírtam akkor jutott eszembe, hogy lehet elindul az adok-kapok, de nem. :)
#9,
Félre ne értsd, nem a tanulóval van probléma. Én is rengeteg bénáztam az elején, de nem is mentem pályán akkor. Viszont feltételezem, hogy pályára akkor visznek ki valakit, ha már biztonságon elindul, megáll, meg úgy magához képest jól kezeli az autót.
Illetve a másik sarkalatos pont szerintem az (a tanulóra nézve a későbbiekben, nem az épp jelenlévők miatt!), hogy belvárosban sem mennek 50-et, hiába adott hozzá minden feltétel. Ez így öntökön szúrás, igenis szokja meg, addig amíg ott van az oktató mellette.
(Ettől függetlenül nem dudálom le őket, vagy ilyesmi, türelmesen várok, és lesz valami. :))
#4,
Én is Érden csináltam. Sosem felejtem az első forgalmi vizsgát... 1 perc alatt végeztem... Megvolt a fékpróba, de nem mondtam, hogy a fékek működnek. Kikanyarodtam az állomásról, és egyből mondta is a biztos, hogy legyek kedves jobbra húzódni. :D
Szerintem félreértés van a felhajtó és a gyorsítósáv közt.
A felhajtó ami a főútról rávisz az autópályára.
A felhajtó részen nem kötelező száguldozni, mint írtam, sokszor nem is lehet, mert vagy annyira kacskaringós, vagy pl a horvátoknál a kaputól elindulva sok helyen kanyargós, szűk, lassú sávok visznek rá az autópályára. Ilyen helyen képtelenség 90-100-al rátérni a gyorsítóra.
A másik a gyorsítósáv;itt kell igazán beletaposni a gázba, amikor rátért(nem előtte), és tempósan besorolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!