Tanulóvezető vagyok. Szerintetek ez alapján megbízik bennem valamennyire az oktató?
Pár napja volt a második alkalom, hogy mentem tanulni (eddig ez volta 3. 4. óra amit vettem) és ki vitt a forgalomba, de olyan szerncsétlennek érzem magam. Félek a gáztól még egy kicsit, a zebrától szerinte nagyon messze álltam meg (nem érzem még rendesen ezt) és a váltást is most kezdem megérezni, mert szóltam neki. Tolatásnál meg segít, Y kanyar és csúsztatott kuplunggal a fordulás megy. Orral és fenékkel parkolást is gyakoroltuk a parkolást. (Ha valami kérdé ötlik fel, nyugodtan írjátok meg. Amúgy vizsgán 5 hibapontom volt.)
Önbizalmam nem nagyon van, mert mindenki csak azt mondja, hogy "nekem csak 3 hibám volt" "engem már a 4. alkalom után elküldött forgalmi vizsgára" meg ilyenek... S elszomorít, hogy lassabban megy nekem, akikkel elkezdtem azoknak megy meg előrébb vannak már most, én meg ebben is le vagyok maradva :(
Nem lálátom, hogy mi az ami alapján azt gondolod, hogy bízik benned. miért bízna? miért kellene bíznia?
4 alkalom után tuti nem mész forgalmira, hacsak nem 7-8 óra 1-1 alkalom :) 29 óra és 580 km kell.
régen könnyebb volt, volt rutinvizsga, a parkolásokat nem forgalomban kellett nyomás alatt megcsinálni. kisebb forgalom is volt.
most van, aki tanpályán kezd, van aki a környékén sem jár soha.
Amúgy vizsgán nekem 4 hibapontom volt. mmint kresz-vizsgán... de ez hogy jön ide? mi köze ennek a vezetéshez? semmi összefüggés nincs az elméletben nyújtott teljesítmény és a forgalomban nyújtott teljesítmény között.
Ja, és tényleg nincs műszaki vizsga :)
A kresz-vizsga utolsó néhány kérdése volt műszaki jellegű. ha meg durrdefektet kapsz, hát így jártál. mert elmondani hiába tudod, hogy kell kereket cserélni :o
Én is béna voltam.
Levezettem a kötelező óraszámot, majd vettem 6 plusz órát és úgy mentem vizsgázni, először meg is húztak, másodszorra mentem át, ez előtt vettem még 2 plusz órát, akkor már sikerült, bár nem túl fényesen, de már úgy voltam vele, hogy le...arom, hogy mi lesz, csak legyek túl rajta.
Igazából, ha nem erre születtél vagy már nem úgy mentél oda, hogy tudtál vezetni, akkor igen nehéz, és sok gyakorlás kell, de nyugi, az igazi gyakorlatot majd a jogsival a kezedben szerzed meg. Megkérdezhetsz bármennyi oktatót, az összes meg fogja mondani, hogy 30 óra alatt senkit nem lehet megtanítani rendesen vezetni. Arra elég, hogy átengedjenek vizsgán, talán, de az igazi gyakorlatot, igazán jól majd kint, a való életben fogod megszerezni.
Szóval kitartás, fog az menni!:)
Olyan értelemben van "műszaki vizsga", hogy az elindulás előtti kötelező ellenőrzéseket (pl. fék, lámpák, stb..) el kell végezni és bármikor mondhatja neked a VB, hogy na akkor ellenőrizd le a hűtővizet, az olajat vagy bármit.
Azt mondjuk én sem értem miből gondolod, hogy bízik benned az oktató. Azért, mert kivitt a forgalomba? Elárulom, hogy mióta nem kötelező a rutin pálya azóta inkább viszik a tanulókat a forgalomba, mert:
- legalább pörög a km, ugyanis 580 km kötelező... A rutin pályán meg nem pörög
- A rutin pályáért FIZETNIE KELL, a közútét nem
Ai meg azt állítja neked, hogy 4-5 óra után ment vizsgázni az simán nagyzol vagy hazudik, ne foglalkozz vele.
4# nagyon szépen köszönöm :)
Hogy honnan gondolom, hogy bízik-e bennem valamicskét? Onnan, hogy mondta az első alkalommal, hogy csak akkor fog kivinni a forgalomba, ha már ő is látja, hogy megy és tud egy kicsit is bízni abban, hogy higgadtan tudok lenni. Életemben nem vezettem még, szóval azt nézve szerintem ez haladás. Eddig csak egyszer-kétszer fulladtam le (dízel). Első alkalommal mondta, hogy van a vezetéshez érzékem, ami akkor egy kis önbizalmat adott, mivel, amint mondtam még indítani se indítottam autót, nem hogy még el is indultam volna.
Még a 10. órán is lesznek hibáid, sőt, még a 20. órán is. Ha még életedben nem vezettél előtte autót (ha nem tudtad elindítani sem, akkor gondolom így volt) már az is haladás, hogy most városban vezetsz, szóval no para. Az elején összevissza bénázik mindenki, még az is aki nem vallja be.
A másik dolog, ezt a 4. alkalom után forgalmi vizsga stb. dolgot én sem értem. Bizonyos ritka esetekben szokott működni, hogy aki tényleg nagyon jól kezeli az autót, vagy előtte már szerzett tapasztalatot valahol, valahogyan (többnyire illegálisan) annál megcsinálják, hogy vezet pár órát, majd beírják az összeset, mintha levezette volna mindet, és akkor elmehet forgalmi vizsgára. Persze ez sem legális, és felelőtlennek is tartom, de vannak oktatók akik megcsinálják.
Én azt mondom, hogy mivel kezdő vagy, hallgass az oktatóra, csinálj mindent a kérése szerint, mert vizsgán is azt fogják elvárni. Járd ki az összes órát, ha bizonytalan vagy, vegyél még plusz órát. Minden téren sokkal jobb, ha felkészülten mész vizsgázni és minnél felkészültebben kerülsz ki a forgalomba, ne akard elkapkodni, mert ez nem játék, emberéletekbe és / vagy súlyos pénzekbe kerülhet egy okozott baleset.
Köszönöm szépen ezeket a "megerősítéseket", hogy bakizni fogok még az elején is és később is.
Tisztába vagyok azzal, hogy ember életek forognak kockán és igen komoly dolog. El is várom az oktatómtól, hogy őszinte legyen, ha elcseszem szóljon. Csak egy kis erősítés is jól esne.
Ezzel, hogy ezt a 4. alkalommal már ment is az ismerősöm, én se értem nagyon. Sandított, de ez se kedvesen hatott rám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!