Tanulóvezető az autópályán. Az oktató miért "fogja" vissza? Nem veszélyesebb így?
Sziasztok!
A 6-os útról felhajtottam Érdnél az autópályára Székesfehérvár felé. A felhajtón kb. 4-5 kocsi torlódott fel, durván 50 km/h-ás tempóval, mert a sort egy tanulóvezető vezette.
Önmagában azzal nincs baj, ha városon belül beáll óra szerint 50-re meg finomkodik, mert teljesen érthető, de ezt a szitut nem értettem. Miért jó az, ha nem a lehető (KRESZ szerint megengedett) sebességgel érkezik meg, majd úgy sorol be a külsőbe?
Nem veszélyes ez? Mert a saját példám az, hogy van egy 1.3-as régi kisautóm, ami nem úgy gyorsul, mint egy 2 literes szívó bármi (vagy kis turbós benzines). Ezért sokkal neccesebb besorolnom nagyobb forgalomba, mert ha nem lendületből érkezem, idő mire felveszem a tempót. 60-70 körül pedig nem szívesen vágok be senki elé a pályán, érthető módon...
Engem annak idején úgy tanítottak, hogy felhajtásnál nem szívbajoskodunk, toljuk neki, ha ez sem elég, akkor a leálló sávot igénybe vesszük, DE nem állunk meg, nem vesszük vissza sokkal a tempót, mert álló helyzetből elég necces nekilódulni a pályának.
Plusz aki ismeri ezt a részt, tudja, hogy masszív emelkedő követi. Így én minimum 110-vel vágok neki az emelkedős résznek, mert a "csúcstámadás" során a végére padlógázon 100 körülire csökken a sebességem.
Tehát miért jó az oktató szemszögéből az, hogy limitálja ebben a helyzetben a tanulót? Nem életszerű. Sőt, szerintem veszélyes is.
6-os útról Érdnél Székesfehérvár felé?
Azt megy hogy? Arra az M0 meg M6 van...
Gondolom nem akarja a felhajtónál gyorsabb tempóra késztetni, mert még nem rutinos, vagy most mentek először. Amúgy szerintem nincs meghatározva, ha nincs sebesség korlátozás, hogy mennyivel kell ráhajtani.(Bár lehet hogy van). Szóval a fel-le hajtó sávon sztem nem kell 120-cal menni, elég ha rátérve az autópályára felgyorsít.
Ahogy főúton se kötelező úgy kikanyarodni elsőbbség adó táblánál, hogy eleve pl 60Km/h-val vágódsz ki, nehogy aki 90km/h jön(sok esetbe 120-cal) fékeznie kelljen.
Na így már más :D
Az amúgy Dunaújváros-Pécs felé megy :)
Én is battára járok sokat autópályán csak a másik irányból...
Megnéztem az adott szakaszt google street view-en, hogy van-e sebességkorlátozó tábla azon a felhajtórészen de nincs...
Itt ahol én járok itt 60-al lehet csak felmenni mert van egy "élesebb" kanyar felhajtás közben, de mivel nincs utána feloldó tábla így 60-ig kell menni amíg el nem érem a besorolósávot...
Aztán lehet azóta tettek oda is egy 60-as táblát azért ment a tanulóvezető 50-el :D Ha nem akkor nem értem...
Én Érden tettem le a jogsit de akkor még nem volt meg az M6, csak az M0-son vezettem párszor.
Amúgy igen, jól írod ha nem elég "hosszú" a besoroló sáv mert esetleg nem engednek be akkor simán megyek tovább a leállósávon amíg be nem tudok sorolni :D
A KRESZ ezt megengedi de sokan nem tudják.
Nem hiszem, hogy az oktató "visszafogta" volna. Legalábbis, amikor én először vezettem autópályán, akkor végig 140-nel mentem és egy szót se szólt az oktató. Max. akkor lehet ilyen, ha a tanuló még nem képes önállóan, biztosan irányítani az autót, csak hát ilyen tanulóval nem kéne a pályára menni.
Szerintem valószínűbb, hogy a tanuló nem mert gyorsabban menni.
Egyébként az autópályán 60 km/h a minimum, tehát nemcsak hogy veszélyes, még szabálytalan is volt.
Mivel tanuló vezető elnézhető neki, egyébként aki vezetett már horvátországban, tapasztalta, hogy elég meredek és szűk felhajtók is vannak, szóval eleve csak 50-60-nal lehet felhajtani és a gyorsítósávban kell felgyorsulni(főleg ha nem 30%-os emelkedőn kell).
Az MO lehajtónál is van olyan ráhajtó, az M5 autópályára ami ilyen kifli alakban visz rá, szóval ilyen helyeken sem lehet 50-60-nál többel rátérni a gyorsító sávra.
Nem tudhathuk, hogy ott miért mentek annyira lassan, lehet hibázott az oktató, de lehetett más is a háttérben.
Az autópályán közlekedést általában üár a forgalmi vizsga elötti napokban szokták megmutatni a tanulónak. Megmutatják, mert ott sok plusz tanulni való nincs, besorolást, sáv váltást, párhuzamos közlekedést tanult a városban, pályán az oda vonatkozó szabályokat alkalmazva kell haladni, ami új dolog az a tempó.
Autópályán 90-100-al "illik" menni még a tanulónak is, ha nincs korlátozás, tőle a 130-as tempót még nem várják el.
Sok tanuló akkor vezet először 50-60 fölötti sebességgel, meg tudja terhelni idegileg. Később már könnyű lesz, de kell szokni a sebességet, és az oktatónak is igaza van, hogy a városban sokkal hasznosabb tanulni, a pályát csak megmutatja... de erre is akkor kerít sort, amikor már van bátorságra legalább 90-100-al "száguldani" a tanulónak.
Oda felkészületlenül kivinni, oktatói hiba.
Én amikor tanultam vezetni (4 éve), akkor kifejezetten azt tanultam, hogy minél előbb érjem el a megengedett legnagyobb sebességet, hogy ne tartsak fel senkit.
Ha autópályára felfelé nem mentem csak 50-nel, akkor az oktatóm rámszólt, vagy kicsit ő is nyomta a gázt, hogy szokjam meg. Hiába mentem elsőnek, akkor is megmondta, hogy 60-nal azért menjek már, mert az autópályán nem lesz időm 50-ről felgyorsulni időben.
Szóval ha az oktató nem szól rá, akkor elég nagy idióta, mert veszélyezteti nemcsak saját magukat, de az autópályán haladókat is.
Amikor mentem eü vizsgára, volt ott egy csaj, akit megbuktattak azért, mert lassan ment fel az autópályára. Szóval a srác nagyon meg fogja szívni, ha ezt szokja meg. Ha nem a vizsgán, akkor majd jogsisként dudálják le mindenhonnan. És ilyen esetben teljesen jogosan.
Aha, németországba még meg is állnak a csúcsszuper bmw-vel, audival és egyéb kocsival is, mert bal*aszok.
Kicsit kell csak jobban nyomnia mert a kamionos 87-es tempót simán otthagyná... erre megy a kamion mellett, és befékez es megvárja mig elmegy... rengeteg ilyen van. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!