Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Nemrég kaptam kézhez a jogsim,...

Nemrég kaptam kézhez a jogsim, nem teljesen világos minden. A motorfék használjam inkább vagy üresbe guruljak?

Figyelt kérdés
Nemrég szereztem meg a jogosítványt és azóta vezettem kb 100-120 kmt de nem teljesen vagyok biztos abban,hogy mindent jól csinálok.Először is az lenne a kérdésem,hogy: Ha pl. látom,hogy 400-500 m távolságra egy stop tábla van (2 helység között) és megyek mondjuk 70-el. Ilyenkor melyik jobb a motornak? Ha kiveszem üresbe és odagurulok,vagy motorféket használva visszaváltogatok és megállok? Valamint az rosszabb az autónak,ha 5.ből veszem ki üresbe.mintha 3.ból mondjuk? Tehát van a kettő között különbség?Ami árthatna az autónak vagy bármi? Igazából én eddig,nemigazán használtam a motorféket,és azt sem,hogy visszaváltogatok amikor látom,hogy meg kell állnom.Az oktatóm úgy tanította,hogy váltsak vissza mert úgy "elegánsabb" de szerintem ez nem tesz jót a kuplungnak,sokkal egyszerübb kivenni üresbe és elgurulni ameddig szükséges.Várom a véleményeket,észrevételeket,esetleg tanácsokat,hogy hogyan tudok minél inkább autókímélően vezetni.Előre is köszönöm a válaszokat.

2017. febr. 26. 11:20
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
92%
A visszaváltás a legnagyobb hülyeség, fölöslegesen kopik a váltó meg a kuplung.
2017. febr. 26. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
88%
Elengeded a gázt, de maradhat ötödikbe, üresbe akkor dobd ki, ha már kezd lassulni az autó, és a tábláig gurulva szépen adagolva a féket, megállsz.
2017. febr. 26. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
83%
A vissza váltogatásra akkor van nagy szükséged ha csúszik az út. Én is feleslegesnek tartom én is üresbe rakom. De valóban nem tanítják így mikor én is tanultam vezetni és kivágtam üresbe az oktató mindig rácsapott a kezemre hogy nem szabad😅 Báttyáim szerint kevesebbet fogyaszt az autó ha vissza váltogatva vezetnek le is lett mérve nekik mert valami ehez szükséges mérő van a kocsijukba???!! Fel nem fogom soha hogy ez hogy működik. Lehet nő vagyok azért.
2017. febr. 26. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
96%

Motorfékezéskor (tolóüzemben) nem kap üzemanyagot a motor, csak levegőt szív, így a fogyasztás kevesebb lesz.

A másik előnye a motorfékezésnek, hogy nem a fékbetét, féktárcsa kopik. Hosszú lejtmenetnél, nagyobb teherrel kötelező, mert túlmelegszik a fék.

Még egy kis előny, hogy van gyorsabb beavatkozási lehetőséged, míg üresben először váltanod kell.


Üresben guruláskor alapjárati üzemanyagmennyiséget kap, tehát van fogyasztás, állóra fékezéskor pedig minden energiát az üzemi fék emészt fel, tehát az gyorsabban kopik.


Szerintem helyzetfüggő, hogy melyik a jobb megoldás, a motorfék a legtöbb esetben jobb.

Mondjuk a te példádban az üresben gurulás jobb, de csak akkor ha nincs mögötted senki akit feltartasz.

Motorfékhez visszaváltani szerintem hármasig érdemes.

2017. febr. 26. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
93%

én a kettőt ötvözöm, szerintem az a legjobb


ha pl. 70-nel megyek, akkor motorfékezek 4-5. fokozatban, attól függ miben vagyok, és amikor nagyon leesett a fordulatszám, akkor üres


feleslegesnek tartom, hogy folyamatosan visszakapcsolgassak, viszont az adott sebességet motorfékre kihasználom, szerintem így a legkényelmesebb és legoptimálisabb egyben

2017. febr. 26. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
95%
Ha csak teheted, motorféket használj. Üresben alapjárati üzemanyagfogyasztás van, és sokkal gyatrább a motor kenése, mintha a motorféktől pörögne. Emellett még a fék is jobban kopik. Én addig hagyom sebességben, amíg azt nem "hallom", hogy most már mindjárt rángatni fog. Azért tettem idézőjelbe, mert ezt inkább érezni szoktam. Aki együtt él az autóval tudja, miről beszélek.
2017. febr. 26. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 veterán vas ***** válasza:

Vannak érvek a visszaváltás mellet, ill. ellene is.

Akadnak, aki üzemanyag takarékosságról beszél, vannak akik idő előtti kuplung kopásról. Egyesek a váltó, mások a fékek kímélése mellett törnek pálcát.

Sokan a kényelmet favorizálják, mások viszont kapcsolgatnak végkimerülésig.


/néhány évtized vezetéssel a hátam mögött, én pl. a mai napig szívesen váltogatok föl-le-oda-vissza, ha úgy érzem a motorfordulat megkívánja....../ ;)


Szóval, nem lehetsz okos ebben a kérdésben.(sem)

2017. febr. 26. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
44%

Úgy csináld, ahogy neked kényelmesebb. Azonban, ahogy fentebb is mondták, vedd figyelembe, hogy milyen útszakaszon mész. Jeges úton nem a legajánlatosabb üresben menni.

Én szintén friss jogsisként úgy szoktam, hogy mikor látom, hogy közeledik a stop, leveszem a lábam a gázról, hagyom az autót gurulni motorfékkel. Pár méterre a stoptábla előtt fékezek, mielőtt elkezdene rángatni benyomom a kuplungot, váltok vissza egyesbe, megállok, és ha nem jön semmi, mentem tovább. Mindezt pár másodperc leforgása alatt. Tudom, hogy egyesek szerint nem jó benyomott kuplunggal sokat álldogálni, azonban én így érzem biztonságosnak, és az oktatóm is így tanította a kereszteződéseknél, mondván, hogy akkor nem zavarodok össze, keresgélve, hogy mit kell csinálni. Mert ha egyszer benyomtam a kuplungot, akkor automatikusan kell váltsak is.

2017. febr. 26. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Nincs két egyforma szitu, nem kell mindig ugyanúgy csinálni.

Legtöbbször én megyek 4-5 vagy 6-osban. Jön a STOP tábla, vagy hasonló, gurulok az adott sebességben amíg leesik a fordulat 1000-re, és kidobom a váltót üresbe. Esetleg visszateszem még 3-ba, hogy legyen egy kis motorfék, de ennek semmi értelme. Nagyon ritkán váltogatok vissza minden sebességet, akkor is csak azért, mert nagyon rajtam van a "vezethetnék", de ezzel tényleg csak feleslegesen koptatod az autót.

Lejtőn lefelé értelemszerűen kötelező a motorfék, de ott sem kell minden fokozatot visszapakolni, csak egy adott fokozatban hagyod, ahol elég erős a motorfék, és kész.

2017. febr. 26. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
89%
Azért az elég rázós szitu, amikor "én megyek 4-5 vagy 6-osban. Jön a STOP tábla..." :-))
2017. febr. 26. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!