Nemrég kaptam kézhez a jogsim, nem teljesen világos minden. A motorfék használjam inkább vagy üresbe guruljak?
Motorfékezéskor (tolóüzemben) nem kap üzemanyagot a motor, csak levegőt szív, így a fogyasztás kevesebb lesz.
A másik előnye a motorfékezésnek, hogy nem a fékbetét, féktárcsa kopik. Hosszú lejtmenetnél, nagyobb teherrel kötelező, mert túlmelegszik a fék.
Még egy kis előny, hogy van gyorsabb beavatkozási lehetőséged, míg üresben először váltanod kell.
Üresben guruláskor alapjárati üzemanyagmennyiséget kap, tehát van fogyasztás, állóra fékezéskor pedig minden energiát az üzemi fék emészt fel, tehát az gyorsabban kopik.
Szerintem helyzetfüggő, hogy melyik a jobb megoldás, a motorfék a legtöbb esetben jobb.
Mondjuk a te példádban az üresben gurulás jobb, de csak akkor ha nincs mögötted senki akit feltartasz.
Motorfékhez visszaváltani szerintem hármasig érdemes.
én a kettőt ötvözöm, szerintem az a legjobb
ha pl. 70-nel megyek, akkor motorfékezek 4-5. fokozatban, attól függ miben vagyok, és amikor nagyon leesett a fordulatszám, akkor üres
feleslegesnek tartom, hogy folyamatosan visszakapcsolgassak, viszont az adott sebességet motorfékre kihasználom, szerintem így a legkényelmesebb és legoptimálisabb egyben
Vannak érvek a visszaváltás mellet, ill. ellene is.
Akadnak, aki üzemanyag takarékosságról beszél, vannak akik idő előtti kuplung kopásról. Egyesek a váltó, mások a fékek kímélése mellett törnek pálcát.
Sokan a kényelmet favorizálják, mások viszont kapcsolgatnak végkimerülésig.
/néhány évtized vezetéssel a hátam mögött, én pl. a mai napig szívesen váltogatok föl-le-oda-vissza, ha úgy érzem a motorfordulat megkívánja....../ ;)
Szóval, nem lehetsz okos ebben a kérdésben.(sem)
Úgy csináld, ahogy neked kényelmesebb. Azonban, ahogy fentebb is mondták, vedd figyelembe, hogy milyen útszakaszon mész. Jeges úton nem a legajánlatosabb üresben menni.
Én szintén friss jogsisként úgy szoktam, hogy mikor látom, hogy közeledik a stop, leveszem a lábam a gázról, hagyom az autót gurulni motorfékkel. Pár méterre a stoptábla előtt fékezek, mielőtt elkezdene rángatni benyomom a kuplungot, váltok vissza egyesbe, megállok, és ha nem jön semmi, mentem tovább. Mindezt pár másodperc leforgása alatt. Tudom, hogy egyesek szerint nem jó benyomott kuplunggal sokat álldogálni, azonban én így érzem biztonságosnak, és az oktatóm is így tanította a kereszteződéseknél, mondván, hogy akkor nem zavarodok össze, keresgélve, hogy mit kell csinálni. Mert ha egyszer benyomtam a kuplungot, akkor automatikusan kell váltsak is.
Nincs két egyforma szitu, nem kell mindig ugyanúgy csinálni.
Legtöbbször én megyek 4-5 vagy 6-osban. Jön a STOP tábla, vagy hasonló, gurulok az adott sebességben amíg leesik a fordulat 1000-re, és kidobom a váltót üresbe. Esetleg visszateszem még 3-ba, hogy legyen egy kis motorfék, de ennek semmi értelme. Nagyon ritkán váltogatok vissza minden sebességet, akkor is csak azért, mert nagyon rajtam van a "vezethetnék", de ezzel tényleg csak feleslegesen koptatod az autót.
Lejtőn lefelé értelemszerűen kötelező a motorfék, de ott sem kell minden fokozatot visszapakolni, csak egy adott fokozatban hagyod, ahol elég erős a motorfék, és kész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!