Benzines autóm újabban motorfék után gázadásra
világos színű füstfelhőt ereget. Száz méteren belül
abbahagyja, ellenőriztem. Semmilyen más esetben nem
füstöl, olaj, hűtővíz nem fogy. Mi lehet a baja?
Figyelt kérdés
211e km-et futott 1,3-as,16 szelepes. Olajat és vezérlést két hete cseréltettem. Teljesítményével nincs gond.
lehet valamiért túldúsít, és nem ég el rendesen a nafta (kevés oxigén van a benzin-levegő keverékben). Elképzelhető, hogy a lambda-szonda kezdi megadni magát, és nem jó jelet ad a vezérlőegységnek. Legalábbis én erre gondolok. Dugjátok rá kipufogógáz elemzőre ("zöldkártya-gép") az kiírja, hogy mennyi a lambda érték (0,96-1,04 környékinek kell lennie általában)
Bár egy 1,3-as motortól szép teljesítmény a 211ezer km. Ha nem első tulaj vagy, nem lehet tudni, előtted mit kapott az autó, ha első tulaj vagy, akkor neked kell tudni, hogy mennyire hajtottad ki korábban a belét az autónak.
2016. szept. 8. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 anonim válasza:
Szelepszár szimeringes.
2016. szept. 8. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
Az olaj pedig fogy, ne álltasd magadat.
2016. szept. 8. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
Sőt...a víz is fogy...a fehér füst az bizony vízgőz-olaj keveréke lehet..nézz bele a szelepfedélbe...habos a sapka belül
2016. szept. 8. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 A kérdező kommentje:
Nem habos a sapka. Víz azóta sem fogyott egy mm-et sem. Olajat naponta ellenőrzöm, ugyanazon a szinten áll. Nem álltatom magam, hanem folyamatosan ellenőrzöm.
2016. szept. 9. 08:55
6/10 anonim válasza:
1-es vagyok.
Mondom, ha a többiek tanácsát már végigzongoráztad, akkor nézesd meg a labda-szondát. Lehet annyival megoldódik a probléma. Szerintem valami okból tutira a nem megfelelő égés lesz a saras a dologban. Az is lehet, hogy szimplán gyújtásbaj van (gyertyától kezdve végig lehet menni a gyújtásrendszeren), bár kicsi a valószínűsége, mert akkor rángatna is az autó. Először lambda-szonda ellenőrzés, és ha jó, akkor jöhet a többi (szerintem egy szakműhelyben be tudják mérni f**zául)
2016. szept. 9. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 A kérdező kommentje:
Igen, mindenképpen megpróbálom a szondát, kösz a tippet!
2016. szept. 9. 10:37
8/10 anonim válasza:
Nézesd meg a szondát az nem árthat meg, de világos füstöt benzines autóban csak a motorolaj elégése tud okozni.
2016. szept. 9. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
8-as, az szerintem inkább kékes színű, legalábbis azt tapasztaltam, és van egy tipikus égett olaj szaga (a "Trabant szagú" cápa 5-ös BMW egyszer nagyon megmaradt bennem) :) Szóval lehet igazad van, de lehet nincs, lehet nekem sincs igazam. Még lehet tényleg a szelepeknél is valami gond
2016. szept. 9. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 anonim válasza:
Vezettem én már szelepszárszimeringes autót, ugyanezt a tünetet produkálta. Rövid, alapjáraton várakozás után elindulva kinyomott egy nagy adag világoskék füstöt, aztán semmi, egészen az első hosszabb motorfékezésig, ami után ismét a gázra lépve megintcsak egy hatalmas füstpamacs hagyta el az autó hátjulját. Az olajfogyasztás pedig eléggé szignifikáns volt, kb 500 km alatt kért egy liter olajat a motor. Miután ki lettek cserélve a szimeringek, a jelenség elmúlt, az olajfogyasztás pedig normális értékre csökkent.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!