Tanulás szempontjából ennek így van értelme?
Lassan 1 éves lesz a jogosítványom, vezetgetek, elvagyok.
Gyengeségeim közé tartozik például az előzés, így azt ha tehetem mellőzöm.
Ez onnét fakad,hogy alig pár napos jogsival bevállaltam egy előzést, de nagyon gyorsan jött a szemből jövő, nem éreztem.Villogott, dudált, alig tudtam visszatérni, akkor teljesen betojtam, és azóta mindig az jut eszembe egy előzéskor.
(persze azóta előztem, és nem volt gond, de mint írtam, ha lehet mellőzöm)
Múltkor elmentem apukámmal vezetni (ő nem velünk él), és mondta,hogy ahhoz képest,hogy 1 éves a jogosítványom nem vezetek valami magabiztosan. (ezt cáfolnám, szerintem magamhoz képest elég jól megy)
Előzni is kellett volna, amit nem mertem, és elmeséltem neki miért nem.
Szinte kiröhögött, és mondta,hogy ilyen nincs.
Azt mondta,hogy ezen változtatni kell, és a hétvégén elmentünk az ő autójával vidékre.Odafelé ő vezetett, ő pedig az a mindent bevállalós sofőr.
Folyamatosan olyanokat előzött, hogy majd beszartam, de nem azért mert közelinek véltem, hanem mert totál beláthatatlan kanyarban, kanyarodósávból,jobbról balról, ahonnét csak tudott nagy sebességgel előzött.
Visszafelé meg folyamatosan mondta nekem,hogy nyomjam a gázt, nyomjam, ha kicsit is csökkentettem a sebességet már szólt. (hogy ez az ő autója, én ne foglalkozzak se rendőrrel se bírsággal)
Előznöm is kellett párat, amivel nem volt gond.
Viszont például egyszer 5-6 autót előztem egyszerre, és az utolsónál már nagyon közel volt a szemből jövő, apám meg csak ordított,hogy nyomjad a gázt nyomjad.Úgy,hogy ráadásul már előtte belefékeztem,hogy az utolsó (avagy első) autó mögé visszasorolok, ő meg akkor ordított,hogy nem a féket nyomom.
Végül is befejeztem az előzést, a szemből jövő láthatóan intenzív lassításba kezdett, és mutogatott.
De én is úgy megijedtem,hogy remegett a lábam is, apám meg csak mondta,hogy ilyenkor nyomni kell, nem akar a szemből jövő sem meghalni, majd fékezni fog.Meg hogyha egyedül lennék, és tényleg nem tudom befejezni az előzést akkor húzzam rá a kormányt arra akit előzök, és akkor inkább az vágódjon az árokba mint én frontálisan.
Apámat mindenki elég jó sofőrnek tartja, valamilyen szinten én is, mert azért van tapasztalata, de közben amiket itt leírtam, hogy miket mondott...nem tartom követendő példának, én nem szeretnék 160-al előzgetni mindenkit, én csupán a lassan haladó autókat szeretném majd biztonságosan megelőzni, azokat is csak akkor ha kell.
Ráadásul később belegondoltam,hogy tök jó, mennyit előztem, és csak egy necces szituáció volt.De közben semmi értelme nem volt mert apám autója 310 lóerős automata, az enyém meg 90 lóerős manuális.
Ha belegondolok az 5-6 autós előzésnél a 90 lóerős kocsival mi fért volna bele?Kettő, maximum három autó.
Teljesen másképp kell az enyémmel előzni, sokkal kevesebb fér bele neki.
Magyarán semmi értelme nem volt ennek, és az ő autójával nem is lesz.(számomra)
Viszont előzés szempontjából egyáltalán nem érzem magam bátrabbnak, ezek után sem.
Ő azt mondta,hogy majd megyünk még, de nem tudom, van ennek értelme?
Apukádat hadd ne minősítsem. Ő nem egy jó sofőr, hanem egy felelőtlen ember. Nagyon felelőtlen.
Mindenkinek azt a tempót kell választania, ami az ő, személyes biztonsasgérzetének megfelel. Ha kicsit is úgy érzed, hogy nem vagy biztonságban és nem tudnád az autót irányítani a feltételek kedvezőtlen változása (pl vízatfolyas a kanyarban) esetén is.
- Tanulás szempontjából ennek így van értelme?
- Nincs!
Az előzés a legveszélyesebb manőver, nem véletlenül tanítják, hogy csak akkor szabad előzésbe kezdeni, ha a szükséges 5 feltétel mindegyike adott.
Jóapád belehajszolt olyan előzésekbe, amiről ő maga is tudja, hogy szabálytalan, meg is spékelte néhány "jó tanáccsal", mint pl, hogy húzd rá a kormányt a melletted haladóra, ha mégis jön valaki szemből...
Kérdezd már meg tőle, hogy ha történetesen egy 40 tonnás kamionra húzza rá a kormányt, és az nem hajlandó bele menni az árokba, akkor mit csinál?
Nem is ragozom tovább, nem vezetést lehet úgy tanulni, hanem veszélyeztetést.
Apád egy idegbeteg fąsz.
Csak a múlt héten 3 ilyen bąromarcút mentettem meg satufékezéssel.
(Mind háromszor engem előztek a sebességkorlát felett.)
Jól látod ezt az egészet, kérdező.
Ilyen farok tanácsokra ne hallgass, hogy "a másik sem akar meghalni", meg " húzd rá, inkább ő menjen az árokba".
Nyilván a 300 Le kocsival mások a lehetőségek, hogyne. De azzal is lehet biztonságosan előzni, nem kell centizni, ez már apád idiotizmusa. Ha most nem sikerült, majd a következő alkalommal, 300 Le-vel simán átléped a közlekedők 90%-át.
Te csinálod jól, a félelem már múlik, hiszen azóta előztél már, nincs itt gond.
Nekem 56 lóerős a kocsim (legalábbis 23 éve a gyárból kigördülve volt annyi), hát gondolhatod, hogy hányszor meggondolom, előzök-e. Apám 1,9 TDI-jével már tisztára meglepődök, milyen sokat előzök, mert azzal lehet jobban haladni.
Apád egy sutyerák, hogy a saját fiát sem sajnálná megölni csak azért, hogy bebizonyíthassa, ő a menő sofőr.
A helyedben nemhogy nem gyakorolnék vele, de be sem ülnék mellé. Ha lehet, akkor egyedül magát ölje meg inkább, téged ne. Meg az ártatlant sem, akire ráhúzná a kormányt.
Érdekes egy apukád van, de kinek milyen jut, neked ilyen, nem tehetsz róla.
Legfontosabb ismerni és pontosan tudni a saját autó teljesítőképességét. Egy 90 lóerős autóval nem lehet gond az előzés, csak érezni kell a gyorsulási képességét a különböző sebességi fokozatokban.
Például az enyém 94 lőerős, kéziváltós 5 sebességes. Tudom, hogy a 3-as fokozatot 110 km/h sebességig bírom nyomatni, amíg eléri az ajánlott 6000-es motorfordulat határt. Ha tehát lakott területen kívül 90-el haladva utolérek valakit és adottak az előzés feltételei, akkor az előzés megkezdésekor 5-ös fokozatból visszaváltok 3-ba, adok egy kövér gázt és fölkapcsolok 4-esbe, és ismét kövér gáz.
Ezzel nagyjából 4-5 másodperc alatt megelőzöm a 90 km/h alatt közlekedőt. Ez a saját autómmal érvényes, másmilyen autó másképpen reagálhat.
Részben igaza van apukádnak, a gázt kell nyomni előzéskor, és kell egy jó adag magabiztosság, de amit ő művelt a leírásod alapján, az életveszélyes.
A sofőrnek soha nem szabad beszólogatni, és dumálgatni, főleg nem szabad veszélyes helyzetekbe kényszeríteni. Mert attól, hogy ő lazán megcsinálta volna azt az előzést, te el is ronthattad volna csúnyán.
Amúgy legalább előztél, annyit nyertél a dologgal. Ha esetleg még mész vele gyakorolni, kérd meg, hogy ne dumáljon neked vezetés közben, vagy ha igen, akkor megállsz, és cseréltek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!