Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Visszarúg a fékpedál, ez...

Visszarúg a fékpedál, ez rendeltetésszerű?

Figyelt kérdés
1998-as koreai kocsim van - eddig úgy tudtam, hogy a fék rendesen működik. Viszont egy idősebb ismerősöm, aki ért az autószereléshez, direkt kipróbált rajta ezt-azt (nemrég vettem ugyanis), és azt tapasztaltuk, hogy ha hirtelen belelép a fékbe, akkor fékerő helyett alulról csak valami fura gépes búgás hallatszik, és betart a pékpedál - nem lehet csak félig se benyomni. Ez akkor jelentkezik, amikor a kocsinak elvileg megcsúsznia kéne. Száraz aszfalton csak egyszer tapasztaltam ilyet, amikor egy fura piros lámpánál kellett hirtelen megállni. Egyéb közlekedési helyzetben, amikor fokozatosan adagolom a féket, nem szokott ilyesmi történni. Van már a '98-as kocsikban ABS? És ha igen, akkor így kell annak működni? Tapasztaltatok hasonlót? Ez rendeltetésszerű, hogy visszarúg a fékpedál? Elég ijesztő érzés vezetés közben, viszonylag váratlanul ér, és a hangja is kellemetlen.

2017. jan. 27. 16:24
1 2
 11/15 A kérdező kommentje:

Köszönöm. Nem kifejezett vágyam a csúszkálás, csak a vezetéstechnikám érdekében gondoltam, hogy csússzunk egyet az üres utcán, de most már értem, hogy nem sikerült. Na nem baj.

Viszont ezt azt jelenti, hogy ha elmegyek teszemazt' egy vezetéstechnikai tréningre (gondolkozom ilyesmin), akkor ott is a fellocsolt pályán nem fog megcsúszni a kocsi, ha ABS-em van? Vagy hogy működik ez?

2017. jan. 29. 15:42
 12/15 anonim ***** válasza:

Ha nem ismered az ABS-t, akkor annyit megtehetsz, hogy keresel egy jeges részt, ahol nem állnak autók, meg nincs forgalom, se egyéb veszély, és próbálgatod 5 km-es sebességnél fékbe taposva.

Sokkal nehezebben fog megcsúszni, de tükörjégen minden további nélkül. Ha egyáltalán nincs tapadás, akkor nincs erő, ami forgassa a kereket, és hiába dolgozik az ABS, attól a kerék még nem fog megfordulni (vagy csak kicsit), és csúszol.

A létező legrosszabb (pont ma is találkoztam vele), hogy tükörjégre esett fél centi hó, ezért a nem túl nagy, de létező jég-gumi tapadás is megszűnik.

Ja, és ha nem ismered az ABS-t, akkor nem árt megjegyezni, hogy ezzel nem kell adagolni a féket, hanem ha már csúszol, akkor beleállsz, és az ABS majd adagolja, ahogy a legjobb.

2017. jan. 29. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 A kérdező kommentje:

WOW! Kifejezetten hasznos, amit mondasz, pont ilyenekre van szükségem! (megy is a zöld pacsi).

Eddig én mindig fokozatosan adagoltam a féket (kerékpáros beidegződés lehet), de azt mondod, hogy ha nagyon meleg a helyzet, akkor jobb beleállni?

2017. jan. 29. 22:29
 14/15 anonim ***** válasza:

Így van.

Az ABS, ha jól emlékszem, másodpercenként 15-30 alkalommal ellenőrzi, hogy veszélyesen leesett-e a kerék fordulatszáma. Ha igen, akkor nem fékez, ha pedig van forgás, akkor meg ráfékez a következő ellenőrzésig. Mondjuk, másodpercenként így 5-10 rövid fékezés történik, ezért is érzed a talpadon a rázkódást.

2017. jan. 30. 05:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 A kérdező kommentje:
Nagyon köszönöm! Az ilyen válaszadók miatt érdemes látogatni ezt az oldalt!
2017. jan. 30. 08:17
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!