Visszarúg a fékpedál, ez rendeltetésszerű?
Köszönöm. Nem kifejezett vágyam a csúszkálás, csak a vezetéstechnikám érdekében gondoltam, hogy csússzunk egyet az üres utcán, de most már értem, hogy nem sikerült. Na nem baj.
Viszont ezt azt jelenti, hogy ha elmegyek teszemazt' egy vezetéstechnikai tréningre (gondolkozom ilyesmin), akkor ott is a fellocsolt pályán nem fog megcsúszni a kocsi, ha ABS-em van? Vagy hogy működik ez?





Ha nem ismered az ABS-t, akkor annyit megtehetsz, hogy keresel egy jeges részt, ahol nem állnak autók, meg nincs forgalom, se egyéb veszély, és próbálgatod 5 km-es sebességnél fékbe taposva.
Sokkal nehezebben fog megcsúszni, de tükörjégen minden további nélkül. Ha egyáltalán nincs tapadás, akkor nincs erő, ami forgassa a kereket, és hiába dolgozik az ABS, attól a kerék még nem fog megfordulni (vagy csak kicsit), és csúszol.
A létező legrosszabb (pont ma is találkoztam vele), hogy tükörjégre esett fél centi hó, ezért a nem túl nagy, de létező jég-gumi tapadás is megszűnik.
Ja, és ha nem ismered az ABS-t, akkor nem árt megjegyezni, hogy ezzel nem kell adagolni a féket, hanem ha már csúszol, akkor beleállsz, és az ABS majd adagolja, ahogy a legjobb.
WOW! Kifejezetten hasznos, amit mondasz, pont ilyenekre van szükségem! (megy is a zöld pacsi).
Eddig én mindig fokozatosan adagoltam a féket (kerékpáros beidegződés lehet), de azt mondod, hogy ha nagyon meleg a helyzet, akkor jobb beleállni?





Így van.
Az ABS, ha jól emlékszem, másodpercenként 15-30 alkalommal ellenőrzi, hogy veszélyesen leesett-e a kerék fordulatszáma. Ha igen, akkor nem fékez, ha pedig van forgás, akkor meg ráfékez a következő ellenőrzésig. Mondjuk, másodpercenként így 5-10 rövid fékezés történik, ezért is érzed a talpadon a rázkódást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!