Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a fékpedál és...

Mi a különbség a fékpedál és a kezifék működése között?

Figyelt kérdés

Sziasztok, mi a különbség a fékpedál és a kezifék működése között?

Mármint a kettő pont ugyanaz csak az a különség közöttük hogy a kéziféket belehet húzni,vagy van más is?

Köszönöm



2015. szept. 10. 20:16
 1/6 A kérdező kommentje:
tehát ha hirtelen padlózom a féket az pont ugyanaz mintha behúznám a kéziféket?
2015. szept. 10. 20:22
 2/6 anonim ***** válasza:
70%
A kézifék a jármű rögzítésére szolgál. rendszerint csak a két hátsó kerékre hat. mechanikus működésű,de egyébként ugyan azt a fékszerkezetet működteti mint a fékpedál. A lábfék szolgál a mozgó jármű lassítására, megállítására. Minden kereket fékez hidraulikus módon.
2015. szept. 10. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
68%
Ha hirtelen padlózod a lábféket akkor mind a négy kerék blokkol. Kivéve ha a kocsi ABS rendszerű fékkel van szerelve. (minden 15 évnél fiatalabb kocsi) Ha a kéziféket berántod akkor csak a két hátsó kereked fog fékeződni. FIGYELEM! AZ AUTÓ AKÁR KI IS FAROLHAT? ÉS ELVESZÍTHETED FELETTE AZ URALMAD! próbáld ki mind a kettőt,egy nagy elhagyott aszfaltos területen. De csak ésszel!
2015. szept. 10. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

A kézifék csak a hátsó kereket fékezi le. Legtöbbször ez mechanikus módon, egy kötéllel van megoldva, vagyis mikorfelrántod a kéziféket, tulajdonképpen egy kötél rögzíti a hátsó féket. Vannak autók, amelyeknél egész gyenge a kézifék, kis sebességnél berántod, és alig lassulsz, míg más autóknál egyenesen blokkol a hátsó kerék (ilyenkor nem segít az ABS). Történjen bármi, menet közben nem kell kézifék.

A fékpedállal egy hidraulikus rendszert működtetsz, ami mind a 4 kereket fékezi. Az első kerekeknél mindig erősebb a fék, mert nagyobb a súly is (elől van a motor, meg minden). Hátul viszont nincs nagy súly, ezért könnyebben blokkol a kerék, és ha a hátsó kerekek blokkolnak, akkor baj van. Viszont ha van ABS az autóban, akkor nyugodtan rá lehet állni a fékre, mert nem fogsz kipördülni. A fékpedállal sokkal hatékonyabban tudod működtetni a hátsó fékeket is (erősebben tudsz fékezni, mint a kézifékkel).

2015. szept. 10. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
63%

"ha a hátsó kerekek blokkolnak, akkor baj van" ... annál is nagyobb a baj, ha az első kerekek blokkolnak.

A hátsó kerekek blokkolása esetén az autó kifarolhat, amit ellenkormányozással lehet korrigálni, de tény, hogy veszélyes.

Az első kerekek blokkolása esetén az autó irányíthatatlan.

2015. szept. 10. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

A kézifék az üzemi (lábfék) meghibásodása esetén igen jó szolgálatot tehet. Ilyenkor megállsz kézifékkel, autó félretol (vagy nagyon óvatosan leparkolsz) és hívod a szerelőt. A hatékonysága a közelében sincs az üzemi féknek. A "kézzel felrántom" módszer is sokkal lassabb, a féklámpát sem működteti

Egyszer érdemes kipróbálni elhagyatott helyen, milyen. Egy időben letaposott havas úton használtam, helyben fordulásokra, de azóta kevesebbet vezetek, nem vállalom.

2015. szept. 13. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!