Nagy a különbség a honda civic vti és a sima 1.5-1.6-os civicek között?
A sima 1.6 is szépen szedheti már a lábát, de szerintem a futóművük sem egyezik.
Egyiket sem vezettem, de a vti sokkal hegyesebb motor, nagyon magasan adja le a nyomatékát is. Pedig már a sima 1.6 is tovább van húzva, mint egy átlagos motor. Ennek ellenére persze mindenhol erősebb.
Hát... Ismertem olyat, aki beült egy 4 ütemű 1.1-es Trabantba és oda volt, hogy beletapad az ülésbe a gyorsulástól. 2 ütemű Trabantból ült át. Minden relatív...
Nem is ez a lényeg, hanem amiért írtam, hogy olvasd el inkább a felhasználók nyilatkozatait itt:
Amire készülj, hogy ne csak a jót halld és csalódj. A hírhedt vti 160 lóerős 1.6-os 6-7000 fordulaton adja le azt a bizonyos névleges 160 lóerőt, ezek alatt a fordulatszám tartományok alatt teljesen olyan erejű, mint például egy 1.6-os Ford vagy Astra, de legalább normálisan használva keveset is fogyaszt. Mivel ezeket azért vették, hogy gyorsulgassanak a "pörgetem, de bírja" emberek, ezért szét vannak kopva a motorjaik mostanra. Kompressziót mérj, mielőtt ilyet veszel, előtte nézd meg, nem-e füstöl, habár ha sűrűbb olaj van benne, akkor nem fogsz füstöt látni, de rossz is lesz a kenése 5000 fölött.
A sima "lomha" Civiceknél nagyobb az esély, hogy találsz jó állapotban lévő motorút, ezért mindenképpen azt javasolnám.
Ha mindenképpen vti-t akarsz, akkor készülj a motorgenerálra, ami nem lesz olcsóság. Vagy ha találsz olyat, amit megőriztek jó eredeti állapotban, azért a pénzért már UFO Civicet is lehet kapni.
Köszi mindenki válaszát, főleg az utolsót, de nem készülök civicet venni. Csupán egy hencegő ismerős mondta, hogy neki van civicje, habár csak 100 egynéhány lóerős, de ugyan olyan, mint a vti. És mivel nagy kamugép, rámondtam, hogy kétlem, ő erősködött és gondoltam megkérdezem itt. Az ő kocsijában még nem ültem így összehasonlítási alapom nincs.
Nekem egy 1-3as swiftem van, onnan átülve volt nagy élmény a vti, de szerintem egy átlag autót, - legalábbis amilyenekben én ültem - odaver, ha a gyorsulást nézzük. Persze lehet nem vele vontatnám el a fával teli utánfutót, de a kategóriájában engem lenyűgözött. :)
Gondolom a 5-6. generációs guruló koporsókra gondolsz.
A 40-70 lóerő különbség az akár 50% is lehet (90 vs 140 lóerő) Nyilván ez óriási különbség. De attól még ezek már nem menők
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!