Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hol marad az autópályakezelő...

Hol marad az autópályakezelő felelőssége, helyesebben felelőtlensége? A sok pénzt beszedik (már mindenhol matrica kell), de szórókocsik nincsenek?!

Figyelt kérdés
M3-as autópálya, ma éjszaka, három halott a jeges út miatt. [link]

2016. dec. 18. 13:16
1 2 3 4 5 6
 31/55 anonim ***** válasza:

"Száguldó autós, bevágott eléjük, megcsúszott. pörgött, belevágódott a szalagkorlátba. Mit tehetett volna féktávolságon belül?"


Neki kellett volna menni a megpördülő kocsinak, ha biztonsággal nem kerülhető ki.


"Ha legázolja, akkor is halottak maradnak ott, ha félrerántja a kormányt, akkor is."


Ha legázolja, a legrosszabb esetben öten halnak meg, a buszon meg ülnek negyvenen vagy többen.


Ha legázolja, jó eséllyel a megpördülő autós lesz a hibás, így meg várhatóan a buszos is hibás lesz legalábbis részben.


Nem azt mondom, hogy könnyű helyzet volt és mással nem esett volna meg. A sofőrnek egy tizedmásodperce volt dönteni, most majd jönnek a szakértők és hónapokig modellezik, elemzik, hogy mi lett volna a jó. A borulást, kamionnál a becsuklást mindenképp meg kell előzni. Ha nem lehet borulás nélkül kikerülni az akadályt akkor fékezel és várod a becsapódást. A legkisebb kárra kell törekedni.

2016. dec. 19. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/55 anonim ***** válasza:

"Mit tehetett volna féktávolságon belül? "


Egy személyautóban a legrosszabb esetben ül 5 ember,a buszon 82-en voltak.... A sebességkülönbségről nem találtam infókat,de a busz haladási és a személyautó előzési-bevágási sebessége között óriási difi nem lehetett,ebből adódóan max tolta volna maga előtt az autót...

2016. dec. 19. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/55 anonim ***** válasza:

"Ha legázolja, a legrosszabb esetben öten halnak meg, a buszon meg ülnek negyvenen vagy többen. "


Na hát így "csak" 4 halt meg.

De amúgy arra mi a garancia, hogyha nekimegy az autónak, akkor nem borul fel? Mert szerintem egy emeletes busz akkor is felborul.

2016. dec. 19. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/55 anonim ***** válasza:
Ha egyenesen fékez és úgy megy neki, akkor 90% hogy nem borul fel, nem olyan egyszerű egy 20 tonnás járművet felborítani egy 1,5 tonnás autóval. Jobb döntés lett volna ha nekimegy, ez az igazság.
2016. dec. 19. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/55 anonim ***** válasza:

"Mert szerintem egy emeletes busz akkor is felborul."


Ha egyenesen nekimegy, nem borul fel. 1.5 tonna vs. huszonakárhány. Ha lehet megcélzod a szélét a keresztbe fordult járműnek, kilöki oldalra a személyautót, úgy hogy ne a busz felé forduljon, lehetőség szerint ne telibe menjünk neki.


Lehet, hogy sérülésekkel de élve megúszták volna a személykocsiban, ha nekimegy könnyen lehet, hogy senki nem hal meg.

2016. dec. 19. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/55 anonim ***** válasza:
100%

"De amúgy arra mi a garancia, hogyha nekimegy az autónak, akkor nem borul fel?"


A fizika. Egy ilyen busz 80 emberrel ~ 20t egy személyautó még 5 emberrel is max 2. Még ha totál oldalról kapsz telibe egy ilyen tömegű járművet az akkor sem borul föl(lásd a nem régi salgótarjáni két Golfos hülyegyerek esetét..) Ráadásul az ütközés elvét vízionálva,mivel a busz szemből tolta volna meg az autót,semmiféle olyan oldalirányú erőhatás nem lépett volna föl ami a buszt fölborítja.Szomorú tény,de a vezető rosszul döntött.Persze innen a fotelből és utólagkönnyű okosnak lenni,ott a másodperc törtrésze alatt kell dönteni,lehet mi is ugyanúgy hibáztunk volna...

2016. dec. 19. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/55 anonim ***** válasza:
A metekozáshoz egy gondolat, egy hónapja 2 db Golf vert 200-zal oldalba egy helyi járatos buszt, amit jóval könnyebb. Viszont oldalról sokkal nagyobb sebességgel ütköztek kétszer akkorra tömeg vs. 2/3 tömeg, a lendületeket már le sem írom. A busz közelében nem volt a borulásnak
2016. dec. 19. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/55 anonim ***** válasza:
Azt se hagyjuk ki, hogy a megpördülő kocsi előzött aztán megpördült. Tehát nem állt. Azaz katasztrofálisan nagy sebességkülönbség nem volt a két jármű között.
2016. dec. 19. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/55 A kérdező kommentje:

A szemtanú szerint az autós veszettül száguldott el mellettük (egy ilyen emeletes busz 70-nél többel nem megy), az út jégpálya volt, az autó megcsúszott, pögött, aztán előbb az egyik, aztán a másik szalagkorlátva csapódott, ezzel együtt a buszba is!

A busz vezetője előbb jobbra, majd balra kormányozta a járművet, nehogy belezuhanjon az árokba! (Vagyis mindenképpen áttörte volna a szalagkorlátot), de akkor nem négy, hanem negyven halott lett volna! Az utasok pedig beköthették volna magukat, de nem tették. Tapasztalatlan vezető ráfékez és repülnek az árokba. Az egészben egyik hunyó a közútkezelő (szorókocsi!), a másik a felelőtlenül előző autós, akiről nem tudni semmit. Kinek a kije lehet, hogy ennyire védik?

2016. dec. 19. 21:14
 40/55 A kérdező kommentje:
És nem oldalról, hanem frontálisan ütközött az előző és pörgő autós és az emeletes busz!
2016. dec. 19. 21:15
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!