Hol marad az autópályakezelő felelőssége, helyesebben felelőtlensége? A sok pénzt beszedik (már mindenhol matrica kell), de szórókocsik nincsenek?!
"Száguldó autós, bevágott eléjük, megcsúszott. pörgött, belevágódott a szalagkorlátba. Mit tehetett volna féktávolságon belül?"
Neki kellett volna menni a megpördülő kocsinak, ha biztonsággal nem kerülhető ki.
"Ha legázolja, akkor is halottak maradnak ott, ha félrerántja a kormányt, akkor is."
Ha legázolja, a legrosszabb esetben öten halnak meg, a buszon meg ülnek negyvenen vagy többen.
Ha legázolja, jó eséllyel a megpördülő autós lesz a hibás, így meg várhatóan a buszos is hibás lesz legalábbis részben.
Nem azt mondom, hogy könnyű helyzet volt és mással nem esett volna meg. A sofőrnek egy tizedmásodperce volt dönteni, most majd jönnek a szakértők és hónapokig modellezik, elemzik, hogy mi lett volna a jó. A borulást, kamionnál a becsuklást mindenképp meg kell előzni. Ha nem lehet borulás nélkül kikerülni az akadályt akkor fékezel és várod a becsapódást. A legkisebb kárra kell törekedni.
"Mit tehetett volna féktávolságon belül? "
Egy személyautóban a legrosszabb esetben ül 5 ember,a buszon 82-en voltak.... A sebességkülönbségről nem találtam infókat,de a busz haladási és a személyautó előzési-bevágási sebessége között óriási difi nem lehetett,ebből adódóan max tolta volna maga előtt az autót...
"Ha legázolja, a legrosszabb esetben öten halnak meg, a buszon meg ülnek negyvenen vagy többen. "
Na hát így "csak" 4 halt meg.
De amúgy arra mi a garancia, hogyha nekimegy az autónak, akkor nem borul fel? Mert szerintem egy emeletes busz akkor is felborul.
"Mert szerintem egy emeletes busz akkor is felborul."
Ha egyenesen nekimegy, nem borul fel. 1.5 tonna vs. huszonakárhány. Ha lehet megcélzod a szélét a keresztbe fordult járműnek, kilöki oldalra a személyautót, úgy hogy ne a busz felé forduljon, lehetőség szerint ne telibe menjünk neki.
Lehet, hogy sérülésekkel de élve megúszták volna a személykocsiban, ha nekimegy könnyen lehet, hogy senki nem hal meg.
"De amúgy arra mi a garancia, hogyha nekimegy az autónak, akkor nem borul fel?"
A fizika. Egy ilyen busz 80 emberrel ~ 20t egy személyautó még 5 emberrel is max 2. Még ha totál oldalról kapsz telibe egy ilyen tömegű járművet az akkor sem borul föl(lásd a nem régi salgótarjáni két Golfos hülyegyerek esetét..) Ráadásul az ütközés elvét vízionálva,mivel a busz szemből tolta volna meg az autót,semmiféle olyan oldalirányú erőhatás nem lépett volna föl ami a buszt fölborítja.Szomorú tény,de a vezető rosszul döntött.Persze innen a fotelből és utólagkönnyű okosnak lenni,ott a másodperc törtrésze alatt kell dönteni,lehet mi is ugyanúgy hibáztunk volna...
A szemtanú szerint az autós veszettül száguldott el mellettük (egy ilyen emeletes busz 70-nél többel nem megy), az út jégpálya volt, az autó megcsúszott, pögött, aztán előbb az egyik, aztán a másik szalagkorlátva csapódott, ezzel együtt a buszba is!
A busz vezetője előbb jobbra, majd balra kormányozta a járművet, nehogy belezuhanjon az árokba! (Vagyis mindenképpen áttörte volna a szalagkorlátot), de akkor nem négy, hanem negyven halott lett volna! Az utasok pedig beköthették volna magukat, de nem tették. Tapasztalatlan vezető ráfékez és repülnek az árokba. Az egészben egyik hunyó a közútkezelő (szorókocsi!), a másik a felelőtlenül előző autós, akiről nem tudni semmit. Kinek a kije lehet, hogy ennyire védik?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!