Hol marad az autópályakezelő felelőssége, helyesebben felelőtlensége? A sok pénzt beszedik (már mindenhol matrica kell), de szórókocsik nincsenek?!
"A sofőr lehet nem is tudhatta, hogy csúszik az út"
Öreg hiba. Ezért van különbség a között, hogy valakinek van jogosítványa, valaki meg sofőr.
Érdemes elolvasni a kommeneket!Igen, más országokban is van ónos eső, de akkor azonnal elindulnak konvojban a szórókocsik és nem tud lefagyni. Jártam a sógoréknál, ott ez a gyakorlat, nálunk meg abból lehet látni (nappal és nem éjszaka), hogy hány kocsi van az árokban.
Autópálya felügyelet: ÉBRESZTŐ!
DEhogy indulnak azonnal.
Csak ott az emberek sokkal inkább az útviszonyoknak megfelelően vezetnek, és nem azonnal azt keresik, hogy ki MÁS lehet a felelős. Az útkezelő, a jég, az időjárás, bárki, csak nem az akik a járműveket vezették.
Nyugaton sincs kolbászból a kerítés, keress rá a youtube-n a car ice motorway kifejezésre, és látsz majd szépeket.
"de akkor azonnal elindulnak konvojban a szórókocsik és nem tud lefagyni."
Egy közel 300km útszakaszt egy szemvillanás alatt sikosságmentesítenek? Ez aztán az űrtechnólgia...hiszen ha pont ott csúszok meg ahol épp még nem járt szórókocsi akkor mi van? vagy ha masszívan a sózási fagypont alatt van a hőmérséklet?? vagy ha egy 3. rendű mellékúton csúszok meg ahol még sógoréknál sem jár szórókocsi a büdös életben akkor mire-kire fogom kenni??
Olyan a világon nincs, hogy bármilyen gyors időjárás változás esetén az azonnal akcióba lépő közútkezelő nulla időtartam alatt rendet tesz. Ez nonszensz.
Ilyen külföldön sincs.
Én már majdnem az összes európai országban jártam kamionnal, télen, nyáron. Svédországban, Norvégiában, Oroszországban is. A sofőrnek kell figyelni az útviszonyokra. Én is támogatom, hogy mielőbb sózzanak, de ha nem sóznak bármilyen okból kifolyólag, akkor sem mutogathatunk másokra.
Egy hivatásos sofőrt azért fizetnek, hogy a kormányt tekerje. Egyikünk sem volt ott, de alap, hogy a kocsit - főleg buszt és kamiont - egyenesben kell tartani amíg csak lehet. Ha elé pördült egy jármű, ahogy a hírekből tudni - neki kellett volna mennie a buszosnak, nem pedig félrerántani. Ha egy ekkora jármű felborul utasok halnak meg, bebicskázik a kamion, rakomány - adott esetben veszélyes áru - kerül az útra. Én 2.2 millió km - t vezettem, de alig emlékszem olyanra, hogy elrántottam volna a kormányt.
Itt Magyarországon ritka az igazi tél, tíz évben egyszer talán, egy gyakorlott sofőrön nem foghat ki egy kis ónos eső, figyelni kell az út színét, a külső hőmérsékletet.
Van egy sejtésem: a balesetet okozó autóst senki sem fogja bántani.
A buszsofőrt valószínű elitélik, mert félrerántotta a kormányt, ha nem rántja és legázolja a személyautót, akkor meg azért.
Azzal meg ne foglalkozzon senki, hogy ha a személyautós nem száguldozik, akkor semmi sem lett volna!
De az nem gyanús, hogy mélységesen hallgat (mint sz* a gazban) ebben az ügyben a közútkezelő?
Nálunk hegyre vezető meredek kis utcák vannak, megjelentek a közmunkások teherautóval és leszórták homokkal már hajnalban, mert senki sem tudott volna dolgozni menni. Tükörjég volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!