Hol marad az autópályakezelő felelőssége, helyesebben felelőtlensége? A sok pénzt beszedik (már mindenhol matrica kell), de szórókocsik nincsenek?!
Az autópálya kezelőnél ideje lenne már rendet rakni, mert szánalom ami ott folyik néha.
Arra azért kíváncsi lennék volt-e elalvás is a balesetben.
Még nem tudjuk, mi okozta a balesetet, ne ítélkezz előre. Ha jegesedés, akkor is felmerül a kérdés, hogy ki milyen tempóval ment és ez megfelelt-e az út- és látási viszonyoknak. Az autópálya-kezelőknek nincs sem jogi kötelezettségük arra, hogy állandóan jégmentesen tartsák az úttestet. Ezt irreális lenne elvárni, hiszen a meteorológiai méréseket pontszerűen végzik, aztán lehet, hogy a mérőpontnál nincs jegesedés, párszáz méterrel arrébb egy kitettebb pályaszakaszon meg már van. Ráadásul azt sem tudhatjuk, hogy nem volt-e úton már a szóró gépkocsi.
Ezen kívül az is érdekelne, hogy be voltak-e kötve az utasok a buszon. Sajnos elképzelhetőnek tartom, hogy a busz alá kerülhettek boruláskor azok, akik nem csatolták be magukat...
Én egyetértek veled, sózni kellene.
Ugyanakkor bármilyen fájó, a sofőr felelőssége, hogy az útviszonyoknak megfelelően hajtson. Egy profinak számolni kell azzal, hogy csúszik.
Képzeld, pl. Svédországban nem sóznak, helyenként - de csak helyenként - kavicsoznak. Hat évig oda jártam kamionnal, négyévszakos gumival.
Vagy pl. Görögország, van egy fajta aszfaltjuk, ami ha vizes - nyáron is - úgy csúszik mint a tükörjég.
Mindig a sofőr felelőssége az útviszonyokkal kalkulálni.
ha nincs jelzőtábla a jeges útveszélyről, akkor bizony az út kezelője a hunyó...
...de mint tudjuk, ez még a sötét balkán(a nyugati fínom országok szerint)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!