Ki mennyire bűnös ebben a helyzetben?
Szerintem tipikus helyzet.
Egy autónak elsőbbségadási kötelezettsége van egy védett útra merőleges allsóbb rendű útról. Jobbra kanyarodik, ezért a bal oldalát elkapja egy a védett úton közlekedő autó, aki 50-es táblánál 90-nel megy.
Az előbbi autó sofőrje azzal védekezik, hogy ha a másik 50-nel ment volna, ő megláthatta volna, de még ha elé is megy, annak lett volna ideje lassítani.
Hát megnézik a fékutat, a kár mértékét. Nem mondom, hogy km/h-ra pontosan, de meg tudják mondani, hogy 30-cal jött, vagy 70-nel, vagy 150-nel. Személyes jó barátunk igazságügyis, és mondta, hogy mindig számolgatják a helyszínelésnél.
De ha feltesszük, volt biztonsági kamera a környéken, és/vagy fedélzeti kamera, akkor az még plusz bizonyíték, ráadásul egyértelmű.
Most az a probléma, hogy kilencvennel jött, vagy hogy 6-os BMW-vel?.mert akkor némi gyűlölet is érezhető.
A féknyom sem olyan egyszerű. Milyen volt az útfelület, hány fokos volt az aszfalt, milyen minőségű gumi volt a száguldó kocsin...stb...stb..
Ha tényleg egy jól karnatartott 6-os BMW jött kilencvennel, az nem csúszik bele a kikanyarodóba...feltéve, ha magánál volt a sofőr. És az a kilencven mennyire volt hatvan se?
14-es
Első mondat: nem az a baj, hogy 6-os BMW, az a baj, hogy gyorshajt, és ha összetöri, még én leszek a hibás :)
A másik oldalra meg egy aluljáró van nem messze onnan, semmit nem látni belőle, főleg, hogy nappal lámpa nélkül jön a sötét színű autó.
Második mondat: tudom, elvileg ezeket beleszámolják. Persze a fedélzeti kamera nem trafó, de látszik a sebesség közelítőleg. A törés mértékét is nézik. A technikus erre van kiképezve.
Harmadik mondat: hát nem is 30 volt :) Nem feltétlen csúszik belém, max letér az útról és valami más történik, de akkor is az lesz a hibás, aki elé jött.
15-ös.
Ja, pont ezen gondolkoztam. A 4-esen van egy hely, ahol egyik faluból át lehet menni a másikba a négyesre merőlegesen egyik alárendelt útról a másikra. Baromi veszélyes kereszteződés. Nem messze pedig felhajtó, felüljáró van és kanyarodik az út. És tucatnyi busznak kell ott keresztbe átcammogni naponta.
60-as tábla van, útburkolatba épített jelzőfények, mert annyira rossz hely. Na most, ha valaki 120-150-nel megy, és belerántja magát az árokba, akkor a buszos lesz a hibás, mert "eléjött"?
Ebben az esetben mindketten hibáaak DE milyen útról beszélünk?
Egyenes útról vagy kanyarodó/be nem látható útról? Ugyanis ha egyenes útról akkor az hibázható nagyobb mértékben aki kikanyarodott a 90-el hajtó kocsi elé ugyanis látnia kellett volna hogy a védett úton lévő kocsi jóval gyorsabban megy 50-nél
Viszont ha be nem látható útról van szó akkor szinte teljes mértékben az hibáztatható aki túllépte a sebességhatárt.Ilyen esetekben még akkor is érdemes lassítani ha nincs kitéve 50-es sebességkorlát tábla
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!