Hogyan kell megoldani a sávváltást?
Kérdés az, hogy akadályozásnak minősül-e, ha feltartod az szélső sávban közlekedőket?
Szabály szerint nem állhatsz meg, ha nem engednek át, elvileg arra kellene tovább haladnod, amerre az adott sávból lehetséges.
Ha tudod azt, hogy balra kell majd fordulnod, érdemes minél előbb besorolni a belsőbe, akár néhány kereszteződéssel korábban elkezdeni keresni a lehetőséget.
Időben át kell sorolni ilyen helyeken.
Ha pedig nem sikerül időben,akkor kicsit nyomulósabbnak kell lenni.
Kiteszed az indexet, figyelsz és lassan húzódsz. Ha az autó mozgásán azt látják hogy ez a szerencsétlen sosem fog sávot váltani, ha mégis utána feltartja az egészsort egy életen át, akkor nem fognak beengedni. Ki akar reggel elindulni a gyerekkel az oviba, majd egy lassú autós miatt újratervezni az utat és egyből a nyugdíjat intézni?
Én csúcsforgalomban a Hungárián a kamiont átraktam a külsőből a belsőbe
Van ami mindig tilos, van, ami általában tilos.
Az akadályozás az utóbbi. Veszélyeztetni mindig tilos, akadályozni indokolt esetben szabad.
Ha sávot váltanál, akkor szükség esetén akár meg is állhatsz. Indokolt. A lassú gurulás annyiból célszerűbb, hogy könnyebben tudsz átmenni, ha lyukat találsz, vagy engednek. Ha dudálnak mögötted esetleg, az csak zenekedvelő. Nem szabad foglalkozni vele.
Az meg nagy hülyeség, hogy ha nem tudsz váltani, akkor menj tovább.
Attól kérdezném, aki ezt írta: Ha Pesten kanyarodnék a Hungáriáról a Kerepesire, Szegedig ügye nem kell elmennem, mert nagy a forgalom?
Ezt a megállás dolgot verd ki a fejedből. Most túl azon, hogy szabad vagy nem szabad. Szerinted mi fog történni, ha te megállsz a külső sávban valami random helyen? Hát elmondom, hogy minden mögötted jövő be fog sorolni a belső sávba, és garantálom neked, hogy az életben nem tudsz bejutni.
Sávváltást mindig időben el kell kezdeni, és célszerű menetközben elvégezni, várni egy megfelelő alkalomra. Megállni tényleg csak akkor állj meg, ha muszáj, mert pl. lerobbant előtted egy másik jármű, vagy megszűnik a saját sávod.
Oké, köszönjük a hozzászólásokat és akkor lássuk, hogyan csinálják a profik több tíz- vagy százezer levezetett kilométer után.
Példa: Budapest, Kerepesi út, Baross térnél a Rottenbiller utcából erkező trolinak ki kell sorolnia a belső sávból a külsőbe, hogy meg tudjon állni a megállóban.
Szóval megy a troli a belsőben, nem tud akárhol sávot váltani a vezeték vonalvezetése miatt, és bizony töményen jönnek az autók a külsőben. Hmm mit is csináljon? Vigye tovább a leszállni kívánó utasokat? Háát... volna népharag. Inkább tehát megáll és megvárja, míg beengedik. Durva, mi? És igen, van sok paraszt, aki mögüle kivág és kikerüli a beengedésre váró trolit. Azokkal mit csinál? Hát megvárja őket! Aztán ha elfogytak, szépen kisorol.
Perszw ha épp van lyuk, akkor még lendületből kisorol, de ugye ekkora járműnél ez ritkább, hiaba gyorsul jól.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!