Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ilyenkor jobb döntés átmenni...

Ilyenkor jobb döntés átmenni a pirosra váltó lámpán?

Figyelt kérdés

Nem szoktam "állatkodni" nem vagyok agresszív, sofőr.

A mai napon 70-es tempónál (a megengedett) egy pirosra váltó lámpa sárgájába fékeztem bele, majd miután úgy véltem nem fogok megállni, átmentem.

A kocsimon utolsó teles gumik vannak, ősszel újakat veszek rá, és ugye esett is az eső.

Kicsit részletesebben, az történt,hogy észleltem a sárgát, de az elejét elbambultam, tehát azt nem láttam ,hogy mikor lett sárga.

Fékeztem, de csúszott is az út, nagy volt a tempó, kb 30-35-re lassítottam, mikor beértem a lámpa alá.(csúszott is a kocsi)

Még láttam a pirosat is, de visszatettem hármasba, és egy kvöré gázzal átmentem.

Biztos "köcsögnek" néztek, de nem szándékos volt, szerintem becsúsztam volna a kereszteződésbe, ha nem is a közepére, de valamennyire biztosan.

Amióta vezetek ez volt a legjobban benézett dolog amit elkövettem, és bár tudom,hogy nem történt semmi, le van zárva az ügy, de kicsit mégis zavar, jó döntés ez?

Mert ha belegondolok, az is megtörténhetett volna,hogy valaki a keresztforgalomban nyélgázzal jön lendületből, látja,hogy vált neki a lámpa, és csak jön, én meg még átmegyek a sárgán/piroson, és ebből jön a csattanás, szóval veszélyes.

Mi a jobb, vagy inkább a rosszabb?


(tudom, ha úgy megyek,hogy megtudjak állni, de ez azért összetettebb kérdés)


2016. febr. 25. 20:25
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Van a szabály, és van a gyakorlat.

A szabály megengedi, hogy a sárgánál tovább menj, ha ott már biztonságosan megállni nem tudsz, de a piroson áthajtás egyértelműen tiltott.

Jól behangolt lámpáknál ez nem gond, néhány másodperc eltelik a váltások között.


A gyakorlatban az történt, hogy elbambultad a sárgát, amire, ha időben reagálsz, valószínűleg meg tudsz állni...

Így viszont a jó döntés az lett, hogy bár nem szabályosan, de tovább kellett menned.

Ugyanis, ha egy bizonyos ponton, vonalon túl sikerül csak megállnod, nem látod a lámpát, sőt esetleg útban is leszel a keresztező forgalom számára - vagy vissza tudsz gyorsan tolatni, de ha már állnak mögötted, az egész kocsisort tolatásra kényszeríted... át kellett menned, azzal együtt, hogy az ilyenért megbüntethetnek.

2016. febr. 25. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ!

Egyébként még nem indult meg a keresztforgalom mikor már bent voltam középtájt , bár a 3-asba visszaváltással elég gyorsan áthaladtam, de azért szerencse is volt.

2016. febr. 25. 20:39
 3/9 anonim ***** válasza:

A keresztező forgalmat nem azonnal engedik, van néhány másodperces "ráhagyás".

A lényeg az, hogy szabálytalanul, de a tovább haladás tűnt a jobb döntésnek a leírtak alapján.

Nem szándékosan hajtottál át a piroson, hanem elbambultad a sárga elejét, ami nem mentség, de a helyzet a továbbhajtással lett menthető, ebben az esetben ez volt a kisebbik rossz.

2016. febr. 25. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Hát… Az fix, hogy átmenni jobb, mint a kereszteződésben keresztbe állni…
2016. febr. 25. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Sokkal veszélyesebb lett volna, ha megállsz teljesen, aztán ott ragadsz a kereszteződés kellős közepén. Néha van úgy, hogy elbambul az ember. Amikor már nagy sebességgel érkeztél a lámpához, és láttad, hogy sárga, már nem kellett volna fékezni. Így, hogy megpróbáltál fékezni, és a lámpa alatt 30-35-tel haladtál, valóban a 3-asba váltás és az erős gáz volt a jó megoldás, mert így, ha megállni nem is tudtál, de legalább a lehető leggyorsabban elhagytad a kereszteződést, mielőtt megindult volna az ellenkező irányú forgalom.
2016. febr. 25. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Remélhetőleg egy életre megtanultad, hogy mit jelent a körülményekhez képesti gyorshajtás és a siralmas állapotú jármű fogalma...


Végülis a lehető legrosszabb forgatókönyvet alkalmaztad, ismerni kellene az autódat annyira, hogy fel tudd mér, vajon féktávon belül vagy-e még. Mert ugye most nem az volt a gond, hogy mikor váltott, hanem, hogy elmérted csúnyán a féktávot.


Ez minden kezdő, vagy rutintalanabb sofőrrel előfordul szerintem. Vond le a következtetést, vegyél normális gumikat, és hajrá. Jó lecke volt, megúsztad gond nélkül. Csak hasznodra fog válni ez a tapasztalat a jövőben

2016. febr. 26. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Egyébként milyen autó az ami 30nál hármasban lódítja meg annyira, hogy így lehet jól kilőni?:)
2016. febr. 26. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Nem, és magad írod le, miért:

"az is megtörténhetett volna,hogy valaki a keresztforgalomban nyélgázzal jön lendületből, látja,hogy vált neki a lámpa, és csak jön, én meg még átmegyek a sárgán/piroson, és ebből jön a csattanás"


Sárga=lassítás azonnal, hacsak nem friss ÉS túl közeli ahhoz, hogy értelme legyen magamra venni.


Ilyenkor mondjuk el magunknak:

Ne áltasd magad hülyeségekkel, mert benézted, vagy egyszerűen felelőtlen voltál:

"70-es tempónál (a megengedett)" a megengedett az, amit az út- és látási viszonyok megengednek, a szám a piros karikában ehhez képest mellékes...

"és ugye esett is az eső" - na és? ha ez számít, akkor lassítunk, ugye?

"de csúszott is az út" meglepő módon??


Következtetés levon, legközelebb joban figyel, nem megy át.

2016. márc. 1. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

"elbambultam, tehát azt nem láttam ,hogy mikor lett sárga."

Ez volt a problem ha nem lenne egyértelmű.

Ha közeledsz a zöld lámpa felé figyelni kell mert az biztos hogy váltani fog.

Ha akkor kezdesz fékezni amikor besárgul tuti megállsz ratyi gumikkal esőben is.

Veszélyhelyzet volt, megúsztad. Ha tanultál belőle akkor jó.

2016. júl. 12. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!