Ha látjuk hogy ütközés következik, melyik a jobb döntés?
Ha látom, hogy az ütközés elkerülhetetlen, akkor melyik a jobb, ha elengedem a kormányt és magam elé teszem szorosan, vagy ha erősen neki feszülök a kormánynak, nekinyomva magam az ülésnek?
A biztonsági öv mindkét esetben becsatolt állapotban van. Ha van légzsák befolyásolhatja, hogy melyik a jó döntést a fentik közül?
A fejet előrehajtva a térded felemelve a legjobb.
így tanítsák a repülőkön is a stewardess-ek.
Csak itt a kormányra kell rányomnod a fejed, begörnyedni, sé várni a csattanást.-De csak ha már nem tudod elkerülni!!!
máskülönben semmiképp ne csináld, ha van heyled mannőverezni, korrigálni a kormánnyal akkor el kell kerülni a balesetet.
Igazából az öv fog megtartani, így nem annyira lényeges, hogy hol tartod a kezedet. Másrészt a balesetek olyan hirtelen szoktak bekövetkezni - lévén ha lenne idő ilyeneken filozofálni, akkor lenne idő lassítani/elkerülni is - így valószínűleg nem fogod elengedni a kormányt. A természetes reakció is az, hogy tolod magadtól "elfelé" a kormányt.
Mondjuk a másik verzió ujjsérülések szempontjából előnyösebb lenne, csak eléggé természetellenes reakció volna.
#1 - miii? Az a repülőgép, ahol nincs légzsák. Ha a kocsiban ráteszed a fejedet a kormányra és úgy nyit a légzsák, kapsz akkor a pofont tőle, hogy ki is üt...
"Ha látom, hogy az ütközés elkerülhetetlen"
Azaz elkerülhetetlen, szóval mindegy hogy miért, nem tudom elhárítani a balesetet. Az már mindegy, hogy azért mert egyszerűen nincs idő reagálni, vagy műszaki hiba, nem működik a fék és bármerre mennék ütközés lenne.
"ujjsérülések szempontjából előnyösebb lenne"
Szóval akkor elméletben az elengedés a jobb?
Voltam ilyen helyzetben, lett volna időm az árkon keresztül kihajtani, de mivel mélyebb volt az árok, felfordultunk volna és a hátul ülők szenvedték volna meg az ütközést. Én leblokkoltam, de az őrült belémjött és a kormányon lévő légzsák takarója úgy vert mellbe, hogy eltörött a mellcsontom.
Igen, a tized-másodpercek alatt is az agyad dolgozik a megoldáson és ha szűkösen is, de van némi idő a cselekvésre. De a feltétel, hogy a közlekedésre vagy koncentrálva és rutinos vezető vagy.
Ahogy #5 is mondja: ha véletlenül lenne időd ilyesmire, még akkor is ott a légzsák - ami kőkeményen nekinyomná a karjaidat a felsőtestednek. Szóval így több kárt okozna, mint hasznot, ugye mert kisebb felületre oszlana meg az erő.
A legideálisabb talán az lenne, ha elengednéd a kormányt és a kezeidet kicsit "kifelé", a volán karimájától távolabbra helyeznéd: nem tudnak elakadni a kormányban, de nem is gyűrődnek be közéd meg a légzsák közé.
Nézz meg pár "crash test" videót a youtube-on. Az európai Euro NCAP teszteket nem szokás valós időben mutogatni, így ott nem látszik mennyire hirtelen történik minden - az amerikaiak (IIHS) lejátszák valós sebességgel, megdöbbentő milyen gyorsan történik minden.
Mármint nekem is volt balesetem autóval és motorral is, de még mindig hihetetlen a deformálódás sebessége.
Az amerikaiaknál főleg a "small overlap" azaz a kis átfedéses teszt néz ki nagyon megdöbbentően:
https://www.youtube.com/watch?v=NXa-TeBOkk0
(ne tévesszen meg a 2015 felirat, az USA-ban kicsit máshogy számozzák a modelléveket)
A függönylégzsák nélküli 2006-os videóján pedig látod hogyan lendül előre a bábu:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!