Terepjáróban nagyobb biztonságban van az ember, mint egy személyautóban?
Azt mondják egy terepjáró jopbb ütközésnél! Masszivabb, nagyobb, magasabban helyezkedik el, ha valaki bele megy frontálisan(személyuató) az becsúszik alá.
Azt mondják csak a kamionokkal, betonkeverővel kell vigyázni, de az személyautóval se jó ha találkozik!
Szóval egy Navarában mondjuk nagyobb eséllyel nem sérülök meg, mint egy 5 ös BMWvel?
Azért egy 5-ös BMW elég masszív és tele van biztonsági felszerelésekkel, rossz az összehasonlítás. Meg ez inkább az igazi terepjárókra igaz, a SUVok túl alacsonyak ehhez.
Egy sedan viszont kisebb eséllyel fog felborulni mivel alacsaonyabban van a súlypontja.
Ha statikus tereptárggyal ütközöl, pl fa vagy oszlop, fal, alagútbejárat, stb, rosszabb a helyzet, mivel alvázas felépítmény sokkal merevebb.
Minden éremnek két oldala van...
Ha már felmerült a leírásban. Egy ismerősömnek tavaly sikerült begyűjtenie egy szemből érkező Navarát egy E34-gyel. Mindketten megúszták sérülés nélkül, ami viszont érdekes, hogy mindkettő totálkáros lett. A BMW eleje hát khm.., viszont a Navara alváza is megrokkant így az is kuka lett. Ha nem 20 éves 5-öst talál el, hanem egy E65-öt vagy egy F10-et.. :D
Azt már írták, hogy az alváz masszív, de az sem olyan, mint a vasbeton. Láttam már teherautó alvázat, amibe hátulról beledurrant fék nélkül egy Berlingo. A hátsó három kereszttartó egy az egyben kiszakadt. És itt egy 9 tonnás autóról beszélünk, nem egy Navaráról :)
Magasabban az alja a terepjáróknak, viszont elöl lennie kell aláfutásgátlónak, hogy ne tudjon bemenni a hátsóhídig boldog-boldogtalan.
A kamionnál sem az a vészes, hogy átmegy rajtad, hanem hogy lepattansz róla, és mondjuk kétszer akkora gyorsulás/lassulás és, mintha személyautóval csattannál.
A suvoknak nevezett 2 tonnás dögökben szerintem jobbak az esélyeid, mint egy Navarában vagy L200-ban.
Két ugyanolyan kategóriájú és évjáratú, sőt márkájú személyautót és SUV-ot összehasonlítva, a SUV lesz biztonságosabb a magasabb felépítés miatt. Sokszor előfordul, hogy maga alá gyűri a személyautót (főleg, ha az valami lapos sportkocsi). Ilyen esetben a SUV vezetője nem szokott megsérülni.
Ugyanakkor egy 15-20 éves terepjáró már nem nyújt olyan biztonságot mint egy mai személygépkocsi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!