Nagyobb sebbeségel lehet bevenni egy kanyart ha az ember driftel mint, ha simán venné be?
Nem mindegy, milyen burkolatról van szó. Jegen, havon, murván kicsi a tapadási erő, ezért már kis sebességnél megcsúszik az autó, a tempós kanyarokban muszáj csúsztatni.
Jól tapadó aszfalton viszont a tapadási erő nagyon nagy. Ha a kerekek gördülnek, sokkal nagyobb oldalgyorsulást tudnak átvinni, mint ha csúsznak, ezért az a legcélszerűbb, ha a csúszáshatárig terheled a gumikat. Ha az autó megcsúszik, sokkal kisebb oldalerőt lehet átvinni, csökken a kanyarsebesség. Vagyis jó tapadású burkolaton a driftelés lassabb, mint a "rendes" kanyarodás.
De kicsit gondolkodva rá is lehetett volna jönni. A raliban, havon és murván nem a nézők kedvéért autóznak keresztben a pilóták, illetve a Formula-1-ben sem azért fordulnak íven, mert nem tudnak vezetni és fejreállnának driftelés közben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!