Meghaltam volna, ha így előzésnél frontálisan bele megyek a szembe jövőbe?
Ez tegnap történt velem, már egy ideje követtem egy autót, ami elég lassan ment, és le is volt húzódva a padka mellé, és én siettem, és már idegesített, hogy sehol nem tudom megelőzni.
40-35 el ment folyamatosan. Ekkor jött egy egyenes szakasz, tudtam, hogy ott lesz esélyem megelőzni, mert utána megint csomó kanyar, meg minden.
Oké, beérünk a hosszú egyenes elejére, kinézek, látom jönnek, szembe, de bíztam abban, hogy mivel 40-35 el megy, úgy is megtudom előzni.
Akkor kinézek, index, visszakapcsolok, elkezdek kihúzódni, erre elkezd az is gyorsítani. Hát mondom, biztos beférek még, mire már túl is léptem a sebesség határt, és a szembe jövő meg már nagyon nagyon közel volt.
Épp, hogy 1 méteren múlott, hogy befértem, rám is villogtatott a szembe jövő, meg dudált, ott azt hittem, kész meghalok. visszavágok a sávomba, ránézek a km órára hát már 70 volt rajta.
A mögöttem lévő meg megint lelassított.
Fúúú, most biztos, egy hónapig nem merek megelőzni senkit!
A kérdésem, ilyenkor, ha "sikerül" neki mennem a szembe érkező X5ös BMWnek, az Opel corsával(ami az anyámé, ráadásul) akkor nekem tuti kampec? A BMWből, kiszálltak volna, engem meg vágtak volna ki TALÁN élve belőle?
A kis köcsög meg aki rágyorsított az vígan mosollyal az arcán elhajtott volna?
Nem csattantam még ilyen sebességgel, lövésem sincs erröl, de:
Ha látod, hogy a kis genya gyorsít és necces lesz, inkább visszamehettél volna a saját sávodba.
A bömbis igazán lehúzódhatott és lassíthatott volna.
A genyát pedig nyakon kellett volna csapni, vagy ha kezdö, akkor elmagyarázni hogy legyen körültekintöbb.
Figyu, nem kötelező ám befejezni az előzést, meg is lehet ám szakítani! Jó eséllyel súlyos, akár halálos sérüléseket szerezhettél és okozhattál volna, bár nyilván részben az előzött autó vezetője is felelős lenne - csak ez ritkán vigasztalja meg a szenvedő, gyászoló családot és a kerekesszék sem lesz kényelmesebb ettől.
Vannak, akik ilyen stílusban vezetnek: kanyarban bátortalanok, de egyenesben mernek haladni és nem igazán vannak tekintettel az őket előző járművekre. Nehéz megmondani, hogy ez mennyire szándékos magatartás, de számítani kell rá. Fontos, hogy legyen tartalék nyomatékod minden egyes előzés közben (ezért kell visszaváltani!) és nem árt dudálni sem, ha ilyen szabálytalan gyorsítást észlelsz.
Hát ez nagyon sok mindentől függ.
Ugye nem tudjuk, hogy a BMW mennyivel jött.
De voltak már ilyen érdekes balesetek, hogy nagy biztonságos autóval valaki "csattant" 30-al, és meghalt. És volt példa már ilyen Corsás balesetre is, 100 km/h-n felül, és a vezetője karcmentesen szállt ki.
Tehát ezt nem lehet megmondani, hogy lett volna, mindenestre egyet mondok: nagyon örülj, hogy nem lett semmi baj, mert végződhetett volna tragikusan is, de ha meg is úszod, az X5-ös vezetője ki tudja mit tesz veled, és hát muterodtól se nagyon láttál volna autót többet.
Ha én ilyen helyzetben lettem volna, és mondjuk én is egy terepjáróval vagyok, leszoritottam volna az X5-öst, akármi is lett volna.
talán taposni kellett volna padlóig a gázt... én csak apdlógázzal előzök.
70-nél még vissza lehet dobni kettőbe úgy hogy le se veszed a gázról a lábad. versenyző gének ugye :)
1. Az előtted menő autó nem hibázott semmit. Az 50 km/órát sokan előírt minimum sebességként értelmezik, miközben az a maximum! Ha ő 40-el akar menni, mert úgy ítéli meg, hogy az a biztonságos, akkor annyival megy. Sokkal kevésbé veszélyesek a lassan tötymörgők, mint azok, akik friss jogsival nyomják neki mindenhol, mintha 20 éves rutinjuk lenne.
2. Tél van. Olvad a hó. Sok helyen vizes, latyakos, sáros az út. Ez pedig azt jelenti, hogy csúszik. Sokan ezért nem nyomják neki most annyira.
3. Az ilyen előzgetéseknél gondold meg, hogy te ezzel mennyit nyersz. Mert erős gyanú él bennem, hogy kb 3 perccel értél előbb az úti célodhoz és ezért okoztál majdnem halálos balesetet... ugyanis eléggé valószínű, hogy ez halálos lett volna.
4. Ha látod, hogy mégsem tudod befejezni az előzést, akkor fékezz és sorolj vissza a saját sávodba.
telejs mértékkel a te hibád volt és lett volna ha valami lett volna.
előzést lendületbőll érdemes elvégezni nem kell teketóriázni, elbambultál ennyi. nincsm ég tapasztalatod
1. előzésnél nem a sebességhatárra figyelünk
2. ha nem megy, visszafékezünk
3. ha rágyorsít, visszafékezünk, követjük, alkalomadtán megelőzzük, majd megállunk és utánképzést adunk neki
4. tapasztald ki anyád corsáját! mivel ecotech, 3000-ig nem húz
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!