Meghaltam volna, ha így előzésnél frontálisan bele megyek a szembe jövőbe?
Ez tegnap történt velem, már egy ideje követtem egy autót, ami elég lassan ment, és le is volt húzódva a padka mellé, és én siettem, és már idegesített, hogy sehol nem tudom megelőzni.
40-35 el ment folyamatosan. Ekkor jött egy egyenes szakasz, tudtam, hogy ott lesz esélyem megelőzni, mert utána megint csomó kanyar, meg minden.
Oké, beérünk a hosszú egyenes elejére, kinézek, látom jönnek, szembe, de bíztam abban, hogy mivel 40-35 el megy, úgy is megtudom előzni.
Akkor kinézek, index, visszakapcsolok, elkezdek kihúzódni, erre elkezd az is gyorsítani. Hát mondom, biztos beférek még, mire már túl is léptem a sebesség határt, és a szembe jövő meg már nagyon nagyon közel volt.
Épp, hogy 1 méteren múlott, hogy befértem, rám is villogtatott a szembe jövő, meg dudált, ott azt hittem, kész meghalok. visszavágok a sávomba, ránézek a km órára hát már 70 volt rajta.
A mögöttem lévő meg megint lelassított.
Fúúú, most biztos, egy hónapig nem merek megelőzni senkit!
A kérdésem, ilyenkor, ha "sikerül" neki mennem a szembe érkező X5ös BMWnek, az Opel corsával(ami az anyámé, ráadásul) akkor nekem tuti kampec? A BMWből, kiszálltak volna, engem meg vágtak volna ki TALÁN élve belőle?
A kis köcsög meg aki rágyorsított az vígan mosollyal az arcán elhajtott volna?
Köszi a tanácsokat!
Csak 1et nem értek! A BMWs miéárt nem fékezett vagy padlózott? Úgy is én lettem volna a húnyó, én nyakam vágják el, ha nem halok meg akkor, de nem értem, nem úgy tünt, mintha fékezett volna! Mikor mellé értem, úgy elhúzott mellettem a dudával, és villogással egy huzamban, hogy nekem nem úgy tünt, mintha próbált volna megállni az én baromságom miatt!
Pedig elvileg a frontális ütközést minden esetben el kellene kerülni. Legal
ább húzott volna le a fűre félig a kocsijával! Most nem mondom, hogy egy ilyen barom miatt, mint én, rántsa be a szántásba a kocsiját, de nem is próbált kitérni előlem!
3 dolog jutott eszembe abban a pillanatban:
1. De hülye vagy b***meg! Most ennyi volt az életed!
2. Na, ha meg se halok, lehet a szembejövő hal meg! Sitten jó lesz ezen gondolkozni!
3. Miért nem fékezett le, húzódott ki a fűre?!!!
Most nagyon átgondoltam ezt a dolgot! Ezentúl meggondolom, hogy kit, és mikor próbáljak meg előzni!
Én azt tanácsolom, hogy mindig mérlegeld, mennyit nyerhetsz azzal az előzéssel. Városban szinte teljesen értelmetlen dolog, hacsak nem egy 15-tel vágtázó munkagépről van szó és lakott területen kívül is sok függ attól, milyen messze van az úti célod és hogy milyen sűrű a forgalom (semmi értelme sűrű forgalomban előzgetni, úgyis beragadsz más mögé). És sok fôutunkon vannak már kiépített előzési szakaszok, ahol 2x2 sávon lehet menni pár kilométert - igaz, ezek kedvenc sebességmérési pontok is.
Szóval nem mondom, hogy ne előzz, de légy mindig meggondolt - én 10+ év és több tíz- vagy akár százezer kilométer tapasztalattal sem szégyellem megszakítani az előzést. (Ami egyébként szintén veszèlyes manőver, mert a mögötted jövő nem biztos, hogy elég helyet hagy a visszatérésedhez.)
X5 vs. Corsa: szinte biztos, hogy ott maradsz.
Hogy miért nem fékezett a BMW? Talán fékezett, csak nem érezted, mert másra figyeltél. Talán bízott abban, hogy nem vagy hülye és visszamész a sávodba. Talán azt gondolta, olyan hülye vagy, hogy megérdemled, hogy meghalj.
Láttál, olvastál most itt sok mindent, gondold végig, mit csináltál rosszul, mit csinálnál másképpen. Ilyenekből tanul az ember: ami nem öl meg, az erősebbé tesz.
És tanulj meg előzni. Nagyon fontos, különösen kis, gyenge autóval, mint a Corsa. Nem mész az előzendő fenekében. Lemaradsz, majd - ha nem csúszós, akár már a kanyar vége előtt - elkezdesz gyorsítani, és lendületből előzöl. Így mire mögéérsz már lesz egy jelentős sebességelőnyöd - ezzel egyrészt hamarabb végzel az előzéssel, másrészt nem lesz sok esélye szemétkedni, mert mire észbekap már előtte vagy.
De csak ésszel, mert az autó veszélyes üzem, és sosem lehetsz benne biztos, hogy kiszállsz-e belőle vagy kiszednek.
Hát a frontális ütközés a legrosszabb, mert ott két autó mozgási energiája alakítja a fémet, az autó elejét, ha a fának mész, ott csak a te autód mozgási energiája van.
És nem Te lettél volna a szerencsésebb, mert a szembejövő minimum kétszer nagyobb versenysúlyú.
És ahogy írták, a kocsit ki kell tapasztalni. Hogy tudd, mire hogy viselkedik, mert nem mindegy hogy 70-nél lepadlózod ötödikben és kilő mint a rakéta, vagy szépen lassan nekiáll gyorsulni.
És igen, főleg friss jogsisoknak abszolút nem tanítják az előzést, mert 95%-ban városon belül mész, ott meg azért nem előzöl annyira mint országúton, meg az oktató nem is hagyja, ha ki is mentünk akkor a 80-al közlekedő buszt már nem előzhetted meg, mert szabálytalan.
Nekem csütörtökön húzták fel az agyam, elég jó út, pár éve volt felújítva, meg tiszta is, tehát se sár, se hó, se jég semmi. Én tolom neki az átlag 100-as tempómban, utolérek egy autót, szépen begurulok mögé, mert az út közepén ment, tehát se jobbról, se balról nem tudtam volna megelőzni. Az én órám szerint a 70-et néha elérte a sebesség, villantok rá elég sokat, semmi, belefekszek a dudába, lehúzódott kb. 10 másodperc indexelés után, dobtam neki egy harmadikat vissza, előzöm, aztán mikor mellettem van, látom csak közeledik oldalról, ekkor padlóztam le a gépet, aztán harmadikba még jó hogy kilő olyan 90 könyékén, de amikor tükörbe visszanéztem, már megint középen ment. Én az ilyet helyszínen lőném főbe, de sokak szerencséjére, se pisztoly, se hatalom nincs a kezemben.
Koszönöm! Mindenkit felpontoztam!
Igen, sajnso az oktatóm nem mondott ilyeneket, hogy menjek vissza a sávomba, ha ez történik, igaz nekem is tudni kell, de nem jutott akkor eszembe! És sok minden eszembe jut amit az oktató kifejezetten mondott.
Hát ezt nem mondta!
Nem kell ezt így túllihegni...Nem egy olyan szituációm volt már, ahol hárman mentünk egymás mellett autóval. Két autó a padka szélére, egy meg középen. A legtöbb főút erre alkalmas, ha tényleg nincs más megoldás. Én is, ha látom, hogy jön szembe, előz, nem fér be, még a gázról sem veszem el a lábam, nem villogok, csak simán lehúzom az út szélére. Ha meg annyira nem húzódott volna a BMW-s akkor meg simán ráhúzhattad volna a kormányt a gyökérre aki előzés közben rágyorsított. Ez amúgy a legnagyobb trógerság, mikor tököl, előzöd, megnyomja aztán visszalassít.
Ez mondjuk nem a kérdéshez tartozik, de sajnos ez a kis autó hátulütője. Egyértelműen alul maradtál volna. Gyenge mind motorikusan, mind kasznira. Nem mondom, hogy járjon mindenki nagy erős autóval, de egészségesebb. Tapasztalatból mondom.
Leírásból látszik, hogy még nagyon kezdő vagy. Kis teljesítményű autóval csak lendületből előzzél. Előzés előtt mindig győződj meg róla, hogy azt be is tudod majd fejezni.
Akit előztél lehet, hogy észre sem vette ezt és az egyenes utat látva gyorsított. Ez az ő hibája, de ez nem számít amikor az X5 áll a fejeden.
Frontális ütközés esetén a BMW maga alá gyűrt volna.
Nekem 10 éve van jogosítványom, de ez idő alatt, vagy 10 alkalommal előztem (lassú járműveket nem számítva). Egyszerűen nincs értelme számomra. Ténylegesen csak akkor érdemes előzni, ha hosszú távra mész, 25-30 kilométerekért nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!