Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Eddig kis köbcentis benhzines...

Eddig kis köbcentis benhzines autóim voltak ez az eslő turbo dizel autóm és előzésnél megszokásbol mindig vissza váltok és hagyom kipörögni 5-6 ezer ig is ezt a benzineseim birták de még nem szoktam meg hogy ezt másképp kell vezetni?

Figyelt kérdés
ártneki ha üzemmeleg állapotába hagyim kipörögni kb 5 ezer ig? nem mindig csak napi 4x 5x könyebb kinyirni a dizel motort mint a benzinest?
2012. ápr. 7. 22:03
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
jajj tesókám, nagyon rosszul csinálod. Igen a dízelt könnyű kinyírni, nekem pl a 2000-es 120lovas TD havonta 1-szer ha meglátja a 3000-et
2012. ápr. 7. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
NE válts vissza, csak lépj oda kicsit jobban neki.
2012. ápr. 7. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Minek azt 5ezerig pörgetni??? Te vagy nagyon rutintalan/beszari vezető vagy, vagy nagyon sportosan és vadul vezetsz.
2012. ápr. 7. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
oké rendben köszi megfogadom a tanácsotokat :) utolsó a benzineseimet azért huzzattam ki 5 ezer ig mert 1.1-es 16 szelepessel csak igy tudtam előzni 90 fellett rövid időn belűl és még csak 2 napja van meg a dizel és ezt is megszokásbol " vissza 2 padló" val mentem de akkor áttérek normál vezetésnél kb 1800 as váltásokra huzzatásnál meg max 3000 :) köszönöm még 1x
2012. ápr. 7. 22:43
 5/11 anonim ***** válasza:
Értem. Milyen típusú?(a mostani TD-re gondolokd) :)
2012. ápr. 7. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Turbodizelnek is kell neha a porgetes,mert le fog kormolodni a turbod fuvokaallito mechanikaja es vagy tultolt vagy nem tolt kello mennyieseget . Az,hogy egy-ket alkalommal meghuzatod magasabb fordulaton nem fogja megviselni . Vannak mas lenyeges szabalyok, mint pl. forro turboval nem illik leallitani az autot ( pl. autopalyan kiallsz egy pihenobe) jaratni kell egy ideig (1 perc kb.) alapjaraton,amig visszahul ..stb
2012. ápr. 7. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Utolsó!


Igazad van. Csak egy kis pontosítás:

Nem azért kell alapjáraton járatni leállítás előtt, hogy a turbó lehűljön. Ez tévhit... Hanem azért, mert, ha azonnal leállítod, akkor megszűnik az olajnyomás. Ergo a turbónak se lesz kenése. És mivel a turbina(ezáltal a tengely is) pörög még tovább a tehetetlenségénél fogva, ez baj, nagy baj. Tehát a lényege annyi, hogy a turbina, tengely stb. megálljon. És amíg ez megtörténik, legyen neki kenése. Ezért kell alapjáraton ketyegni hagyni egy kis ideig.

2012. ápr. 7. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
2001-es 1.9 tdi seat ibiza
2012. ápr. 7. 23:32
 9/11 anonim ***** válasza:

Javítsatok ki ha tévedek de én ugy tudom hogy a turbina tengely még alapjáraton is forog tehát azt várhatnád hogy megálljon.. besülni meg azért sül be mert tul forron leállitod megszünik az olajnyomás és az olajfilm ráég...én igy tudom.....



a nyomaték max általában kb.3000-3500 körül van az felett szinte fölösleges pörgetni...

2012. ápr. 8. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
A megállást nem szó szerint értettem:) Azért nem mindegy, hogy pörög 200ezret vagy csak 5ezret. Az olajnyomás megszűnése meg stimmel.
2012. ápr. 8. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!