Sokan miért 30-40el mennek a városban? Nagyon zavaró.
Sokan nem alkalmasak közútra, mert félnek a vezetéstől. Nem értem, hogy ezek az emberek miért ülnek autóba.
Akik síró szülőkről és halálos balesetről beszélnek, azok nem értik a kérdést. Miért is kellene 30-40-el menni ott, ahol ötvennel is lehet? De a normális ember nem a tábla és a korlátozások alapján vezet.
A probléma inkább az, hogy valaki indokolatlanul lassan, valaki pedig veszélyesen gyorsan megy. Fel kell mérni a körülményekhez megfelelő tempót. Egy iskola mellett, ahol látom, hogy szaladgálnak a gyerekek, nem fogok 50-nel áthajtani, mert nem akarok balesetet. De nem lehet úgy vezetni, hogy akármikor kiugorhat egy kutya a bokorból és akkor jobb, ha inkább tolom az autót. Elém már ugrott kutya autópályán, sz@r érzés volt és össze is törött az autó, de azóta sem nyolcvannal megyek az autópályán, mert mi van ha most is jön egy kutya. Persze nem is kétszázzal.
Viszont ha erdős-szerpentines részen megyek, akkor lassan megyek és nem értem azokat, akik előzgetnek és olyan tempóban veszik a kanyarokat, hogy ha elé ugrik valami, akkor szinte biztosan nem tud megállni. Autópályán jóval kisebb az esélye a vadak feltűnésének, de erdős részen erre fokozottan figyelni kell.
Amikor 70-es táblánál előttem 40-el megy a barom, aztán beérünk lakott területre és elkezdi nyomni 60-nal, arra nincs magyarázat, csak az, hogy lesz@rja, hogy rajta kívül más is van az úton. Az indokolatlanul lassú tempó ugyanolyan balesetveszélyes lehet, mint a túl nagy sebesség.
Van egy emelkedő, amin naponta felmegyek. Itt gyakran tolnak le kilencvennel, holott az emelkedő tetején gyalogátkelő van, és az emelkedő aljáról nem lehet látni, hogy van-e gyalogos.gy itt megálltam gyalogosnak és egy teherautó nyolcvannal suhant el a gyalogos orra előtt. Valószínűleg az én anyámat szidta amiért megálltam a gyalogosnak.
Amúgy feltételezem, hogy a kérdező inkább arra gondol, amikor semmi sem indokolja a 30-as tempót, mert se ember, se beláthatatlan útszakasz nincs, az előtte haladó mégis úgy gondolja, hogy ő feltart ötven autót maga mögött.
Sok bosszúságtól meg lehetne óvni magunkat pár alapvető szabály betartásával: felvenni a forgalom ritmusát. Ha lehet menni a megengedett sebességgel és semmi sem indokolja a cammogást, akkor menni annyival. Használni a tükröket és az irányjelzőket. Megdöbbentő, hogy mennyien nem használják az irányjelzőt, pedig az nem egy jópofa extra a kocsiban. És nem fékezés után kellene jelezni, hanem az irányváltás előtt, hogy a mögöttünk haladó felkészüljön rá. De éppen a sok barom miatt fontos a féktávolság betartása is.
Lehet, hogy kicsit hosszú volt, de én is naponta átélem a túl lassú és a túl gyors barmok miatti idegeskedést is. Én úgy gondolom, hogy ez egyszerűen azért van, mert nagyon sokan nem figyelnek a másikra, nem érdekli őket, hogy más is van az úton. Ezt sajnos nem csak a vezetésre igaz. Alapvetően nem figyelünk egymásra, de ez a forgalomban fokozottan érződik.
"engem nem érdekelnek a gyalogosok, ha lelép elém mert ennyi esze van és elütöm akkor meg is érdemli"
Majd üsd el a saját gyerekedet tolatáskor, te idióta, akkor talán felfogod, hogy a gyerek nem gondolkodik, csak lelép, meg a 70 éves nénike se sokszor.
"De még ha csak a zebrán menne át úgy az igazi őstermelő ivadék, hogy a pofája a túloldalt vizslatja és nem a kétoldalról jövő forgalmat, de neeeem, mindenhol úgy közlekednek a kétlábú malacok, mint ha az autós arra lenne teremtve, hogy csak őket és a lehetőséget figyelje, hogy szivességet tehessen."
Értem én, hogy bosszantó, de azért az általánosításból nem ártana visszavenni. Ha a gyalogosok nagyon nagy többsége nem vigyázna magára nagyon-nagyon és nem venné figyelembe, hogy tényleg meg is adják-e az elsőbbséget, rengeteg lenne a gázolás. Nekem sokkal többször van olyan tapasztalatom, hogy megállok a zebránál, majd a másik sávban még 8-10 autó simán elhúz mellettem lassítás nélkül - amit amúgy a Kresz expliciten tilt. Ehhez képest nagyon ritkán találkozom az átkelést random helyen megkísérlő gyalogosokkal. Persze nem arra gondolok, mikor amúgy is áll a forgalom a dugó miatt, akkor persze sokan vannak.
A magyar lakosság többségéből hiányzik az alapvető közlekedési kultúra, (is) amibe beletartoznak a szabálykövető magatartás, a fegyelmezettség és a figyelmesség (hazánkban felfedezetlen) dimenziói.
Ezek helyet, (vagy ezekből adódóan) kialakult egy kényszeresen szabálytalan, önmérsékletre képtelen, szánalmasan udvariatlanul közlekedő csürhe társadalom.
Az indokolatlan lassú haladás lényegében szabálysértés, ami mögött nagyrészt beteges arrogancia, de gyakran a magamutogatás szándéka is megalapul.
(A szabályosan haladni kívánókat feltartó viselkedése kényszerítő magatartás, ami ugyan első pillanatra passzívnak tűnik, de ettől még masszívan aktív a hatása és legtöbbször kétségtelenül arrogáns az indítéka.)
Kivételek természetesen vannak, de azt az egyes közlekedési helyzetekből értelemszerűen ki lehet következtetni, vagyis ha bárki félénkségből, vagy baleset megelőzés miatt hajt lassabban a megengedett maximumnál, annak nincs oka megvédeni a magatartását, de sajnos jellemzően nem ezek a motivációi a közlekedést zavaró, szabálytalanul lassú haladásra kényszerítőknek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!