Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Sokan miért 30-40el mennek a...

Sokan miért 30-40el mennek a városban? Nagyon zavaró.

Figyelt kérdés
2015. szept. 27. 20:01
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
40%
Falun és vidéki városokban divat ilyen sebességgel vezetni autót. A traktor után ez maga a száguldás.
2015. szept. 28. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
100%

Sokan nem alkalmasak közútra, mert félnek a vezetéstől. Nem értem, hogy ezek az emberek miért ülnek autóba.


Akik síró szülőkről és halálos balesetről beszélnek, azok nem értik a kérdést. Miért is kellene 30-40-el menni ott, ahol ötvennel is lehet? De a normális ember nem a tábla és a korlátozások alapján vezet.


A probléma inkább az, hogy valaki indokolatlanul lassan, valaki pedig veszélyesen gyorsan megy. Fel kell mérni a körülményekhez megfelelő tempót. Egy iskola mellett, ahol látom, hogy szaladgálnak a gyerekek, nem fogok 50-nel áthajtani, mert nem akarok balesetet. De nem lehet úgy vezetni, hogy akármikor kiugorhat egy kutya a bokorból és akkor jobb, ha inkább tolom az autót. Elém már ugrott kutya autópályán, sz@r érzés volt és össze is törött az autó, de azóta sem nyolcvannal megyek az autópályán, mert mi van ha most is jön egy kutya. Persze nem is kétszázzal.


Viszont ha erdős-szerpentines részen megyek, akkor lassan megyek és nem értem azokat, akik előzgetnek és olyan tempóban veszik a kanyarokat, hogy ha elé ugrik valami, akkor szinte biztosan nem tud megállni. Autópályán jóval kisebb az esélye a vadak feltűnésének, de erdős részen erre fokozottan figyelni kell.


Amikor 70-es táblánál előttem 40-el megy a barom, aztán beérünk lakott területre és elkezdi nyomni 60-nal, arra nincs magyarázat, csak az, hogy lesz@rja, hogy rajta kívül más is van az úton. Az indokolatlanul lassú tempó ugyanolyan balesetveszélyes lehet, mint a túl nagy sebesség.


Van egy emelkedő, amin naponta felmegyek. Itt gyakran tolnak le kilencvennel, holott az emelkedő tetején gyalogátkelő van, és az emelkedő aljáról nem lehet látni, hogy van-e gyalogos.gy itt megálltam gyalogosnak és egy teherautó nyolcvannal suhant el a gyalogos orra előtt. Valószínűleg az én anyámat szidta amiért megálltam a gyalogosnak.


Amúgy feltételezem, hogy a kérdező inkább arra gondol, amikor semmi sem indokolja a 30-as tempót, mert se ember, se beláthatatlan útszakasz nincs, az előtte haladó mégis úgy gondolja, hogy ő feltart ötven autót maga mögött.


Sok bosszúságtól meg lehetne óvni magunkat pár alapvető szabály betartásával: felvenni a forgalom ritmusát. Ha lehet menni a megengedett sebességgel és semmi sem indokolja a cammogást, akkor menni annyival. Használni a tükröket és az irányjelzőket. Megdöbbentő, hogy mennyien nem használják az irányjelzőt, pedig az nem egy jópofa extra a kocsiban. És nem fékezés után kellene jelezni, hanem az irányváltás előtt, hogy a mögöttünk haladó felkészüljön rá. De éppen a sok barom miatt fontos a féktávolság betartása is.


Lehet, hogy kicsit hosszú volt, de én is naponta átélem a túl lassú és a túl gyors barmok miatti idegeskedést is. Én úgy gondolom, hogy ez egyszerűen azért van, mert nagyon sokan nem figyelnek a másikra, nem érdekli őket, hogy más is van az úton. Ezt sajnos nem csak a vezetésre igaz. Alapvetően nem figyelünk egymásra, de ez a forgalomban fokozottan érződik.

2015. szept. 28. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 gumicsizmás bagoly válasza:
64%

"engem nem érdekelnek a gyalogosok, ha lelép elém mert ennyi esze van és elütöm akkor meg is érdemli"


Majd üsd el a saját gyerekedet tolatáskor, te idióta, akkor talán felfogod, hogy a gyerek nem gondolkodik, csak lelép, meg a 70 éves nénike se sokszor.

2015. szept. 28. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
100%
Több oka lehet, ha valaki városban 30-40-el halad autójával. Utcát keres, a házszámokat figyeli, gyakorlatlan vezető, túlzottan óvatos, őelőtte is valaki/valami lassan hajt, amit autója eltakar és nem látom, stb. Nem csinálok belőle ügyet, az első adandó alkalommal leelőzöm, ha nem megy, akkor megszívtam, de nem dühöngök. Lakott területen kívül a traffipax engedte határokon belül hajtom a járgányt, ha valaki ettől gyorsabban akar, engedem, had menjen, valami miatt neki sietős is lehet, késésben van, beteghez megy, stb.
2015. szept. 28. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 A kérdező kommentje:
nem fogok 30-al menni mert bármikor kiugorhat elém egy gyalogos, amelyik gyalogosnak annyi esze van hogy kocsik elé ugrál ki az úton az hülye. Aki meg nem tud 50-el "száguldozni" a városban, annak jogosítvány sem való.
2015. szept. 28. 12:42
 16/26 Stewie Griffin(real) válasza:
27%
Sziasztok. Már elnézést, de aki a városban "MEGENGEDETT" 50km/h helyett 30-40-el mer csak menni és még így is fosik attol, hogy elcsap valakit, az ne vezessen. A "vigyázz rám Te vagy a nagyobb" meg egy baromság. Pont azért vigyázz magadra, mert ha az út közepén fekszel a saját beleidben fetrengve, akkor már ku*vára mindegy, hogy kinek volt igaza. Kedves gyalogosok és minden egyéb állatfaj. A mostani 14-25 embereket már sajnos nem úgy tanították, hogy "nézz körül és ha nem jön semmi, akkor menj át", hanem úgy, hogy "mennyééé csak majd meg áll az autó, hiszen a zebra egy mágikus védelemmel ruház fel téged mint gylogost és sérthetetlen leszel ha ott mész át". De még ha csak a zebrán menne át úgy az igazi őstermelő ivadék, hogy a pofája a túloldalt vizslatja és nem a kétoldalról jövő forgalmat, de neeeem, mindenhol úgy közlekednek a kétlábú malacok, mint ha az autós arra lenne teremtve, hogy csak őket és a lehetőséget figyelje, hogy szivességet tehessen. Sajnos azonban kismillió más dologra is figyelni kell vezetés közben és ha Én pl. balra kanyarodásnál belenézek a tükörbe, hogy valami "Schumacher" nem előz e belém és a gyalogos pont akkor lép le elém, akkor bizony nem fogom látni és el is csaphatom függetlenül attol, hogy 30-al gurulok, vagy 50-el haladok. A válasz tehát annyi, hogy azok közlekednek 30-40-el, akik nem mernek vezetni. Ha nem mernek vezetni, akkor minek mennek forgalomba. Ott a busz és a villamos. Eddig 3-szor volt balesetem. Mind a 3-at mazsola okozta. Ez van. Amúgy meg városban 50-el (néha picit többel, vagy kevesebbel, mert ugye nincs tempomat a lábamban) közlekedve balesetet soha sem okoztam, csak szenvedő alanya voltam 19 éves gépjármű vezetésem alatt. Annyi a titok, hogy figyelni kell. Még valami: azért sem mernek vezetni az emberek, mert nem ismerik az autójukat. Miket beleraknak már a mai autókba? Bazzeg, még meg is áll helyetted, meg beparkol... :-/ ... Mi a tökömnek. Nehogy már meg kelljen tanulnod valamit, vagy mi? Kissé hosszúra sikeredett, de ez egy ilyen kérdés volt.
2015. szept. 28. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
100%

"De még ha csak a zebrán menne át úgy az igazi őstermelő ivadék, hogy a pofája a túloldalt vizslatja és nem a kétoldalról jövő forgalmat, de neeeem, mindenhol úgy közlekednek a kétlábú malacok, mint ha az autós arra lenne teremtve, hogy csak őket és a lehetőséget figyelje, hogy szivességet tehessen."


Értem én, hogy bosszantó, de azért az általánosításból nem ártana visszavenni. Ha a gyalogosok nagyon nagy többsége nem vigyázna magára nagyon-nagyon és nem venné figyelembe, hogy tényleg meg is adják-e az elsőbbséget, rengeteg lenne a gázolás. Nekem sokkal többször van olyan tapasztalatom, hogy megállok a zebránál, majd a másik sávban még 8-10 autó simán elhúz mellettem lassítás nélkül - amit amúgy a Kresz expliciten tilt. Ehhez képest nagyon ritkán találkozom az átkelést random helyen megkísérlő gyalogosokkal. Persze nem arra gondolok, mikor amúgy is áll a forgalom a dugó miatt, akkor persze sokan vannak.

2015. szept. 28. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 Keito válasza:

A magyar lakosság többségéből hiányzik az alapvető közlekedési kultúra, (is) amibe beletartoznak a szabálykövető magatartás, a fegyelmezettség és a figyelmesség (hazánkban felfedezetlen) dimenziói.

Ezek helyet, (vagy ezekből adódóan) kialakult egy kényszeresen szabálytalan, önmérsékletre képtelen, szánalmasan udvariatlanul közlekedő csürhe társadalom.

Az indokolatlan lassú haladás lényegében szabálysértés, ami mögött nagyrészt beteges arrogancia, de gyakran a magamutogatás szándéka is megalapul.

(A szabályosan haladni kívánókat feltartó viselkedése kényszerítő magatartás, ami ugyan első pillanatra passzívnak tűnik, de ettől még masszívan aktív a hatása és legtöbbször kétségtelenül arrogáns az indítéka.)

Kivételek természetesen vannak, de azt az egyes közlekedési helyzetekből értelemszerűen ki lehet következtetni, vagyis ha bárki félénkségből, vagy baleset megelőzés miatt hajt lassabban a megengedett maximumnál, annak nincs oka megvédeni a magatartását, de sajnos jellemzően nem ezek a motivációi a közlekedést zavaró, szabálytalanul lassú haladásra kényszerítőknek.

2015. okt. 1. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:
Parkolóhelyet keres. Nincs más magyarázat, kivétel ha városnéző busz. De legalább ne a belső sávban tennék mindezt!
2015. okt. 1. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim válasza:
Éretlen vagy még,ne vezess,kábé 13 év múlva addigra talán eléred azt az erkölcsi szintet ami ehhez kell.
2015. okt. 2. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!