Most tanulok autót vezetni, és nem tudom, hogy mi van akkor, ha sávváltáskor "tömött" az elfoglalni kívánt sáv. Ilyenkor mit kell csinálni, azon kívül, hogy jelzem indexszel?
Nem arról van szó mikor már mindenki áll a másik seggében.
Mikor látod hogy elfogy a sáv/sávot kellene hamarosan váltanod, tehát mozgó járművek esetén. Ott nem tartanak olyan követési távot, illetve egy induló sor esetén is félperces reakcióidővel lehet számolni.
Elek,
ismét egyetértek. DE csak egy kérdés. Ha az említett szituációban két olyan vezető van elől a másik sávban mint te? Akkor ki lesz a bunkó, mert a kanyarodósávon előre tolakodót nem engedi be, ki a bamba hogy beengedi? Egyébként a többi jogos. Vékony a határ. Sokat segítene a jobbratartás betartása, a dinamikus vezetés (nem a tojással a gázpedál alatt oktatni a vezetést amiért mindig lepontoznak stb)
A sorban sajnos sok ilyen "gyors" reakcióidejű van, tehát ha nem az első elé, akkor mögé vagy amögé sorolok be anélkül hogy lassítania kelljen. Elindulok és mindenképp magától kialakul egy olyan lyuk, ahova egy 7,5t-s teherautó zavarás nélkül beférne megfelelő gyorsulás esetén.
Vezetek kamiont is, ott természetesen nem így oldom meg, hiszen egy sávváltással feltartanám a többieket, azzal előre beállok a megfelelő sávban a sor végére.
Törekedni kell a lendületes vezetésre (nem száguldozásra!), hogy minél kevesebb gáz-fék használattal érd el a célod. Nem csak pénzt spórolunk vele, hanem a fölösleges megállásokkal időt veszítünk és mást is feltartunk. Fetrengek a röhögéstől, mikor az M3 bevezetőn a busz megáll a külső sávban, kamionnal időben kinézem a helyet ahol sávot váltok hogy kikerüljem, a személyautós pedig beszorul mögé és természetesen senki nem fog megállni neki hogy elmenjen a busz mellett.
Ugyanígy az M2-n Fóttól az M0-ig a személyautós feltartja a belső sávot mert elvétve van pár autó kívül, na meg a végén úgyis balra kell tartson. Érdekes, én kamionnal előre fel tudom mérni a terepet és az utolsó 200méteren megoldom a sávváltást, addig hagyom a többieket haladni...
Kivéve ha a sok herét jobbról előzöm...
Írtak sok okos dolgot, meg olyant is, amivel nem értek egyet.
Nem tudom, milyenek az oktatók általában, de az előre tervezés hiányát kifogásolni szokták a vizsgabiztosok, viszont az én oktatóm mindig az utolsó pillanatban szólt, merre menjek. Hiába tudom, hogy ott majd balra, ha még nem kaptam meg az utasítást.
De ami fontosabb!
Írták a határozottságot, s vita alakult ki a határozottság és pofátlanság határáról.
Amit én tanácsolok: Ha elhatároztad magad, akkor tarts ki mellette.
Sáv szélére húzódsz, s indexszelsz. Sokan csak akkor teszik, amikor mennek át. A szándékot IS jelezni kell. Nem későn, nem túl korán. De akkor már ne vedd vissza. Gyakori jelenség, hogy mivel nem engedik váltani, gurulgat előre az autós, kikapcsolt indexszel, majd megint jelez, nem fér be, megint visszaveszi, gurul előre.
Ez a legrosszabb! Így elbizonytalanítod a többieket.
Akadályozni általában nem szabad másokat, de forgalmi okból igen. Ha nem tolakodni, szlalomozni akarsz, akkor igenis ragaszkodj ahhoz a ponthoz, ahonnan váltanál.
Mi van akkor, ha már annyira előre gurultál, hogy amikor végre engednének, már késő (záróvonalhoz értél, egyszerre több sávot kellene váltani, s hasonlók.)
Kedves kerdezo. Sok okossagot olvashattal, de egy dologra meg figyelj, ami nem hangzott el.
Amikor be akarsz sorolni a pl. bal savba, mileott rahuzod a kocsit a baloldali autosra, mindig nezz a tukorbe, hogy nem e jon egy motoros. Nagyon gyorsak es nagyon hirtelen ott tudnak lenni. Kezdo autoskent az embernek meg szuk a latokore. Nem latja at a forgalmat ugy mint egy 'oreg'. Az elotted, mogotted, jobbra/balra kocsikat latod, de pl. a bal mogotti autot mar nem is veszed szinte eszre.
Bar ahogy jon a hideg egyre kevesebb mocissal talalkozol, de rajuk mindig jobban kell figyelni, mert torekenyebbek ;)
Sok sikert!
sőt! nem elég a tükörbe nézni, a holttereket nagyon kell sávváltáskor figyelni!
ennek kihagyása akár buktató dolog is lehet vizsgán.
Balra melletted az ablakon kinézni, jobbra pedig a hátsó ablakon kinézni. ezeket egy tükörből sem látod megfelelően.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!