Most tanulok autót vezetni, és nem tudom, hogy mi van akkor, ha sávváltáskor "tömött" az elfoglalni kívánt sáv. Ilyenkor mit kell csinálni, azon kívül, hogy jelzem indexszel?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Pont azt, mint más...index, és vársz...ne toakodj, csak várj...beengednek, csak neked tűnhet úgy, hogy nem...mindenki siet, és nem örül ha elötte tanuló megy...
Ha lesz jogsid, jusson eszedbe...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Azt tapasztaltam, amikor tanultam, hogy mifelénk a bazi nagy T-vel a kocsi tetején könnyebb a besorolás. Készségesek, beengednek, segítenek (uugyanígy friss jogsival, Töbetű a kocsi s*ggén).
Amúgy meg igen, kicsit odahúzódsz a terelővonalhoz, amerre sorolni szeretnél, index, ha kell, pici lassítás, visszakapcsolás, és vársz.
Szerintem tanulóként nem azzal van probléma, hogy nem engednik be az embert, hanem még nem alakul ki ez a fajta helyzet-felismerés, és hát tükörből mocsok nehéz megállapítani, hogy akkor "azapirosautó" akkor most be fog-e engedni, vagy nem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Oktatóval, vizsgán: kiteszed az indexet ès vársz míg villantanak/lemaradnak hogy besorolhass. Tudom hogy kezdőként nehéz megállapítani hogy hova férsz be (főleg menet közben), de ezt is meg kell tanulni.
Jogsival a kezedben: kinézed hogy melyik lyukba férsz be, odamész, megmozdítod a kormányt, bent is vagy.
Ha nincs megfelelő méretű lyuk: a másik sávban a szimpatikus autó mögé mész, kiteszed az indexet és húzódsz. Még a városi lassú forgalom esetén is hagynak 5-6 méter követési távolságot, oda pedig egy kombit is betuszkolsz. A lényeg hogy közel menj az első autóhoz, határozottan húzódj és a hátsó lassítani fog. Ezután felveszed a követési távolságot éa boldogan mehetsz.
Tudom, le leszek pontozva mert bunkó vagyok stb, viszont tudni kell hogy a határozott autós érvényesül, a többit eltapossák. Előzékeny szoktam lenni, próbálom ugyanígy segíteni a többieket hogy ne szoruljanak be, haladjon mindenki, sokszor hiába villogsz neki, csak akkor tud bekanyarodni/sávot váltani, ha mindenki megállt a környéken és megbénított egy fél várost.
Ha egy kereszteződésben kiteszed a kocsi elejét és csorogsz előre, sokkal hamarabb kiengednek, mintha egy bordó Fabiaval a táblánál állnál és 2 kézzel kapaszkodnál a kormányba.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Próbálj meg egy kicsit előre tervezni "térben és időben". Ha lehet gondold át az útvonalat, és ne az utolsó pillanatba reménykedj, hogy valaki majd csak beenged. Sokkal könnyebb a nyílt úton előre a megfelelő sávba besorolni, mint az elágazás vagy a kereszteződés közvetlen bejáratánál a tumultusba. (ráadásul -Murphy törvénye szerint- ilyenkor szokott megjelenni egy megkülönböztető jelzést használó autó, a kezdő vezető legnagyobb rémületére)
Ja és vigyázz a jelbeszéddel!
Nem biztos, hogy a szélvédő mögötti integetés, mindenkinek egyértelmű, ahogy a fénykürt sem.
Nehéz dolog a rendőrnek megmagyarázni, hogy azért villantottál, mert menni akarsz, vagy azért, mert be akarod engedni.
Maradj csak az irányjelzőnél, próbálj az autóval egyértelműen mozogni, és ha beengednek, illik a vészvillogó 1-2-villantásával megköszönni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen, sokan ezt tekintik hatalmas pofátlanságnak, pedig nem az, de azért nem túl törvényes sem, hogy úgy mondjam. Ugyanis azt kell csinálni, hogy ráhúzod a másikra a kormányt, és az autó orrát centinként be kell tenned két autó közé. Ha éppen meg sem mozdul a sor, akkor bajban vagy, mert beszorulsz, és a hátadnál is fognak dudálni, mert van aki haladni szeretne. Előnyben vagy ha például nagy fekete autóval vagy, jobban beengednek.
Amúgy az oktató nem fogja neked ezt soha megmutatni, mert ő mindig előra tudja hogy hova mentek, és időben besoroltok a megfelelő sávba. Vizsgán sem fogják azt kérni tőled, hogy vágódj már be a másik autó elé, mert iőközben arra gondoltam, hogy mégis jobbra megyünk, és nem balra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha haladni szeretnénk, sajnos néha muszáj így vezetni. Egy dugó esetében nagyon zavaró, hogy átmennél a zöldön, de a többiek szájában megalszik a tej. Nagyobb forgalom esetén lendületesebben indulok és rátapadok az előttem haladóra hogy minél több autós átjuthasson.
Az egyik újpesti lámpa után kb 20 méterrel az bal sáv balra, a jobb sáv előre folytatódik. Egyenesen akartam menni, de a jobb sávban rengeteg autó volt (5-6 zöldnyi), a balban pedig 2db, ezért a balba mentem, mondván majd besorolok. A jobb sávban az első autó velem egyszerre indult el (3. voltam!!), lazán besoroltam elé és még 2 autó befért volna.
Ezt nem azért csinálom mert képtelen vagyok kivárni a soromat, egyszerűen zavar ha a másik maszturbálása miatt fele annyi autó jut át a zöldön.
Szóval haladok, felmérem a távolságokat, sebességeket, előre eltervezem hogy hova hogy teszem be az autót a legkevesebb zavarással és határozottan megcsinálom. Bunkó nem vagyok, autópályán a dugóban nem a leállósávon megyek végig, nem a benzinkúton nyomon le az autókat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!