Meredek lejtő tele kanyarokkal. Hogy lehet normálisan lemenni?
Annyira meredek, hogy 2-esben sem tudok motorfékkel lemenni. 1-esben még nem mertem kipróbálni. Ha fékezek akkor ugye muszáj kuplongot nyomnom közben, de az viszont balesetveszélyes a kanyarok miatt. Tulajdonképpen az egész lejtő ide-oda kanyarokból áll. Ha nyomom közben a kuplongot akkor érzem én is, hogy nem annyira stabil a kocsi. Olyan nincs kuplongos féknél, hogy teljesen fel lehetne engedni a féket. Hanem kuplong benyomva és vagy szinte teljes fék vagy félig felengedve. Játszanom kell azzal, hogy nyomom a féket-nem nyomom-nyomom-nem nyomom. Ezzel is az a problémám, hogy nem mindig sikerül jól eltalálnom mikor meddig nyomjam és olyankor nagyon kidob a külső oldalra, majdnem lepadkázok már vagy épp majdnem átmegyek a másik sávba, attól függ melyik kanyarban vagyok.
Tudom béna vagyok de friss a jogsim még és nem tudok mindenféle helyzetre jó megoldást. Utálom azt a részt, de néha egyszerűen nem lehet kikerülni és muszáj arra mennem.
Nagy forgalom van arra és figyelem mindenkinek ég végig a féklámpája, de vajon ők, hogy tudják mégis jól irányítani a kocsit?
Ha valaki tudna hasznos tanácsot adni nagyon örülnék, de fikázni fölösleges. Nem, nem égetem el a jogsim, mert rá vagyok kényszerülve. Inkább szertnék majd egyszer jól vezetni és kérdezek, hogy tanulhassak.
"Ha fékezek akkor ugye muszáj kuplongot nyomnom közben"
Ez miért gondolod így? Egyáltalán nem muszáj.
"Olyan nincs kuplongos féknél, hogy teljesen fel lehetne engedni a féket."
Ez meg kifejezetten veszélyes, hogy állandóan fékezel, mert túlmelegszik a féktárcsa, és rosszabb lesz a fékhatás. Lejtőn ez halálos is lehet.
Ezt a két mondatot úgy értettem, hogy itt ebben a helyzetben, nem általánosságban. Van mikor már szinte állóra kell fékeznem és ha nem nyomnám a kuplongot lefulladnék. Annyira meg sosincs lehetőség "felgyorsulni", hogy teljesen felengedhessem a féket. Én is ettől félek, hogy esetleg bemelegszik majd nagyon a féktárcsa...még eddig nem volt ilyen.
Nem merek nagyon kísérletezni, mert sokan vagyunk. Szerinted ha 1-esben motorfékkel mennék az jó lenne? Lehet az is túl gyors lenne, nem tudom.
Nem annyira hosszú szakasz, mondjuk olyan 200-300 m, de ebben van 4 kanyar.
Szintén friss jogsival, ha a 2-es sok, én simán 15 alatt 1-esben mennék, akár alapjáraton is, nagyon gáz részen, kanyarban pedig csúsztatott kuplunggal.
Miért muszáj a fék mellé a kuplungot is nyomni?
De miért akarsz állóra fékezni, nem elég 2-esben az alapjáratig?
Amúgy simán meg lehet próbálni 1-esben, ha ennyire durva.
Most látom, hogy végig hülyén írtam a kuplungot...bocsi :D
Azért nem mindig áll be annyira a sor, hogy meg kelljen állni. Van, hogy nagyon lassan de lehet haladni teljes megállás nélkül. Ezt úgy tudom megcsinálni, hogy félig vagy 3/4-ig kiengedem a féket, de ettől gyorsabban nem tudnék menni. Még így is van amikor teljesen be kell nyomnom, mert küldönben már túl gyors például a kanyar ívéhez.
A kérdés tulajdonképpen az, hogy ha 1-esben mennék motorfékkel az kiválthatná vagy sem? Nem mertem még kipróbálni.
Írta a 3-as a csúsztatott kuplungot...de ha lejtmenetben kicsit is benyomom a kuplungot akkor gyorsulok. Minél inkább benyomom annál jobban gyorsulok ezért nyomom a féket is hozzá.
A csúsztatott kuplung..szerintem...csak akkor jó ha sima egyenes úton kínlódik a sor.
2 - 300 méter? Ekkora távon nem fogod tudni túlhevíteni a féket, ha öten ültök benne, utánfutót húzol és 40 fok meleg van, akkor sem.
"Ha fékezek akkor ugye muszáj kuplongot nyomnom közben"
Mi a francnak, akkor nem lesz motorféked. Miért kéne kinyomni a kuplungot?
Visszakapcsolsz 2. - ba, ha nem elég az üzemi fékkel még ráfékezel. Ha nagyon - nagyon meredek és hosszú is lenne az út - hol a fenében van ilyen Magyarországon? - akkor vissza 1. és plusz fék. Ha mégis túlmelegedne, meg kell állni, várni még lehűl, aztán tovább. De mondom, ilyet személykocsival és hazánkban nehéz elképzelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!