Miért mondja azt mindenki, hogy nem jó a terepjáró, mert könnyű vele felborulni?
Láttam egy videót, amiben egy terepjáróval ment egy hapek, és nem mertek elé kifordulni a kis sportautókal, mert látszott rajta, hogy szabáloyan megy a megengedett sebességgel, de "ez nem fog befékezni ga kikanyarodunk elé!"
És ez tetszett.
Nem örült volt a hapek, hanem nagy terepjáróval ment(nem hummer, meg BMW x6 nem ilyen játékterepjáróval) hanem valami rendes pajero, vagy hiluxxal.
És elhatároztam, hogy nekem is terepjáró kell!
És kérdeztem mindenkit, hogy mi a véleménye a terepjáróról keveset látok belőle a városban autópályán.
És azt mondták: "nem vennék a helyedben, könnyű vele felborulni, nem stabil!" de miért? Mármint azt értem, hogy magas, de miért ennyire nem jó szerintük? Egy sportkocsi vs terepjáró balesetnél szerintem így lenne: A sportkocsi beszorul alá, te meg a terepjáróból kiszállsz, és megnézed, hogy "mi az isten van a kocsim alatt beszorulva???" :D
Azt mondják nem lehet vele száguldozni mert nem stabil.
Jó de ki akar 200al menni a M7esen? Arra én se vennék terepjárót, de minden másban veri a terepjáró a sportkocsikat... Szerintem.
Tudtok mondani tapasztalatot, véleményt, hogy miért mondja nekem mindenki azt, hogy "Ne vegyél terepjárót nem stabil, könnyű vele felborulni!" ?
Szerintem egy 3as BMWvel is fel lehet borulni, ha 200nál telibe kapod a padkát!
Nem?
A terepjáróknak magasabban van a súlypontja, így instabilabbak. Egy 3-as BMW-nek azért lényegesen alacsonyabb a súlypontja, azt sportos vezetésre tervezték, a terepjárót arra hogy bárhol elmenjen.
Egy elég jó példa: Jeep Grand Cherokee, tipikus agresszív terepjáró. Megcsinálták a jávorszarvas-tesztet, elég kínos lett a gyártónak. Mondták a Jeep mérnökei hogy majd ők megmutatják, biztos csaltak az eredménnyel. A gyári mérnököknek még rosszabb lett a teszteredmény. Videó: [link]
Egy átlagos személyautó ezt a tesztet 60-70 km/h-val simán megcsinálja.
Egy komoly terepjáró jóval magasabb, magasabban van a súlypont, hosszúak a rugóutak.
A valóságban az általad elképzelt szituáció úgy zajlana le, hogy a terepjáró felszaladna a sportkocsira, és felborulna, mint a huzat.
Persze ez nagy sebességre igaz, városi 50-es tempónál egy létravázas, két tonnás Pajesz tarol.
Tanulságos videók:
Nincsenek tele a napi hírek felboruló terepjárókkal, úgyhogy nyugodtan vegyél ilyet, nem fogsz felborulni. Ezeket úgy tervezték hogy a terepen nagy oldaldőlés esetén se billenjenek át könnyen.
Valami jó Hilux, Pajero, jó ötlet!
Azért incsenek tele a napihírek felborult terepjárókkal, mert relatíve kevesen használnak igazi terepjárót közúton, ráadásul a felhasználók jelentős része már nem tizenéves hülyegyerek aki egykerekezni akar a tyúningszivikkel.
Az is elég nyilvánvaló, hogy normális körülmények között nem veszélyesebb egy terepjáró egy kupénál.
Amikor azonban arra kerül a sor, hogy hirtelen kell valamit csinálni (kormányt félrrántani például), sokkal bizonytalanabb egy magas, hintázó kasztni, mint egy alacsony, keményebb rugózású.
Nem kell ráncigálni a kormányt.. :D
Én nem is erre helyezném a hangsúlyt, ezt már előttem kivesézték. Beszéljünk egy kicsit másról. A kérdésben két típus is szerepelt, amiket szerintem külön kellene választani. Vannak a teljesen zárt kocsiszerkrényes terepjárók ( pl Pajero ) és vannak az összkerékhajtású pickup-ok ( pl Hilux, L200 stb..). AZ elsőről majd leírja a tapasztalatait akinek volt.
A másodiknál már pl a totalcaron is emlegetve volt, hogy ezek munkásautónak készültek. Létraváz,laprugós híd stb. .. Többen azt hozták fel, hogy ezek az autók terheletlenül szinte pattognak a jó magyar utakon, a menetkomfort messze áll egy hagyományos személyautótól. Volt szerencsém kipróbálni Hiluxot és L200-at is, van benne valami. Igaz erdőre/szőlőbe járós autók voltak, de már országúton is zajos volt és hasonlóan, mint a teherautókban, minden úthibát mocskosul érezni benne.
Az, hogy magas kelt némi hamis biztonságérzetet. Viszont szerkezetileg ezek teljesen máshogy épülnek fel, mint a személyautók ( önhordó karosszéria vs létraváz+felépítmény). Ismerősöm betalált szemből egy Navarát BMW 525tds-sel és bizony a létraváz megrokkant a Navara alatt (igaz a BMW eleje is eltűnt :D ).
"Szerintem egy 3as BMWvel is fel lehet borulni, ha 200nál telibe kapod a padkát! "
Tavaly láthattuk, hogy egy nagysebességű vonatot is tetőre lehet vágni, ha két kilóval rakod be egy 80-as kanyarba. Előttem már kivesézték, hogy ezeknél a borulékonyság - ahogy a videóban is láthattad - egészen "alacsony" sebességnél is jelentkezik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!